  • 1. Data: 2021-08-12 10:12:02
    Temat: Tablet
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Pewien tablet (MyTab 10") dostał biegunki :) Musiałem z innych powodów
    zdjąć mu tylną ściankę a on ni z tego ni z owego zaczął sam się
    pobudzać, średnio raz na sekundę, czasem przez chwilę przestanie, a
    potem znowu seria przełączeń ekranów. Najoczywiściej coś związane z
    ekranem dotykowym. Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia w kwestii przyczyny
    czy środków zaradczych niech się nie krępuje :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-08-12 10:15:38
    Temat: Re: Tablet
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2021 10:12, Jacek Maciejewski wrote:
    > potem znowu seria przełączeń ekranów. Najoczywiściej coś związane z
    > ekranem dotykowym.

    Bateria spuchła i naciska ekran od dołu.

  • 3. Data: 2021-08-12 10:31:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2021 10:15:38 +0200, heby napisał(a):

    > Bateria spuchła i naciska ekran od dołu.

    Niekoniecznie, bo nie spuchła. Widziałem ją a nawet wymontowałem do
    sprawdzenia obu ogniw i zewnętrznego kontrolnego ładowania. Ale
    nagimnastykowałem się bo była przyklejona do blachy pod spodem na 3
    paski kleju. Oddzierałem ją wciskając pod nią pincetę. Mogłem coś gdzieś
    nacisnąć zbyt mocno czy nadwerężyć. Wygląda mi to na rzecz
    nieusuwalną/nienaprawialną ale może się mylę, niech mnie ktoś pocieszy
    :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-08-12 11:09:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 10:15:38 +0200, heby wrote:

    > Bateria spuchła i naciska ekran od dołu.

    Raczej nie - jak pisalem - mam dwa telefony, gdzie bateria tak
    spuchla, ze az ekran odkleila ... a pojemnosciowy dotyk ciagle dziala
    dobrze.

    J.

  • 5. Data: 2021-08-12 11:27:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/08/2021 11:09, J.F wrote:
    > Raczej nie - jak pisalem - mam dwa telefony, gdzie bateria tak
    > spuchla, ze az ekran odkleila ... a pojemnosciowy dotyk ciagle dziala
    > dobrze.

    U mnie zaś w dwóch tabletach, ~5 letnich, spuchnięcie baterii powodowało
    takie efekty jak samonaciskanie się ekranu i wzbudzenia. Nie spuchły
    tak, że wylazły poza obudowę, spowodowały tylko naprężenia. Zależy od
    technologii, telefony zwyczajowo mają nieco rozsądniejszy dotyk niż tani
    tablet. MyTab do liderów na rynku nie należy i spodziewam się w nim
    własnie technologi z przed 5 lat, kiedy dotyk nie był zintegrowany z LCD
    i bardzo źle reagował na naprężenia obudowy.

    Do dzisiaj mam jakiegoś OVO z androidem 4 w którym efekt dotyku można
    uzyskać delikatnie skręcając obudowę. Od nowości i w 2 egzemplarzach
    tego modelu jakie miałem.

    Warto zeknąc czy bateria nie spuchła "trochę". Dla OVO to trochę robiło
    dramatyczną różnicę. Ale taka "marka".

  • 6. Data: 2021-08-12 11:45:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2021 11:27:45 +0200, heby napisał(a):

    > MyTab do liderów na rynku nie należy i spodziewam się w nim
    > własnie technologi z przed 5 lat, kiedy dotyk nie był zintegrowany z LCD
    > i bardzo źle reagował na naprężenia obudowy.

    Pytanie jest takie - czy da się to rozebrać i czy jakaś tam interwencja
    jest w stanie usunąć lub mocno zredukować te samiostne pobudzenia.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-08-12 12:51:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Pytanie jest takie - czy da się to rozebrać i czy jakaś tam interwencja
    jest w stanie usunąć lub mocno zredukować te samiostne pobudzenia.

    PS. Cholera, żebym ja wiedział na jakiej zasadzie ten dotykowy ekran
    działa. Są podobno 3 rodzaje - pojemnościowy, świetlny i ultradźwiękowy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-08-12 14:20:49
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/08/2021 11:51, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    >
    > PS. Cholera, żebym ja wiedział na jakiej zasadzie ten dotykowy ekran
    > działa. Są podobno 3 rodzaje - pojemnościowy, świetlny i ultradźwiękowy.

    pojemnościowy i rezystywny (rezystancyjny?). Swietlne to raczej wyginęły
    w latach 80-tych

    c.

  • 9. Data: 2021-08-12 15:44:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 13:20:49 +0100, Cezar wrote:

    > pojemnościowy i rezystywny (rezystancyjny?). Swietlne to raczej wyginęły
    > w latach 80-tych

    A teraz to bym sie wrecz skupil na pojemnosciowym.
    Dobre sa i tanie ... to po co inne.

    J.

  • 10. Data: 2021-08-12 17:54:13
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-12 o 15:44, J.F pisze:

    > A teraz to bym sie wrecz skupil na pojemnosciowym.
    > Dobre sa i tanie ... to po co inne.

    Mało precyzyjne, w oporowym trafiałeś rysikiem w piksel,
    w pojemnościowym wskazujesz paluchem minimum kilkadziesiąt pikseli.