  • 1. Data: 2018-04-01 10:51:29
    Temat: Tablet PC i bootowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Na rynku jest masa tabletów z procesorami Atom Z37xx i bardzo rozsądnych
    cenach. Poniewaz w środku to pecet tak sobie myślę że miałby zastosowanie.

    Ale najpierw pytanie: czy kupując tani tablet (~250zł):
    a) dostanę bios bootujący z USB?
    b) bootowanie z USB pozwoli na odpalanie instalatora linuxa?
    c) hardware jest na tyle odmienne że nie ma to sensu?

    Wiem że powinienem pytać o konkretny model, ale pytam raczewj o to czy
    większośc ma takie bajery. Innymi słowy czy w ogole warto się tym
    zainteresować.

    Pytam też bo widuje na necie opisy jak to trzeba wyżebrać od producenta
    sterowniki pod Win10 przy instalacji od zera. Zaskakujące :/

    Zastanawiam się nad taką zabawką głównie dlatego ze w środku stosuje sie
    pamięći eMMc i o ile fabryczne mają żałosną ilość (16GB, co lepsze 32)
    to łatwo ją wymienić mając troche sprzetu do zabawy w elektronikę
    (hotair). Wsadzajac kostkę 64GB mam użyteczny sprzęt czy to pod win czy
    lin zastepujący laptop na wyjazdach tym bardziej że wiele ma rozmiar 8
    cali co jest mniejszy niż moj eeepc.

  • 2. Data: 2018-04-01 13:45:41
    Od: h...@g...com

    Gdzie masz tablet z Windowsem za 250zł?
    Co do a i b to tak, dziwne jakby nie bootował. Sterowniki musisz pogrzebać pod
    konkretny model czy są.

  • 3. Data: 2018-04-01 17:35:34
    Temat: Re: Tablet PC i bootowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2018 1:45 PM, h...@g...com wrote:
    > Gdzie masz tablet z Windowsem za 250zł?

    Wszedzie.

    https://allegro.pl/kategoria/tablety-urzadzenia-1212
    02?offerTypeBuyNow=1&price_from=230&price_to=270&sys
    tem-operacyjny=Windows&order=m

    Sa tez nowe:

    https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/tablet-cav
    ion-base-8-ms

    Można znaleźć używkę za 100zl, ponadto lezy tego na tony w lombardach.

    > Co do a i b to tak, dziwne jakby nie bootował.

    Internet jest pełen fascynujących opisów walki z gównianymi biosami
    dostarczonymi przez producentów badź procesów zebrania o sterowniki jak
    komus do głowy przyszło by przeinstalowanie systemu. Nie wiem czy z tego
    mozna wyjąc jakieś wnioski statystyczne, może najwięcej słychac o
    problemach i rzeczywistośc jest nieco bardziej optymistyczna.

    > Sterowniki musisz pogrzebać pod konkretny model czy są.

    Znowu pytam statystycznie: zazwyczaj są albo zazwyczaj trzeba żebrać?

  • 4. Data: 2018-04-01 18:28:31
    Od: h...@g...com

    Nie wiem czy zazwyczaj są czy nie. To może mocno zależeć właśnie co kupujesz. Na
    razie to co dotykałem to nie było problemu (HP, Lenovo).

  • 5. Data: 2018-04-01 22:18:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.04.2018 o 10:51, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > b) bootowanie z USB pozwoli na odpalanie instalatora linuxa?
    > c) hardware jest na tyle odmienne że nie ma to sensu?

    mam tablet z Intel Atom Z3735 8 cali i w testach jest zajebisty, w
    praktyce juz nie. uruchamia się kilka minut, wsparcie na xda zerowe,
    roota nie zrobiłem bo programy rootujące nie chcą działać na win10.
    tak ze.... czarno widzę przeróbki i wogóle używanie tego z windowsem.
    no chyba ze bloatware tak strasznie muli.

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-04-01 22:29:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/1/2018 10:18 PM, ToMasz wrote:
    > mam tablet z Intel Atom Z3735 8 cali i w testach jest zajebisty, w
    > praktyce juz nie. uruchamia się kilka minut, wsparcie na xda zerowe,

    Mało mnie martwi wydajnośc, ma to miec bardzo konkretne i proste
    zastosowanie.

    > roota nie zrobiłem bo programy rootujące nie chcą działać na win10.

    Nie do końca rozumiem, masz win10 i nie masz dostepu do uruchomienia
    odzyskiwania i wybrania bootowania z USB? Nawet z poziomu systemu
    operacyjnego?

    > tak ze.... czarno widzę przeróbki i wogóle używanie tego z windowsem.
    > no chyba ze bloatware tak strasznie muli.

    Dlatego pytam o mozliwośc bootowania z usb (jeden z przycisków głosności
    przytrzymac przy wlaczaniu) bo mam wielka ochote przestawić takie cudo
    albo na gołego Win albo wrecz na (l)ubuntu.

    Chciałbym też w dalszej perspektywie podmienić eMMc na większy ale to
    już wyjdzie jak konkretnego rozbiorę i zobacze na czym ma flash.

  • 7. Data: 2018-04-02 09:31:03
    Od: h...@g...com

    Goły win10 bez problemu. Przywracałem na Lenovo MIIX 300 a na HP Pavilion X2
    zainstalowałem zarówno win8 jak i 10 z normalnej dystrybucji USB pobranej od MS.
    Konieczna klawiatura na USB bo nie działa ani dotyk ani oryginalna podpinana
    bokiem(brak sterowników). Dopiero po wgraniu sterów pobranych ze strony HP rusza
    reszta. Bios w HP bardziej rozbudowany niż w Lenovo.
    Ta więc nadal określ który konkretnie tablet a będzie prościej.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2018-04-02 13:15:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/2/2018 9:31 AM, h...@g...com wrote:
    > Ta więc nadal określ który konkretnie tablet a będzie prościej.

    Jeszcze nie wiem. Na razie analizuje za i przeciw. Prawdopodobnie
    wceluje w jakies tanie badziewie z 16GB Flasha (Kiano, Lenovo czy nawet
    noname) z perspektywa przelutowania do 64 w przyszłości, oparte o Z37xx.

    Doczytałem ze UEFI stosowane w tanich tabletach ma masę kłopotu z
    odpalaniem czegokolwiek innego niz windows, ale sa też sztuczki
    pozwalające odpalić (Super Grub 2) inne systemy. Być może warto się pobawić.

  • 9. Data: 2018-04-02 18:54:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.04.2018 o 13:15, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > odpalaniem czegokolwiek innego niz windows, ale sa też sztuczki
    > pozwalające odpalić (Super Grub 2) inne systemy. Być może warto się
    kule blat. vol+ i power uruchamiaja menue w którym mogę podłączyć coś
    przez adb i upgradować, restetować i tyle. żadnego bootowania z usb.
    tolino tab 8

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-04-02 19:01:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/2/2018 6:54 PM, ToMasz wrote:
    > kule blat. vol+ i power uruchamiaja menue  w którym mogę podłączyć coś
    > przez adb

    adb? Jestes pewny że rozmawiasz o tablecie PC?