  • 1. Data: 2018-07-10 10:03:47
    Temat: Taka sobie obserwacja
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Witam

    Jakiś czas temu pytałem o RTC "do Arduino".

    Kupiłem moduł no i wczoraj zacząłem go podlutowywać do układu.
    Ku mojemu zaskoczeniu, na module nie było żadnych kondensatorów na
    zasilaniu; oczywiście dodałem je, wydrapując nieco zieloną maskę.

    Pamiętam parę lat temu również kupiłem płytkę "do arduino" chyba z atmega32,
    i tam też na procesorze (!!!) nie było 100n i również nie było na nie
    miejsca.

    Pytanie: czy już tak można, czy to nowa moda, czy zwykłe partactwo?

    Przed wielu, wielu laty jak zrobiłem układ na TTL i z niewiedzy nie dałem C
    to byle włączenie się lodówki powodowało zaburzenie pracy układu.

    jp

  • 2. Data: 2018-07-10 10:12:46
    Temat: Re: Taka sobie obserwacja
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Jul 2018 10:03:47 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Pytanie: czy już tak można, czy to nowa moda, czy zwykłe partactwo?

    Polecam ten film, autor odcina w komputerze po kolei wszystkie kond.
    i obserwuje co się wydarzy....
    https://youtu.be/P8MpZGjwgR0

    --
    Marek

  • 3. Data: 2018-07-10 11:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >miejsca.
    >Pytanie: czy już tak można, czy to nowa moda, czy zwykłe partactwo?

    Ciekawe czy kolega Atlantis ma kondensatory przy swoim krokowcu.

    >Przed wielu, wielu laty jak zrobiłem układ na TTL i z niewiedzy nie
    >dałem C
    >to byle włączenie się lodówki powodowało zaburzenie pracy układu.

    Tu o tyle lepiej, ze wiekszosc w jednej kosci polaczone.
    A nawet jak sie jakies zaklocenie przydarzy, to moze akurat w chwili,
    gdy komputer nie czyta tej linii.
    Albo wywola jakies przerwanie i dalszych skutkow nie bedzie.

    Ale jak ktos np wyswietlacz taki 2*16, to juz roznie moze byc.

    J.

  • 4. Data: 2018-07-10 12:53:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 10.07.2018 11:36, J.F. wrote:

    > Ciekawe czy kolega Atlantis ma kondensatory przy swoim krokowcu.

    Moduł stepsticka jakieś kondensatory zawiera. Niemniej dodatkowo przy
    nóżce zasilającej samego modułu dodałem jeszcze jeden 100nF.
    Logika sterująca jest zbudowana na bramkach i licznikach CMOS. Każdy
    układ oczywiście posiada swój własny kondensator odprzęgający.