  • 1. Data: 2018-06-11 12:58:01
    Temat: Takiego zastosowania swojej cewki, Tesla raczej nie przewidział
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Iskry z cewek wydają dźwięki koncertowe.

    https://youtu.be/2I98OMxO-uE

    --
    WM

  • 2. Data: 2018-06-11 13:02:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-11 o 12:58, WM pisze:
    > Iskry z cewek wydają dźwięki koncertowe.
    >
    > https://youtu.be/2I98OMxO-uE

    Coś podobnego już było opisywane. Nie pamiętam, może "Władca piorunów".
    W każdym razie Tesla takie zastosowanie (uboczne) też pokazywał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-11 16:02:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-11 o 13:02, Adam pisze:

    > Coś podobnego już było opisywane. Nie pamiętam, może "Władca piorunów".
    > W każdym razie Tesla takie zastosowanie (uboczne) też pokazywał.

    Jak zmieniana jest częstotliwość dźwięku wyładowania?
    To zależy od długości iskry?

    WM

  • 4. Data: 2018-06-11 16:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jak zmieniana jest częstotliwość dźwięku wyładowania?
    >To zależy od długości iskry?

    Od czestotliwosci powtarzania.

    Tego moze nie widac, ale cewka generuje wiele iskier na sekunde.
    W takiej podstawowej jest iskiernik i mamy 50 lub 100/s,
    a tu pewnie tranzystor daje impulsy ze zmienna czestotliwoscia.

    J.

  • 5. Data: 2018-06-11 17:23:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-11 o 16:44, J.F. pisze:
> [...]
    > W takiej podstawowej jest iskiernik i mamy 50 lub 100/s,
    > a tu pewnie tranzystor daje impulsy ze zmienna czestotliwoscia.

    Iskra uderza w różne pola na podłożu, zmieniając swoją długość.
    Gdyby długość iskry nie miała znaczenia, to by mogła uderzać stale w to
    samo miejsce.

    WM

  • 6. Data: 2018-06-11 19:47:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > W takiej podstawowej jest iskiernik i mamy 50 lub 100/s,
    > a tu pewnie tranzystor daje impulsy ze zmienna czestotliwoscia.

    Można kupić aparaturę w częściach do samodzielnego montażu.
    Na drugim filmiku widać, że iskra nie zmienia długości, więc chyba masz
    rację.
    http://onetesla.com/tinytesla-musical-tesla-coil-kit
    .html

    WM

  • 7. Data: 2018-06-11 21:27:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > W takiej podstawowej jest iskiernik i mamy 50 lub 100/s,
    > a tu pewnie tranzystor daje impulsy ze zmienna czestotliwoscia.

    Nie tyle częstotliwość, co okres pomiędzy wyładowaniami.
    Swego czasu podobnie bawiliśmy się w domu albo w pracowni fizycznej,
    jeszcze w szkole średniej.

    Pierwsze nadajniki radiowe też tak działały.
    Teraz pewnie można by je odbierać na pełnej skali długich i średnich - o
    ile jeszcze ktoś by znalazł takie radio.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-06-11 22:51:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > Teraz pewnie można by je odbierać na pełnej skali długich i średnich
    > - o ile jeszcze ktoś by znalazł takie radio.

    Nie tylko pierwsze, te "ostatnie" też tak działają. Mam takie radio
    w samochodzie, i to nie najgorszej klasy. W wielu miejscach na pełnej
    skali długich i średnich słychać tylko jednolite bzyczenie okolicznych
    przetwornic.

    Jarek

    PS
    Też się zabawiałem w domu transformatorem Tesli, jeszcze w szkole
    podstawowej będąc, czyli bardzo dawno temu.

    --
    A tu zagłuszaczki
    ten kurewski poryk

  • 9. Data: 2018-06-11 23:21:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    WM wrote:

    > Iskry z cewek wydają dźwięki koncertowe.

    Tu też jest trochę inżynierii:

    https://www.youtube.com/watch?v=IvUU8joBb1Q

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-06-12 00:30:36