  • 1. Data: 2010-11-03 11:35:26
    Temat: Tamron 28-75 vs. Sigma 24-70
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Zastanawia mnie bokeh obiektywów w
    temacie, a więc Tamrona 28-75mm f/2.8 i Sigmy 24-70mm f/2.8 w wersji DG i HSM.
    Przeglądając fotki w Internecie widzę, że Tamron, choć mniejszy i lżejszy
    znacznie, ma bokeh ładniejszy, spokojniejszy. Np. tu:
    http://etischer.com/300d/Tamron28-75.html
    Na zdjęciu pary ładnie rozmydlone tło.
    Albo tutaj:
    http://pliki.optyczne.pl/tam28-75_fot1.jpg
    Ładne rozmycie tła.

    Natomiast Sigma daje bokeh wyraźnie poszatkowany, pokropkowany. Np. 4 zdjęcie
    tutaj:
    http://pliki.optyczne.pl/sig24-70/sig24-70_fot1.jpg
    Obok skrzynki pocztowej same kółka, robaczki. Wydaje mi się, że Tamron w
    takiej sytuacji ładnie rozmyłby tło. Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem.

    Czy ktoś z posiadających Tamrona mógłby mi napisać, albo ew. zamieścić jakiś
    przykład potwierdzający lub odrzucający tę zauważoną na samplach różnicę?
    Dziękuję z góry :-)

    Pozdrawiam,
    Matt

  • 2. Data: 2010-11-03 12:03:03
    Temat: Re: Tamron 28-75 vs. Sigma 24-70
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):
    > http://pliki.optyczne.pl/tam28-75_fot1.jpg
    > http://pliki.optyczne.pl/sig24-70/sig24-70_fot1.jpg

    Trudno porównywać te dwa zdjęcia. Są wykonane w zupełnie różnych
    warunkach (przede wszystkim odległość ostrzenia).

    > Czy ktoś z posiadających Tamrona mógłby mi napisać, albo ew. zamieścić jakiś
    > przykład potwierdzający lub odrzucający tę zauważoną na samplach różnicę?
    > Dziękuję z góry :-)

    Testowałem tego Tamrona na cropie, dla różnych odległości ostrzenia i
    ogniskowych i rzeczywiście byłem zaskoczony gładkością rozmycia (lepiej
    niż np nowy EF-16-35/2.8L). Nie mam niestety porównania do wzmiankowanej
    Sigmy.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2010-11-03 14:26:41
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    John Smith <u...@e...net> napisał(a):

    > Trudno porównywać te dwa zdjęcia. Są wykonane w zupełnie różnych
    > warunkach (przede wszystkim odległość ostrzenia).

    Tu różne obrazki przykładowe z obu Sigm (z HSM i bez):
    http://www.dyxum.com/dforum/sigma-2470-f28-ex-dg-mac
    ro_topic11410_page1.html
    http://www.dyxum.com/dforum/topic44918.html

    Wydaje mi się, że obie, mimo różnej konstrukcji, poza ostrością dają obraz
    równie 'nerwowy'.

    A tu Tamron:
    http://www.dyxum.com/dforum/topic12142.html
    Nieostrości prawie tak ładne jak z Sigmy 50 mm f/1.4 czy 30 mm f/1.4 - w
    światłach obłe kółka, nie ostre obwarzanki

    Dzięki, to już coś

    Matt