  • 1. Data: 2020-02-21 08:20:20
    Temat: Tani PC do emulacji Andro
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Witajcie,

    Znajomy chce, abym mu zbudował tani PC, z używanych cześci, głównie do
    grania w gry z Androida używając emulatora, pewnie jakiś Memu czy coś.

    Myślałem nad AMD APU poprzedniej generacji, np. AMD A10-5700 APU, jego
    parametry:

    CPU: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A10-570
    0+APU&id=12
    GPU: https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeo
    n+HD+7660D&id=315

    Do tego dorzucić 4GB DDR3, jakaś płyta i do budy go. Jak myślicie, nada
    się to?
    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 2. Data: 2020-02-21 10:18:31
    Temat: Re: Tani PC do emulacji Andro
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 21 Feb 2020 07:20:20 +0000, pioruns wrote:

> [...]
    n+HD+7660D&id=315

    > Do tego dorzucić 4GB DDR3, jakaś płyta i do budy go. Jak myślicie, nada

    Emulacja jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o CPU i ram, zatem słabo to
    widzę. Chyba, że będzie grał w gry typu 2048.
    Nie lepiej tableta za 3 stefki?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2020-02-21 10:23:07
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 21/02/2020 09:18, Roman Tyczka wrote:

    > Emulacja jest bardzo wymagająca jeśli chodzi o CPU i ram, zatem słabo to
    > widzę. Chyba, że będzie grał w gry typu 2048.
    > Nie lepiej tableta za 3 stefki?

    No chce on PC, bo czasami będzie na tym praca biurowa w MS Office podobno.

    Jakieś inne CPU/APU masz na celowniku do tych zastosowań?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 4. Data: 2020-02-21 10:32:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Feb 2020 09:23:07 +0000, pioruns napisał(a):

    > No chce on PC, bo czasami będzie na tym praca biurowa w MS Office podobno.

    Jest podobno Android na PC-ta. Można zainstalować dwa systemy na tym
    kompie, do grania i do pracy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-02-21 11:31:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jest podobno Android na PC-ta. Można zainstalować dwa systemy na tym
    > kompie, do grania i do pracy.

    Np. AndEX.
    Próbowałem kilkanaście gir. Poszła tylko jedna, po ekranie startowym też
    wypadła z błędem.
    Dużo lepiej już chodzą gry na MEmu albo BlueStacks. Jednak wymagania na
    "podstawkę" są wysokie.
    To jest emulacja, nie wirtualizacja.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-02-21 13:03:13
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 21 Feb 2020 11:31:14 +0100, Adam wrote:

    > Np. AndEX.
    > Próbowałem kilkanaście gir. Poszła tylko jedna, po ekranie startowym też
    > wypadła z błędem.

    Bo 95% programów jest na ARM, a ten Andek na PC to jest x86 - brak
    zgodności binarnej.

    > Dużo lepiej już chodzą gry na MEmu albo BlueStacks. Jednak wymagania na
    > "podstawkę" są wysokie.
    > To jest emulacja, nie wirtualizacja.

    I to działa, ale ...wymaga mocy.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 7. Data: 2020-02-21 21:18:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/02/2020 08:20, pioruns wrote:
    > Myślałem nad AMD APU poprzedniej generacji, np. AMD A10-5700 APU

    Mała uwaga. Niektóre emulatory wymagały i chyba dalej wymagają do
    sensownej emulacji trybów wirtualizacji procesora dostepnych tylko na
    Intelu i to tylko do jakiejśctam wersji. AMD też ma taką technologie,
    ale nie jest używana, przynajmniej w części emulatorów.

    Ogólnie Android studio do pracy w emulacji bez Intela nie ma sensu, same
    zaś wbudowane emulatory bez android studio są nieużytecznie powolne bez
    wirtualizacji.

    Zamiast emulacji zainteresują się projektem odpalania Andorida natywnie:

    https://www.android-x86.org/

  • 8. Data: 2020-02-21 22:14:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bo 95% programów jest na ARM, a ten Andek na PC to jest x86 - brak
    > zgodności binarnej.
    raczej nie z tego powodu. ja mam tablet x86 i na 3 lata uzywania,
    również przez dzieci, jeden program nie zadziałał bo wymaga ARM.
    natomiast chętnie bym widział na PC program do obsułgi kamer z androida
    - nie działa. gry - nie działają. pierdylion innych programów - też nie
    działa. w zasadzie działają programy które są "wbudowane" w system.
    kalendarz, kalkulator itp.
    ToMasz
    Na bluestack - wszystko co sprawdzałem działa. ale to na marnym procku
    nie pójdzie. i wymaga windowsa

  • 9. Data: 2020-02-21 22:19:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/02/2020 13:03, Roman Tyczka wrote:
    > Bo 95% programów jest na ARM

    Nie, zdecydowana, przytłaczająca większośc jest w języku neutralnym
    względem platformy, takim jak bytecode javy/dalvika czy co tam ostatnio
    modne. Nie ma znaczenia czy klient ma ARMa czy x86, zdecydowana
    większosc programów nawet nie wie jaki jest pod spodem procesor.

  • 10. Data: 2020-02-21 22:50:19
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 21/02/2020 20:18, heby wrote:

> [...]
    > wirtualizacji.
    >
    > Zamiast emulacji zainteresują się projektem odpalania Andorida natywnie:

    Dzięki,

    Używałem wielokrotnie Memu na Ryzenie i na AMD A10 (dlatego też
    wspomniałem o podobnym procku, bo takiego używałem kiedyś do emulacji
    Andro) i wszystko śmiga super na tych prockach jeśli chodzi o normalne
    gry Andro (nie jakieś tam strasznie wymagające 3D tylko normalne
    popularne towery i strategie).

    PC jest budowany dla kogoś, nie dla mnie, będzie tam Windows 10 i
    emulator, najprawdopodobniej właśnie Memu, żadne inne systemy czy bajery
    nie wchodzą w grę.

    Dlatego teraz muszę tylko znaleźć odpowiednią platformę, procek z
    wbudowaną grafiką albo osobna grafa, całość może być stara i powolna,
    ale żeby była w miarę kompatybilna do gierek z Andro.

    --
    pozdrawiam, pioruns