  • 1. Data: 2018-05-25 23:01:59
    Temat: Tani sprzęt do UPnP DLNA
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Aktualnie na NASie ma odpalony Twonky + skrypty shellowe które ściągają
    aktualną planszę z pogodą, a to można sobie oglądać na tv Toshiby który
    obsługuje DLNA po sieci (przez kabel).

    NAS niedługo zniknie i szukam małego urządzenia które wepnę do routera i
    pozwoli oglądać filmy, obrazy i słuchać muzykę na tv dalej.

    Myślałem o rPi (która wersja) bo przy okazji pozwoli zrobić "coś więcej"
    gdyby była taka potrzeba. Macie jakieś inne propozycje? Czy taki rPi
    udźwignie transkodowanie w locie czy tylko streaming można brać pod uwagę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-05-26 12:09:50
    Temat: Re: Tani sprzęt do UPnP DLNA
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-25, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
    > Myślałem o rPi (która wersja) bo przy okazji pozwoli zrobić "coś więcej"
    > gdyby była taka potrzeba. Macie jakieś inne propozycje? Czy taki rPi
    > udźwignie transkodowanie w locie czy tylko streaming można brać pod uwagę?

    Łyknie. Zależy oczywiście ile tego transkodowania i jakie będzie, ale co
    do zasady nie powinno być problemu. Sprzętowo też głownie zależy od
    Twoich ambicji - mam np. u teścia RPi B I gen. na którym minidlna śmiga
    bez problemu.

    Z tym, że jeśli miałbyś zakusy typu Emby to zdaje się, przynajmniej do
    niedawna, inplementacji na RPi nie było.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-05-26 12:45:21
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.05.2018 12:09, Marcin Debowski wrote:

    > Łyknie. Zależy oczywiście ile tego transkodowania i jakie będzie
    O jakim transkodowaniu mówicie?
    Ja kiedyś bawiłem się miniDLNA - miałem na PC na ubuntu uruchomione a
    telewizor to był Samsung smart pierwszej generacji. Wszystko, i tylko to
    co normalnie TV łykał na USB, chodziło też przez DLNA.
    Mankamentem tego było odświeżanie listy - po wgraniu nowej pozycji do
    katalogu DLNA nie pomagał restart miniDLNA ani telewizora ani inne czary
    - on sobie odświeżał kiedy chciał - zwykle jak już nie było mi to potrzebne.
    Generalnie już nie korzystam z tej technologii ale chętnie się dowiem co
    się zmieniło.
    BTW - podobno już na tych telewizorach nie chodzi nawet YT?

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2018-05-26 12:58:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-26, Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > O jakim transkodowaniu mówicie?

    Niektóre serwery są w stanie "wystawiać" zasoby dla mniejszej
    przepustowoći łącza lub ograniczonej zdolności odbiornika. Przykładowo,
    można mieć na dysku bezstratnie zrzucony film z BD ale łącze tego nie
    udzwignie i serwer, np. wspomagajac się ffmpeg przekodowuje to w locie
    zmniejszając rodzielczość i br. Takie przekodowanie może też objąć
    format.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-05-26 14:03:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.05.2018 12:58, Marcin Debowski wrote:

    > i serwer, np. wspomagajac się ffmpeg przekodowuje to w locie
    > zmniejszając rodzielczość i br. Takie przekodowanie może też objąć
    > format.

    Jeśli to jest film, który zamierzamy oglądnąć raz - może ma to jakiś
    sens (choć na Rpi w locie - wątpię), ale jeśli to jest film z wakacji,
    który będziemy do znudzenia pokazywać znajomym to chyba lepiej sobie
    przekodować i zapisać w formacie dogodnym do oglądania (zachowując
    oryginał oczywiście).

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2018-05-26 14:25:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-26, Mirek <m...@n...dev> wrote:

> [...]
    > który będziemy do znudzenia pokazywać znajomym to chyba lepiej sobie
    > przekodować i zapisać w formacie dogodnym do oglądania (zachowując

    Masz rację, ale przyjmuję że watkotwórca może chcieć poszerzyć poza TV
    obszary zastosowań. Przykładowo, u mnie chodzi Emby na jednordzeniowym
    atomie (nie sprawdzę teraz jakim, ale ma z 5 lat minimum) i tam trzymam
    praktycznie całą kolekcje z wymienionymi BD ale też obrazami DVD. Mogę
    sobie takie DVD obejrzeć (jako transkodowane) z dowolnego miejsca poza
    chałupą z jakością pozwalającą na w miarę satysfakcjunujące oglądanie i
    potrzebuję do tego wyłącznie standardowej przeglądarki www. Mogę
    posłuchac muzyki, która jest oryginalnie w bezstratnym flac a jest właśnie
    transkodowana do formatów strawnych dla wielu odbiorników.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-05-27 10:58:01
    Od: Luke <l...@l...net>

    > gdyby była taka potrzeba. Macie jakieś inne propozycje? Czy taki rPi
    > udźwignie transkodowanie w locie czy tylko streaming można brać pod uwagę?

    Nie wiem jak ten najnowszy czterordzeniowy, ale wcześniejszy rPi nie
    transkodował stabilnie i potrafił się zatykać. A o oglądaniu >1 filmów w
    ogóle nie było mowy. Streaming działał jako tako.

    Ale bawiłem się tym krótko i być może to była kwestia jakiś trików
    konfiguracyjnych, których nie udało mi się rozgryźć w tym czasie.

    L.