  • 1. Data: 2014-11-27 09:58:59
    Temat: Tanie kamery IP
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy ktoś z Was miał może jakieś doświadczenia z tańszymi kamerkami IP?
    Na Allegro można za około 200 zł nabyć coś z WiFi i RJ45, co ponoć nawet
    ma posiadać tryb nocny i ma być wodoodporne.

    Jak to się sprawdza w rzeczywistości? Widzę, że takie kamery mają jakieś
    własne oprogramowanie, aplikacje na smartfony do podglądu itp.
    A dałoby się to jakoś w miarę sensownie skonfigurować, co by nie
    wystawiać samej kamerki do Internetu, ale skomunikować ją z jakimś
    rejestratorem (albo samemu przygotować odpowiednie urządzenie
    rejestrujące np. na CubieBoard)?

    Da się cokolwiek przez to zobaczyć?

  • 2. Data: 2014-11-27 10:31:45
    Temat: Re: Tanie kamery IP
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 09:58, Atlantis pisze:> Czy ktoś z Was miał może
> [...]
    > wystawiać samej kamerki do Internetu, ale skomunikować ją z jakimś
    > rejestratorem (albo samemu przygotować odpowiednie urządzenie

    Jeśli lubisz/potrafisz coś samemu wystrugać to polecił bym Ci Raspberry
    Pi z dedykowaną kamerą 5 Mpix ( jest wersje bez filtru IR).
    Z dyskiem USB masz gotowy rejestrator, jak trochę pokombinujesz to
    wystrumieniujesz sobie to gdzie zechcesz.
    Za jakieś 250-300 PLN nie uzyskasz takich możliwości konfiguracji ani
    przetwornika o tej rozdzielczości.
    Trzeba niestety lubić Linuxa i wiedzieć co i jak tam poustawiac.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2014-11-27 10:48:55
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Za jakieś 250-300 PLN nie uzyskasz takich możliwości konfiguracji ani
    > przetwornika o tej rozdzielczości.
    > Trzeba niestety lubić Linuxa i wiedzieć co i jak tam poustawiac.

    Da się zmieścić w max 300.- pln?
    Do tej pory używałem modułu IP w obudowie kamery analogowej - ale to było
    max 1.3 Mpx (cena)
    Wychodziło tanio, ale obsługa głównie przez IE (lub jego engine)
    Za to EDIMAX miał najlepszą ofertę kamer IP - jakieś 160.- pln za 1.3 Mpx,
    wifi, i słabą optyką. Ale dostęp przez androida, itp.
    Przybliż trochę ten temat Raspberry Pi.

    Pozdr. Hals.

  • 4. Data: 2014-11-27 11:16:27
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 10:48, Hals pisze:
    > Przybli? troch? ten temat Raspberry Pi.

    Jeden obraz wart więcej ...
    https://www.google.pl/search?q=raspberry+noir&client
    =firefox-a&hs=mMI&rls=org.mozilla:pl:official&channe
    l=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jfV2VNy4LIL4
    au_IgNgD&ved=0CDkQsAQ&biw=1125&bih=740

    http://tinyurl.com/pj2o7z7

    Są dostępne obecnie chyba dwie wersje sprzętowe, kamerka "oryginalna" z
    przetwornikiem SUNNY P5V04A[A] i "klon" z przetwornikami OmniVision OV5647.
    Oryginał ma zintegrowany obiektyw, który trudno na coś podmienić bez
    ostrej rzeźby.
    http://www.truetex.com/raspberrypi (w 2/3 strony)

    Klony są dostępne w różnych wykonaniach więc możesz kupić taki by
    pasował do obiektywów, których używasz.
    http://www.ebay.pl/itm/Raspberry-Pi-Camera-Board-w-C
    S-mount-Lens-fully-compatible-with-official-module-/
    281212355128

    Sam Raspberry PI jest tanim "komputerkiem" pracującym pod kontrolą
    Linuxa, jeśli znasz się na tym systemie to wystrugasz jakoś to co Ci
    jest potrzebne, ale czasem bywa to bolesny proces.
    Można poszukać w sieci, może ktoś już go przeszedł w opisał.
    (Przypuszczam, że większość kamer IP ma na pokładzie coś z Linuxa).

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2014-11-27 12:09:29
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 11:16, Andrzej W. pisze:
    > SUNNY P5V04A[A]

    Poprawka, P5V04A[A] to moduł kamery w którym również używa się
    przetwornika OV5647.

    --
    AWa.

  • 6. Data: 2014-11-27 12:46:44
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-27 10:31, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > Z dyskiem USB masz gotowy rejestrator, jak trochę pokombinujesz to
    > wystrumieniujesz sobie to gdzie zechcesz.

    Mi raczej chodziło o kamerkę będącą osobnym urządzeniem, współpracującym
    z jakimś zewnętrznym rejestratorem (choćby postawionym właśnie na jakimś
    komputerku jednopłytkowym). Budowanie kamery z osobnym dyskiem twardym
    trochę mija się z celem.

    Chciałbym po prostu wiedzieć, czy te tanie kamerki z Allegro trzymają
    jakieś standardy, które umożliwią skomunikowanie ich z rejestratorem
    (albo przynajmniej jakimś dyskiem SMB) na którym będą mogły sobie
    nagrywać materiał po wykryciu ruchu.

  • 7. Data: 2014-11-27 12:54:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > jakieś standardy, które umożliwią skomunikowanie ich z rejestratorem
    > (albo przynajmniej jakimś dyskiem SMB) na którym będą mogły sobie

    W ogólności TAK. Jeśli ma w parametrach zgodność ze standardem ONVIF, to
    sukces w 90%.
    Musisz sprawdzić czy to co kupujesz wspiera jakiś standard czy współpracuje
    tylko z dedykowanym softem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2014-11-27 13:37:26
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-11-27 10:31, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > Z dyskiem USB masz gotowy rejestrator, jak trochę pokombinujesz to
    > wystrumieniujesz sobie to gdzie zechcesz.
    Problem jest zupelnie gdzie indziej. Sensowna obudowe skad wezmiesz ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2014-11-27 14:27:13
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-11-27 o 13:37, Marek Borowski pisze:
    > Problem jest zupelnie gdzie indziej. Sensowna obudowe skad wezmiesz ?

    Jeśli się bawisz w "najtańsze kamerki z allegro" to raczej jesteś
    hobbistą a nie wdrażasz zaawansowany system ochrony...
    Tanich obudów/puszek elektrycznych z IP6X jest cała masa, a RPI jest
    malutkie.
    Jeśli to ma stać w pomieszczeniu, to obudów dedykowanych dla RPI z
    mocowaniem kamery też jest sporo.

    Wydaje mi się, ze RPI w kategorii kamera internetowa 5 Mpix nawet z
    wypasioną obudową wygra konkurencję w kategorii "cena".
    Ale tak jak pisałem wcześniej, wymaga to hobbisty co lubi sobie podłubać
    i zna Linuxa.

    --
    AWa.

  • 10. Data: 2014-11-27 16:03:30
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    KOMPLETNIE nie rozumiem PO CO bawić się w rzeczy , które w samej swojej
    istocie są CAŁKOWICIE nieopłacalne. Gotowy rejestrator o możliwościach
    nieporównywalnych z taką partaniną kosztuje (sam rejestrator) ok.
    300zł. Ma podgląd i konfigurację via net, komórkę ,oprogramowanie na
    smartfona, rejestruje na HDD lub SSD.Komplet z 8 kamerami ok. 1400 zł.