  • 1. Data: 2019-11-28 09:40:44
    Temat: Tanie przekaźniki miniaturowe
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Znalazłem właściwie przez przypadek te maleńskie kontaktrony w obudowie
    DIP i pomyślałem, że przy cenie 1.5zł./szt. mogą komuś tu się przydać:

    https://pl.farnell.com/littelfuse/he721a1200/relay-r
    eed-spst-no-200vdc-0-5a/dp/1608142?CMP=i-ddd7-000010
    03

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2019-11-28 12:02:22
    Temat: Re: Tanie przekaźniki miniaturowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >się przydać:

    >https://pl.farnell.com/littelfuse/he721a1200/relay-
    reed-spst-no-200vdc-0-5a/dp/1608142?CMP=i-ddd7-00001

    Sa tez przelaczajace, ale nie wiem w jakiej cenie ... hm, komputer by
    sobie zrobic na przekaznikach ?
    Czy moze zaczac od generatora :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-11-28 12:14:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Sa tez przelaczajace

    Kontaktrony? Pierwsze słyszę, ale dobrze wiedzieć.

    > ale nie wiem w jakiej cenie ...

    Właśnie na cenę i kompaktowe rozmiary zwracam uwagę, poza tym kontaktron
    jak kontaktron. Dobrałem sobie kilka do zamówienia, mam już kilka
    drobnych zastosowań.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2019-11-28 16:09:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Kontaktrony? Pierwsze słyszę, ale dobrze wiedzieć.

    Nawet u nich w PDF.
    Dodatkowy styk w rurce, niemagnetyczny.

    >Właśnie na cenę i kompaktowe rozmiary zwracam uwagę, poza tym
    >kontaktron jak kontaktron. Dobrałem sobie kilka do zamówienia, mam
    >już kilka drobnych zastosowań.

    Lubie przekazniki, ale zastosowan coraz mniej :-(

    Ale przy tej cenie ... co by tu zrobic z tysiaca przekaznikow, i to
    szybkich :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-11-28 16:51:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Kontaktrony? Pierwsze słyszę, ale dobrze wiedzieć.

    Przypuszczam, że kiedyś w Bomisie rzucili bo mam taki od niepamiętnych
    czasów.
    W młodości kombinowałem zrobić na nim czujnik żarówek stop. Do wspólnego
    styku przylutowany drut i z niego kilka zwojów wokół kontaktronu.
    Napięcie podane na ten wspólny punkt. Z uzwojenia zasilone żarówki a ze
    styku rozwiernego kontrolka. Żadnej dodatkowej logiki nie potrzeba.
    P.G.

  • 6. Data: 2019-11-28 16:54:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-11-28 16:51, Piotr Gałka wrote:
    (ciap)
> [...]
    > Napięcie podane na ten wspólny punkt. Z uzwojenia zasilone żarówki a ze
    > styku rozwiernego kontrolka. Żadnej dodatkowej logiki nie potrzeba.

    Taki projekt w literaturze był!
    nie pamiętam jednak dokładnie gdzie...

    W.

  • 7. Data: 2019-11-28 17:08:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 16:09, J.F. pisze:

    > Ale przy tej cenie ... co by tu zrobic z tysiaca przekaznikow, i to
    > szybkich :-)

    Zrób płytkę z rundą DESa.
    A potem stosik 16 takich płytek.
    Na pewno będzie ładnie mruczało w czasie pracy.

    Nie zastanawiałem się ile to by było przekaźników :)
    P.G.

  • 8. Data: 2019-11-28 17:10:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Nawet u nich w PDF.
    > Dodatkowy styk w rurce, niemagnetyczny.

    Aaa, Tobie chodziło o wariant SPDT -- to jasne, że są. Ja pierwotnie
    zrozumiałem, że masz na myśli to, co Anglicy nazywają latching relay.

    > Lubie przekazniki, ale zastosowan coraz mniej :-(

    Mają kilka unikatowych cech, które sprawiają, że nie znikną prędko.
    Gigantyczna przeciążalność impulsowa styków, pojemność między stykami
    i stykiem a cewką w niektórych wariantach nawet poniżej 1pF, małą
    rezystancja styku, izolacja. Przekaźniki próżniowe też istnieją,
    kilka kV sobie tym można przełączać.

    Przekaźnikiem SSR sobie nie przełączysz kilku watów sygnału 250kHz,
    a takie właśnie mam zastosowanie. Pojemności MOSFETów są za duże.
    O ile tam w ogóle jest MOSFET, a nie wieśniacki triak o ponad 1V spadku
    napięcia na strukturze.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2019-11-28 17:15:44
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-28 o 16:51 +0100, Piotr Gałka napisał:
> [...]
    > kontaktronu. Napięcie podane na ten wspólny punkt. Z uzwojenia
    > zasilone żarówki a ze styku rozwiernego kontrolka. Żadnej dodatkowej

    Ale teraz - w dobie wszechobecnych LEDów - to już chyba po ptakach.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-11-28 17:20:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ale teraz - w dobie wszechobecnych LEDów - to już chyba po ptakach.

    Ale może ktoś by chciał do Łady? Tam chyba nie ma LEDów.

    --
    Jarek