  • 1. Data: 2011-05-18 09:57:42
    Temat: Taśmy oświetleniowe LED SMD a temperatura
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Potrzebuję przykleić taką (nie wiem jescze dokładnie, jaką, chodzi mi
    o jakąś typową, popularnie stosowaną do oświetleniowych celów) taśmę
    do wierzchu styropianowej kształtki. Będzie ok, nie grzeją się one
    jakoś szczególnie mocno, styro nie zacznie się z czasem odkształcać?

    J.

  • 2. Data: 2011-05-18 17:33:14
    Temat: Re: Taśmy oświetleniowe LED SMD a temperatura
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-18 11:57, Jarek P. pisze:
> [...]
    > do wierzchu styropianowej kształtki. Będzie ok, nie grzeją się one
    > jakoś szczególnie mocno, styro nie zacznie się z czasem odkształcać?

    Musisz poszukać wróżki. Te taśmy mają różną moc/gęstość diod. Sprawdź
    jaką moc podaje producent na 1m taśmy.

  • 3. Data: 2011-05-18 20:55:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Musisz poszukać wróżki. Te taśmy mają różną moc/gęstość diod. Sprawdź jaką
    > moc podaje producent na 1m taśmy.

    Pisałem "nie wiem jescze dokładnie, jaką, chodzi mi o jakąś typową,
    popularnie stosowaną do oświetleniowych celów".
    Tak, domyślam się, że są różne, z różną mocą i gęstością upakowania, ale nie
    wierzę, żeby w zakresie typowych taśm w typowych cenach był aż tak szeroki
    rozrzut parametrów, żeby nie dało się ogólnie odpowiedzieć na moje pytanie.
    Choćby z dokładnością do "tak, mam taką i robi się trochę ciepła, a owaka
    robi się solidnie gorąca"

    J.

  • 4. Data: 2011-05-18 21:10:56
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > styro nie zacznie się z czasem odkształcać?

    Tak na reke to jest troche cieplejsza niz otoczenie moja tasma
    zainstalowana pod szafka w kuchni, a swieci od zmroku. Mysle, ze gdyby
    byla zbyt ciepla, to wczesniej puscilby klej. W mojej tasmie sa LEDy SMD
    zespolone z 3. Na kazda sekcje mam ustawione ok. 25mA.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2011-05-18 21:49:16
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > do wierzchu styropianowej kształtki. Będzie ok, nie grzeją się one
    > jakoś szczególnie mocno, styro nie zacznie się z czasem odkształcać?
    Obecnie chyba najmocniejsze taśmy z ledami smd (600 ledów 5050 na 5
    metrów?) mają moc 72W, czyli 14,4W na metr, a przy szerokości tasmy ~1cm
    daje to 0,144W/m^2 - niewiele, nie zgrzejesz tym styropianu by go
    uszkodzić, podejrzewam że położona na styropianie ciepła dłoń więcej
    mocy przekazywałaby ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173