  • 1. Data: 2009-05-11 16:24:08
    Temat: Telecentryczność
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Witam,

    jak to jest z tą tele... coś tam? Najpierw słyszymy, że stare szkła nie sa
    telecentryczne i będą źle współpracować z matrycami, a potem co i raz ktoś
    się cieszy, jak to mu pięknie cyfrówka współpracuje ze starym manualem czy
    choćby i szkłem AF z epoki przedcyfrowej. Sam się do tych cieszących
    zaliczam i bardzo mi się dobrze fotografuje na dwudziestoletnich szkłach
    typu 50/1.8, 28-200/3.5-5.6, 70-300/4-5.6 czy stareńkich, metalowych
    manualach w rodzaju 50/2, 35/2 czy 100/2.8 od Kiewa 19. Nic im ten brak
    telecentryczności nie robi, obraz jest normalny. Osso chozi? :) Przecież
    większość kupujących stare manuale zapnie je do cyfrówek i powinna zdawać
    sobie sprawę, że to będzie życiowa pomyłka, a jednak je biorą :)

    zdrówka, PW

  • 2. Data: 2009-05-11 16:45:23
    Temat: Re: Telecentryczność
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    PW wrote:
> [...]
    > co i raz ktoś się cieszy, jak to mu pięknie cyfrówka współpracuje ze
    > starym manualem czy choćby i szkłem AF z epoki przedcyfrowej.

    Stare dluzsze szkla zazwyczaj nie stwarzaja problemow,
    ale sprawdz z szerokimi, szczegolnie zoomami.
    Potrafi byc dramatycznie ;)

> [...]
    > dwudziestoletnich szkłach typu 50/1.8, 28-200/3.5-5.6, 70-300/4-5.6
    > czy stareńkich, metalowych manualach w rodzaju 50/2, 35/2 czy 100/2.8

    No wlasnie - wszystkie poza 35 to dlusze szkla.
    W dobroc 28-200 to wiesz hehehe nie wierze ;)

> [...]
    > normalny. Osso chozi? :) Przecież większość kupujących stare manuale
    > zapnie je do cyfrówek i powinna zdawać sobie sprawę, że to będzie

    Wiekszosc z nich nie odroznia dobrego zdjecia od bobra ;)

  • 3. Data: 2009-05-11 16:55:51
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie - wszystkie poza 35 to dlusze szkla.
    > W dobroc 28-200 to wiesz hehehe nie wierze ;)

    No pewnie, że on jest na tyle dobry, na ile może być dobry taki spacerzoom,
    ale swoje funkcje spełnia :)

    Ale na czym dokładnie polega to niedopasowanie? Ostrość? Spadek jasności ku
    brzegom podobny do winietowania? Purple fringe?

    zdrówka, PW

  • 4. Data: 2009-05-11 17:18:55
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ale na czym dokładnie polega to niedopasowanie?
    > Ostrość? Purple fringe?

    O toto :) - ogolny spadek jakosci po rogach.

  • 5. Data: 2009-05-12 21:20:27
    Od: "Wini" <x...@t...pl>

    Użytkownik "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Ale na czym dokładnie polega to niedopasowanie? Ostrość? Spadek jasności
    > ku brzegom podobny do winietowania? Purple fringe?

    co do telecentryczności ... jak było powiedziane - dramatyczny spadek
    jakości (przede wszystkim rozdzielczość) przy tzw. szerokich w rogach
    co do innych - zastrzeżenia do pracy od światło

    Pozdrawiam
    Wini