  • 1. Data: 2016-12-21 05:06:34
    Temat: Telefon Tulipan - 1994r.!
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Witam,

    Aukcja nie moja, mam troche obiekcje przed robieniem komuś reklamy ale co tam. W
    szoku jestem, że telefon Tulipan w niezmienionej formie, na tarczę, robili jeszcze w
    marcu 1994. Ponad cztery lata dzikiego kapitalizmu przyniosły jedynie nowy, kolorowy
    kartonik...

    http://allegro.pl/telefon-tulipan-kult-prl-w-pudelku
    -prezent-i6649806017.html

    Kupować nie zamierzam bo mam już identyczny, też fabryczny ale jeszcze z PRL. A cena
    też grubo przesadzona.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-12-21 12:01:52
    Temat: Re: Telefon Tulipan - 1994r.!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości
> [...]
    >robili jeszcze w marcu 1994.
    >Ponad cztery lata dzikiego kapitalizmu przyniosły jedynie nowy,

    Na kartoniku jest jednak z przyciskami.
    Czy telefon aby na pewno z 1994 ?

    tak prawde mowiac, to przyciski mi sie przydawaly w trzech sytuacjach:
    -jak juz te numery rozszerzyli, 9 to jednak przyjemniej sie przyciska,
    6 z pamieci to kreci sie bez problemu,
    -jak odbiorca zajety - redial to piekny wynalazek.
    -ale redial to za malo - szukam czegos do samochodu, to musze do kilku
    sklepow, chce do lekarza,
    a tam trzy numery - klawiaturka, z wyswietlaczem i przegladem ostatnio
    kreconych numerow ... inaczej tarcza niewiele gorsza :-)

    A teraz to jeszcze ksiazka powinna byc. I import/eksport/backup. I
    synchronizacja z innymi kontami/telefonami ...

    >Kupować nie zamierzam bo mam już identyczny, też fabryczny ale
    >jeszcze z PRL. A cena też grubo przesadzona.

    Jak za sprzet kolekcjonerski, to imo - bardzo umiarkowana :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-12-22 05:54:27
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 21 Dec 2016 12:01:52 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na kartoniku jest jednak z przyciskami.
    > Czy telefon aby na pewno z 1994 ?

    Zobacz wszystkie zdjęcia :) Kartonik z przyciskami, telefon na tarczę, na stemplu
    1994.03.

    W tym momencie już chyba od 3 lat mieliśmy bezprzewodowego Panasonica z wszystkimi
    możliwymi bajerami na tamten czas...

> [...]
    > 6 z pamieci to kreci sie bez problemu,
    > -jak odbiorca zajety - redial to piekny wynalazek.

    Były jakieś późne wersje Tulipana z klawiaturą 4x4 chyba od Lotosa, z redialem, ale
    wyglądało to jakoś niezbyt.

    > Jak za sprzet kolekcjonerski, to imo - bardzo umiarkowana :-)

    Czy ja wiem... zależy jak trafisz, jaki kolor - IMO kość słoniowa czy szary są mało
    atrakcyjne - raz że niezbyt oryginalne, ani ładne, a pojawiają się raz na jakiś czas
    na rynku.

    P.

  • 4. Data: 2016-12-22 10:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zobacz wszystkie zdjęcia :) Kartonik z przyciskami, telefon na
    >tarczę, na stemplu 1994.03.

    Kartonik z przyciskami, stempel na kartoniku ... a telefon nie wiadomo
    czy z tego kartonika.

    Na etykiecie:
    Tulipan 319
    -A-60V

    Google twierdzi, ze 319 to faktycznie z tarcza.

> [...]

    >Czy ja wiem... zależy jak trafisz, jaki kolor - IMO kość słoniowa czy
    >szary są mało atrakcyjne - raz że niezbyt oryginalne, ani ładne,

    Jak nie oryginalne ? Przeciez masz etykiecie - oryginalny, fabryczny
    kolor :-)

    >a pojawiają się raz na jakiś czas na rynku.

    I dlatego tylko 99 zl :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-12-23 03:35:57
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 22 Dec 2016 10:30:52 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kartonik z przyciskami, stempel na kartoniku ... a telefon nie wiadomo
    > czy z tego kartonika.

    Prawda! Ale tak czy tak, nawet z przyciskami Tulipan byłby mocno przestarzały.
    Z drugiej strony - w USA do dzisiaj kupić można nowe telefony modelu 2500 robione od
    lat 70 (a identyczne z tarczą były od lat 50.) Tyle że już made in China i w środku
    pewnie badziewna elektronika.

    > Jak nie oryginalne ? Przeciez masz etykiecie - oryginalny, fabryczny
    > kolor :-)

    > I dlatego tylko 99 zl :-)

    Oj tam. Taki sam kupiłem za 50, tylko kartonik był komunistyczny jeszcze. Podobnie
    Storczyk (rzadki model - wyjście DIN na magnetofon), a fabrycznie nowy Bratek chyba
    jeszcze taniej. Tak że da się coś upolować :) A mówiąc o "oryginalnych" kolorach
    miałem bardziej na myśli np. niebieski, kawowy, żółto-pomarańczowy itd. :)

    PS. Obecnie poluję na aparat Chaber / Cyklamen. Ponoć pierwszy polski aparat z
    klawiaturką, i to od razu DTMF (de facto konstrukcyjnie znacznie prostszy i tańszy od
    impulsowego). Wyglądał jak popularny CB-740.

    pozdr.

  • 6. Data: 2017-02-12 15:28:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    IMHO "oryginalny" to był chyba zielony, bardzo ładny kapitalistyczny odcień ;-)
    "oryginalne" miały widełki przezroczyste, modele końcowe oszczędnosciowe widełki w
    kolorze obudowy.
    "oryginalna" obudoa była z ABS, a oszczędnościowa z polistyrenu - ale to wszystko z
    pamięci.
    W Bratkach 'oryginalna" tarcza miała nie otwory na paluchy, ale jakby
    szprychy/widełki - nawet ciekawy pomysł ale trzeba było palce inaczej układac, zeby
    sobie palucha nie ukrecić ;-)
    Klawiatury to był dobry pomysł (w tamtych czasach większośc numerów była niemal
    permanentnie zajęta ;)), niestety były one impulsowe.
    No i jeszcze były modele z dzwonkiem elektronicznym (fajny dźwiek miały, regulacja
    mechaniczna zasuwaniem otworków w obudowie telefonu) oraz z dzwonkiem klasycznym.

  • 7. Data: 2017-02-12 16:38:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-02-12 15:28, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    mechaniczna zasuwaniem otworków w obudowie telefonu) oraz z dzwonkiem klasycznym.

    Miałem takiego kapitalistycznie zielonego bratka z tą tarczą na widełki
    i dzwonkiem elektronicznym w pracy w latach 1989-1992.

  • 8. Data: 2017-02-15 00:06:56
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 12 Feb 2017 15:28:44 +0100
    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:
    > "oryginalne" miały widełki przezroczyste, modele końcowe oszczędnosciowe widełki w
    kolorze obudowy.
    Prawda! A zupełnie wczesne wersje miały kable w kolorze obudowy. Szybko zrezygnowano
    z tego - zapewne koszty i brak zgrania zapasów magazynowych...

    > "oryginalna" obudoa była z ABS, a oszczędnościowa z polistyrenu - ale to wszystko z
    pamięci.

    Z moich obserwacji nie do końca. Wczesne Tulipany robiono z polistyrenu i widać po
    czasie że mocno gubią kolor, ciemnieją. ABS wprowadzony później nie ma tego problemu.

    > Klawiatury to był dobry pomysł (w tamtych czasach większośc numerów była niemal
    permanentnie zajęta ;)), niestety były one impulsowe.

    W Tulipanach było sporo tonowych. W zbiorach mam nawet dwa rodzaje: zupełnie
    analogowa na transformatorkach oraz nowocześniejsza z kwarcem i układem scalonym,
    obie z okolic 1986r. Technicznie wykonanie klawiatury DTMF jest znacznie prostsze niż
    impulowej - odwrotnie niż z detekcją sygnałów wybierczych.

    > No i jeszcze były modele z dzwonkiem elektronicznym (fajny dźwiek miały, regulacja
    mechaniczna zasuwaniem otworków w obudowie telefonu)

    Czy fajny to bym polemizował, znośny.
    Widzę że sporo szczegółów pamiętasz. W ciągu paru miesięcy uruchamiam stronę www
    dotyczącą telefonów RWT, pewnie Cie zainteresuje a i może coś od siebie będziesz mógł
    dodać :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-02-15 09:59:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie wierzę!
    Masz klawiaturę tonową do Tulipana / Bratka???
    Jak przełączało się wybieranie pomiędzy puls / ton?

    -----

  • 10. Data: 2017-02-15 16:33:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Technicznie wykonanie klawiatury DTMF jest znacznie prostsze niż
    >impulowej - odwrotnie niż z detekcją sygnałów wybierczych.

    Czy takie prostsze ... w praktyce to jeden specjalizowany uklad
    scalony, wiec tak samo proste :-)

    Gdybym musial to zrobic bez tego ukladu, to nie wiem co byloby
    prostsze.
    licznik na TTL raczej za duzo pradu bierze, z kolei zestaw generatorow
    ... uda sie stabilnosc zapewnic ?

    J.