  • 71. Data: 2018-06-17 22:49:05
    Temat: Re: Telefon/ smartphone co polecacie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 17 Jun 2018 09:18:28 +0200, w <pg5207$hco$1@dont-email.me>, mirekc
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > iPhone 6s. Dostanie update do najnowszego iOS-a i ma spokojnie co
    > najmniej 5 lat wsparcia. Zdjęcia lepsze niż z wielu chińczyków z matrycą
    > o nominalnie znacznie większej rozdzielczości. Zero zacięć, zero
    > zamuleń, zero resetów. Facebook i messenger jest, inne najbardziej
    > potrzebne aplikacje też się znajdą.
    >
    > Kupiłem jakiś czas temu dla córki nastolatki iPhone-a 5s. 100% zadowolenia.

    https://www.canon.co.uk/get-inspired/come-and-see/sh
    owcase/comparison-smartphone-vs-camera/

  • 72. Data: 2018-06-18 15:40:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-17 o 22:49, r...@k...pl pisze:
    > https://www.canon.co.uk/get-inspired/come-and-see/sh
    owcase/comparison-smartphone-vs-camera/

    Kup pan cegłę robi lepsze zdjęcia.
    Ale ja nie chcę cegły bo jest za gruba i za ciężka

    :-)

  • 73. Data: 2018-06-18 20:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    >https://www.canon.co.uk/get-inspired/come-and-see/s
    howcase/comparison-smartphone-vs-camera/

    Swoja droga ciekawe.
    -pokazywanie zalet zoom na fotkach rozmiaru ~600x400

    -ten portret dziewczyny ciekawy bardzo ... oswietlenie sie zmienilo,
    canon lampa doswietlil, czy jakis rozny algorytm przetwarzania maja -
    Canon zmniejsza kontrasty, a iphone zwieksza ? Chyba jednak
    oswietlenie.

    -podobnie ten skosnooki - taka czula matryca w Canonie, czy raczej cos
    z automatyka w Apple nie tak ... i to raczej przypadek, ze tak ciemno
    wyszlo.

    J.

  • 74. Data: 2018-06-19 00:21:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> s...@4...com

    : https://www.canon.co.uk/get-inspired/come-and-see/sh
    owcase/comparison-smartphone-vs-camera/

    Niewiele wart ten test.

    - Nie można pstryknąć naraz dwóch fotek z tego samego
    miejsca, zatem nie można porównywać tego, co zmienia
    się w czasie -- fal na wodzie chociażby.
    - Nie można wyciągać wniosków na podstawie kilku fotek,
    na dodatek wielkości kilka KB. ;)
    - Test Canona musi być tendencyjny.
    (nawet wtedy, gdy Canon chce być uczciwy, potrafi
    uwydatniać dobre strony swych wyrobów znacznie
    lepiej niż uwydatniać dobre strony wyrobów swych
    konkurentów -- po prostu lepiej zna swoje produkty)

    Trzeba postawić masę dużych (w pełnej rozdzielczości
    oferowanej przez dany sprzęt) RAWek przedstawiających
    mniej więcej ;) to samo (przykładowo -- testową tablicę
    oświetloną sztucznym światłem -- naturalne światło jest
    zbyt kapryśne) w różnych wariantach ;) oświetleniowych.

    Zaprezentowane na wskazanej stronie testy raczej niewiele mówią.

    Trzeba mieć komplety RAWek pstrykanych w tych samych warunkach:

    - ta sama testowa tablica lub testowe obiekty 3D
    - to samo położenie aparatu
    (rzecz jasna nie jest to możliwe,
    bo aparaty mają różną konstrukcję,
    a chodzi o to samo położenie i matrycy,
    i całego obiektywu, a te są po prostu
    zupełnie różne, jednak przynajmniej
    trzeba starać się o jak najlepsze
    położennie aparatów)
    - takie same sztuczne oświetlenie
    (tu też jest problem, bo lustrzanki
    oferują niezłe lampy wbudowane, które
    nie mogą równać się z LEDkami smartfonów?)
    - ta sama ogniskowa
    (ogniskowa Asusa Maxa to niespełna 5 mm)
    - ta sama odległość
    - ta sama ekspozycja

    Nawet przesunięcie aparatu o jego szerokość (postawienie aparatów
    obok siebie i pstryknięcie ,,jednoczesne'') może dać ciekawe efekty.

    Nie można niczego oceniać pochopnie -- na podstawie kilku fotek,
    na dodatek bez ,,wysłuchiwania'' konkurencji. Testy Canona MUSZĄ
    ukazać wyniki Canona jako najlepsze, lub choćby prawie najlepsze...

    -=-

    Po co komu RAWki? Toż być może nie mają one sensu bez
    obróbki graficznej dedykowanego procesora zespolonego
    z camerką, skutecznie i cwanie niwelującego błędy
    (obiektywu, matrycy itp.) wbudowanej camerki?

    Sprawa trudna -- być może smartfon korzysta z HDR, podczas
    gdy lustrzanka nie korzysta, choć my skorzystać (za sprawą
    stosownej obróbki graficznej poza lustrzanką) z HDR możemy
    znacznie lepiej, niż smartfon, jako że lustrzanka potrafi
    pstrykać fotki znacznie częściej niż smartfon, lecz sama
    z siebie nie składa HDR?...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 75. Data: 2018-06-19 22:27:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z pisze tak:

    > Człowiek to w 90 procentach nie zauważy "gorszości" zdjęcia :-)
    > Za to będzie się cieszył że uchwycił chwilę bo miał pod ręką
    > telefon z aparatem foto mieszczący się w kieszeni.

    Smartfon, w którym nie da się ustawić focus na nieskończoność
    na stałe nie uchwyci żadnej chwili tylko chwilę po.

    W których się da to ustawić? Nasłuchuję ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 76. Data: 2018-06-20 18:32:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 22:27, PiteR pisze:
    > W których się da to ustawić? Nasłuchuję ;)

    Kolejny zegarmistrz :-)

  • 77. Data: 2018-06-20 23:30:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@l...net

    > Smartfon, w którym nie da się ustawić focus na nieskończoność
    > na stałe nie uchwyci żadnej chwili tylko chwilę po.

    Smartfonowa camerka ma kilka mm długości ogniskowej
    i przeciętną (nie więcej niż 1/2, ale bywa ciemniej)
    jasność, przez co stare smartfony w ogóle nie ostrzyły. ;)

    Jednak (nawet bez ostrzenia) zdjęcie nie trwa zero. :)
    Zawsze aparat wniesie opóźnienia. ;)

    )\._.,--....,'``.

  • 78. Data: 2018-06-21 16:11:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2018 17:39:03 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > - nie przeszkadza brak stabilizacji optycznej (np. przy filmach)

    Co to jest ta stabilizacja optyczna?
    Się nie znam ale mam podejrzenie że zarówno w telefonach jak i aparatach stabilizacja
    obrazu jest robiona "programowo" Raczej w aparatach nie ma jakiś mechanicznych
    stabilizatorów/ tłumików drgań przecież. Dobrze kombinuje?
    Ostatnio w Eurortv przy półce ze smarfonami sprzedawca pokazywał mi aparat w samsugu
    galaxy 8 chyba*
    Własnie o stabilizacji o ostrości gadał- i o ile w moim starutkim smartfonie aby
    obraz się wyostrzył to trzeba chwile czekać to tam obraz jak żyleta był w ułamku
    sekundy. To samo po zbliżeniu(zoom) obraz łapał ostrość prawie natychmiast
    Więc moze te aparaty w smarfonach takie kiepskie teraz nie sa
    *mógł to być tez huawei P20, bo te dwa telefony mi sprzedawca pokazywał a w jednym z
    nich własnie tak fajnie to działało

  • 79. Data: 2018-06-21 22:12:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z pisze tak:

    > Kolejny zegarmistrz :-)

    Z tego miejsca na kolanach dziękuję firmie Samsung, że mogę włączyć
    lampę w tryb zawsze włączona i że kamera po cichu nie przestawia się w
    tryb 720p kiedy wyjmę kartę SD.

    O przycisk volume - po lewej a volume + po prawej nie śmiem już prosić.

    Dzielnie odrzucam wszelkie auktualizacje, które mogą sp. mi telefonik.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 80. Data: 2018-06-22 00:21:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21.06.2018 o 16:11, Kris pisze:

    > Co to jest ta stabilizacja optyczna?
    > Się nie znam ale mam podejrzenie że zarówno w telefonach jak i aparatach
    stabilizacja obrazu jest robiona "programowo"

    To ta odmiana "cyfrowa"

    >Raczej w aparatach nie ma jakiś mechanicznych stabilizatorów/ tłumików drgań
    przecież.
    Są. Widziałeś napęd soczewki w CD? W optyce aparatów jest bardzo podobne
    rozwiązanie i to właśnie one nazywane jest stabilizacją optyczną.

    --
    Czarek