  • 1. Data: 2018-03-21 10:52:31
    Temat: Telefonem pod słońce
    Od: gowit <w...@g...com>

    Zauważyłem że robienie zdjęć telefonem pod nawet ostre słońce lepiej wychodzi niż
    aparatem ze złożoną optyką.
    Parę przykładów nokią:

    https://drive.google.com/file/d/1zj035ijguWhi4w1uibJ
    qLNaPvMUzHhyh/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1nFTrouZBZ7d3_BxJc8-
    zXN4uZou1nZdl/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1cGcjaIN-1sY-CmBBSk2
    xByQboYndgByp/view?usp=sharing

  • 2. Data: 2018-03-21 11:17:42
    Temat: Re: Telefonem pod słońce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gowit" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Zauważyłem że robienie zdjęć telefonem pod nawet ostre słońce lepiej
    >wychodzi niż aparatem ze złożoną optyką.
> [...]

    A zdjecia z "lepszych aparatow" dla porownania ?

    Bo tak prawde mowiac ... dwa pierwsze, to na tyle zle wyszly, ze "nie
    robi sie zdjec pod slonce, bo i tak g* wyjdzie, wiec ta wada nie ma
    znacznenia".

    Ale to trzecie ciekawe ...

    J.

  • 3. Data: 2018-03-22 06:27:06
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl>

    W dniu środa, 21 marca 2018 10:52:35 UTC+1 użytkownik gowit napisał:
    > Zauważyłem że robienie zdjęć telefonem pod nawet ostre słońce lepiej wychodzi niż
    aparatem ze złożoną optyką.

    Czy lepiej to jest kwestia gustu. Gdyby telefoniczny fotograf przed zrobieniem
    zdjęcia dokładnie wyczyścił sobie wypalcowaną szybkę przed obiektywem aparatu
    fotograficznego w telefonie to by te zdjęcia już takie fajne nie wyszły. Zabrudził
    szybkę tłustymi paluchami i wyszedł mu darmowy filtr gwiazdkowy.
    Aparat fotograficzny ze złożoną optyką też można wyposażyć w filtr gwiazdkowy ale to
    kosztuje trochę więcej niż 20 zł.

  • 4. Data: 2018-03-22 10:21:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-03-22 o 06:27, k...@o...pl pisze:

> [...]
    > Aparat fotograficzny ze złożoną optyką też można wyposażyć w filtr gwiazdkowy ale

    Kawałek pleksi porysować w linie pod kątem 60 stopni. A dla hardcorowców
    posmarować wazeliną :-)

    P.P.

  • 5. Data: 2018-03-22 14:04:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Aparat fotograficzny ze złożoną optyką też można wyposażyć w filtr gwiazdkowy ale

    Można brudnym palcem pomazać przednią soczewkę...

  • 6. Data: 2018-03-22 23:57:00
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 22 marca 2018 06:27:09 UTC+1 użytkownik k...@o...pl napisał:
    Zabrudził szybkę tłustymi paluchami i wyszedł mu darmowy filtr gwiazdkowy.

    Prędzej zmiękczający.

    > Aparat fotograficzny ze złożoną optyką też można wyposażyć w filtr gwiazdkowy ale
    to kosztuje trochę więcej niż 20 zł.

    Sowieckie fi 52 sprzedawałem kiedyś po 2 zł i nie było chętnych.
    Pozdrawiam Marcin

  • 7. Data: 2018-03-23 17:07:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    bJqLNaPvMUzHhyh/view?usp=sharing
    8-zXN4uZou1nZdl/view?usp=sharing
    k2xByQboYndgByp/view?usp=sharing

    > Ale to trzecie ciekawe ...

    A co w nim ciekawego?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2018-03-24 03:56:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    ?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-03-24 12:22:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2018 17:07:54 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    ibJqLNaPvMUzHhyh/view?usp=sharing
    c8-zXN4uZou1nZdl/view?usp=sharing
    Sk2xByQboYndgByp/view?usp=sharing

    > A co w nim ciekawego?

    Mimo ze pod slonce, to ladnie wyszlo.

    J.

  • 10. Data: 2018-03-24 15:10:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    BSk2xByQboYndgByp/view?usp=sharing

    > Mimo ze pod slonce, to ladnie wyszlo.

    Moim subiektywnym zdaniem wyszło tragicznie.
    Zwraca uwagę brak "czarnej dziury" w środku, ciekawe skąd się
    wzięła na wcześniejszych zdjęciach. Zły algorytm przeliczania danych
    z przetwornika do postaci 8-bitowej?

    Ładnie to by wyszło wtedy, gdyby na środku była wypalona biała dziura,
    ale najlepiej bez "promieni", i z normalnymi m.in. kolorami na
    pozostałej części zdjęcia (pomijając cienie, nie chodzi mi o HDR,
    ani o strzał dużą lampą).
    No i z nieco mniej stratną kompresją JPEG.

    Może wystarczyłoby nieco zmienić ustawienia komórki, i np. wytrzeć
    soczewkę/szybkę.
    --
    Krzysztof Hałasa