  • 11. Data: 2018-03-24 18:54:44
    Temat: Re: Telefonem pod słońce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2018 15:10:21 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    BBSk2xByQboYndgByp/view?usp=sharing

    > Moim subiektywnym zdaniem wyszło tragicznie.
    > Zwraca uwagę brak "czarnej dziury" w środku, ciekawe skąd się
    > wzięła na wcześniejszych zdjęciach. Zły algorytm przeliczania danych
    > z przetwornika do postaci 8-bitowej?
    >
    > Ładnie to by wyszło wtedy, gdyby na środku była wypalona biała dziura,
    > ale najlepiej bez "promieni", i z normalnymi m.in. kolorami na
    > pozostałej części zdjęcia

    Nie za duzo wymagasz ?
    Kup sobie sprzet za 100 tys, zrob fotke pod slonce, zobaczymy jak
    wyjdzie.

    Wiec jak na to, czego nalezy sie spodziewac, to ladnie wyszlo.
    IMHO.

    J.

  • 12. Data: 2018-03-24 19:08:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie za duzo wymagasz ?
    > Kup sobie sprzet za 100 tys, zrob fotke pod slonce, zobaczymy jak
    > wyjdzie.

    No bez przesady. Zwykłym aparatem to jednak takie coś, jak napisałem,
    można zrobić.
    Może komórką też, tylko trzeba kilka opcji przestawić. Komórki są słabe
    w kilku punktach, ale akurat głównie w innych (np. w czułości). W ostrym
    słońcu właśnie sprawdzają się.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2018-03-24 23:10:56
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 24 marca 2018 03:57:00 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > ?

    Tłuste paluchy odbite na obiektywie dają raczej efekt filtra zmiękczającego niż
    gwiazdkowego.
    Ale może w komórkach jest inaczej, nie wiem, komórki używam wyłącznie do dzwonienia.
    Pozdrawiam Marcin

  • 14. Data: 2018-03-25 04:24:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-24, Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Tłuste paluchy odbite na obiektywie dają raczej efekt filtra
    > zmiękczającego niż gwiazdkowego. Ale może w komórkach jest inaczej,
    > nie wiem, komórki używam wyłącznie do dzwonienia.

    Nie, no wiem, nawet jest metoda polegająca na mazaniu filtra
    neutralnego np. gliceryną. Ja zwyczajnie nie rozumiem ekscytacji biorac
    pod uwagę wyniki.

    Pominę juz, że nie katował bym matrycy tego typu eksperymentami.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2018-03-25 15:52:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    gwiazdkowego.
    > Ale może w komórkach jest inaczej, nie wiem, komórki używam wyłącznie do

    Jeżeli fachowo wozić tłustym paluchem w te i we w te, tak aby były pasy,
    można uzyskać efekt podobny do filtra gwiazdkowego Cokina.

  • 16. Data: 2018-03-26 23:51:22
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 15:52:58 UTC+2 użytkownik Uncle Pete napisał:

    > Jeżeli fachowo wozić tłustym paluchem w te i we w te, tak aby były pasy,
    > można uzyskać efekt podobny do filtra gwiazdkowego Cokina.

    Można, jeżeli robi się to tak jak napisałeś. Tyle że wymaga to sporej powierzchni
    szkła. Zwykłe zapaćkanie da zwykły efekt zmiękczenia obrazu.
    Pozdrawiam Marcin

  • 17. Data: 2018-03-26 23:52:26
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 25 marca 2018 04:25:00 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > pod uwagę wyniki.
    >
    > Pominę juz, że nie katował bym matrycy tego typu eksperymentami.

    A to podzielam uczucia.
    Pozdrawiam Marcin