  • 1. Data: 2009-07-21 16:14:46
    Temat: Telekonwerter EF-S?
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    Czy wlasciwie istnieje cos takiego? Szukam i jakos mi nie wychodzi
    znalezienie konwertera 2x z przeniesieniem elektroniki.
    Czy moze jest to tak skomplikowane, albo malo potrzebne, ze nikt tego jednak
    nie zrobil?

    MARC

  • 2. Data: 2009-07-21 16:23:15
    Temat: Re: Telekonwerter EF-S?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 18:14, "Marek Grochocki" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > znalezienie konwertera 2x z przeniesieniem elektroniki.
    > Czy moze jest to tak skomplikowane, albo malo potrzebne, ze nikt tego jednak

    przeciez conwerter ef podchodzi pod ef-s

    ef s nie podeszedlby pod ef.

  • 3. Data: 2009-07-21 18:25:28
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > przeciez conwerter ef podchodzi pod ef-s

    nie podchodzi

  • 4. Data: 2009-07-21 18:28:23
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Czy moze jest to tak skomplikowane, albo malo potrzebne, ze nikt tego
    jednak
    > nie zrobil?

    Z założenia TC stosuje się do szkieł jasnych i stałoogniskowych, a te z
    reguły są EF, a nie EF-S (jedynym wyjątkiem jaki mi na myśl przychodzi jest
    EF-S 60mm Macro).

  • 5. Data: 2009-07-21 18:41:38
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 20:25, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > nie podchodzi

    podchodzi polowicznie

    obiektyw ef na conwerter ef i do korpusu ef s

    obiektyw ef s na conmwerter ef nie podejdzie , ale mozna w conwerterze
    zalozyc bagnet ef-s z jednej strony i wtedy podejdzie i ef i ef s

  • 6. Data: 2009-07-21 18:56:34
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "XX YY" <j...@u...at> wrote in message
    h.googlegroups.com...
    > przeciez conwerter ef podchodzi pod ef-s
    >
    > ef s nie podeszedlby pod ef.

    Dokladniej to chodzi mi o konwerter 2x umozliwiajacy wpiecie obiektywu EF-S
    do korpusu EF-S i wtedy chyba juz tak pieknie nie jest. :(

    MARC

  • 7. Data: 2009-07-21 18:57:14
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote in message
    > Z założenia TC stosuje się do szkieł jasnych i stałoogniskowych, a te z
    > reguły są EF, a nie EF-S (jedynym wyjątkiem jaki mi na myśl przychodzi
    > jest
    > EF-S 60mm Macro).

    Mam szklo EF-S z IS i chcialbym je troche wydluzyc, nawet kosztem duzego
    spadku jasnosci.

    MARC

  • 8. Data: 2009-07-21 19:04:08
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Grochocki" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konwertera 2x z przeniesieniem elektroniki.
    > Czy moze jest to tak skomplikowane, albo malo potrzebne, ze nikt tego jednak nie

    Nie kupuj szkiel EF-S bo bedziesz zalowal - jak ja...
    (he, he, prosze, prosze, a dopiero co kilku mnie tu obrzucilo blotem
    bo stwierdzilem, ze APS-c sucks a FF rulez!)
    ---

  • 9. Data: 2009-07-21 19:20:01
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 20:56, "Marek Grochocki" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dokladniej to chodzi mi o konwerter 2x umozliwiajacy wpiecie obiektywu EF-S
    > do korpusu EF-S i wtedy chyba juz tak pieknie nie jest. :(

    no to teraz jasne

    glowy nie daje , jakis czas czytalem temu chyba na grupie canona ze
    mozna zmienic bagnet.
    o ile pamietam pisano, iz w obiektywie ef s mozna zmienic bagnet na
    ef , o ile pamietam podawano nawet cene takiej wymiany 250 zl , ale
    tuataj cytuje z pamieci wiec moge sie mylic.
    to byloby rozwiazanie - wymiana bagnetu.

    wowczas obiektyw podszedlby tez pod bagnet w paracie ef ale nie jest
    oczywistym co z winieta.

  • 10. Data: 2009-07-22 06:56:34
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > znalezienie konwertera 2x z przeniesieniem elektroniki.
    > Czy moze jest to tak skomplikowane, albo malo potrzebne, ze nikt tego

    Nie ma na rynku takich TC i nie ma możliwości przerobienia istniejących TC
    tak by dało się podpiąć obiektyw z mocowaniem ef-s. Niestety soczewki są za
    blisko krawędzi. Jedyne możliwe rozwiązanie to przeróbka obiektywu tak by
    pasował do mocowania EF. W kitach 18-55 jest to bardzo łatwe i bezbolesne i
    jeśli sam nie chcesz to czasem ogłaszają sięna allegro ludzie którzy to
    robią, albo sprzedją już przerobione szkła. Nie wiem jak z tele - czy ktoś
    już rpóbował go spiłować.

    Niekt takiego TC nie robi bo taki TC musiałby mieć soczewkę odsuniętą dalej
    od krawędzi co by powodowało gorszą jakość obrazu przy współpracy z
    obiektywami EF.

    Pozdrawiam
    Winetoo