  • 1. Data: 2019-01-28 10:06:56
    Temat: Telewizor jako monitor
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Muszę kupić duży monitor w granicach 30-36 cali, ale nie panoramiczny, a
    tylko takie monitory widzę. Pomyślałem o telewizorze, który będzie miał
    obraz 16:9 i full HD. Podłączenie do komputera przez złącze VGA. Dźwięku
    póki co nie potrzeba.
    Na co zwrócić uwagę?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-01-28 11:03:06
    Temat: Re: Telewizor jako monitor
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2019 10:06:56 +0100, Jacek napisał(a):

    > Na co zwrócić uwagę?

    Na jak najwyższą rozdzielczość. Full HD to mało, 4K minimum. Na obecność
    złącza HDMI ale to już standard w TV.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-01-28 11:11:32
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Na pobór pradu zwróć uwagę.

  • 4. Data: 2019-01-28 11:20:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.01.2019 o 11:11, Tomalo pisze:
    > Na pobór pradu zwróć uwagę.
    Obok pracuje nagrzewnica 32 kW, więc pobór prądu - sam wiesz ;-)
    Jacek

  • 5. Data: 2019-01-28 11:30:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, January 28, 2019, 10:06:56 AM, you wrote:

    > Muszę kupić duży monitor w granicach 30-36 cali, ale nie panoramiczny, a
    > tylko takie monitory widzę. Pomyślałem o telewizorze, który będzie miał
    > obraz 16:9 i full HD. Podłączenie do komputera przez złącze VGA.

    FullHD na VGA? Po co? Dlaczego? Nie lepiej po HDMI (z przelotką DVI na
    HDMI w razie potrzeby)?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2019-01-28 12:03:46
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 28-01-2019 o 10:06, Jacek pisze:
> [...]
    > tylko takie monitory widzę. Pomyślałem o telewizorze, który będzie miał
    > obraz 16:9 i full HD. Podłączenie do komputera przez złącze VGA. Dźwięku

    Są monitory 16:9 tej wielkości, ale faktycznie taniej wyjdzie kupić
    telewizor.
    Zwróć uwagę na kąty widoczności obrazu, czy ma złącze VGA i na jak
    najdłuższą gwarancję.

    yabba

  • 7. Data: 2019-01-28 14:47:20
    Od: d...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 10:06:57 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Muszę kupić duży monitor w granicach 30-36 cali, ale nie panoramiczny, a
    > tylko takie monitory widzę. Pomyślałem o telewizorze, który będzie miał
    > obraz 16:9 i full HD.

    Hmmm, to 16:9 nie jest panoramiczny?
    To jakie proporcje ekranu mają te duże monitory?
    VGA na full HD może nie wydolić, trzeba naprawdę dobry kabel mieć.
    A 4k to już w ogóle.

  • 8. Data: 2019-01-28 14:52:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.01.2019 o 14:47, d...@w...pl pisze:
    > Hmmm, to 16:9 nie jest panoramiczny?
    > To jakie proporcje ekranu mają te duże monitory?
    Te duże, jakie oglądałem mają 21:9 i może to się nadaje, jak ktoś ma
    pootwierane jakieś dokumenty A4 po kilka stron naraz, ale u mnie lepsze
    będzie 16:9, bo do tego mam zoptymalizowany program sterujący maszyną.
    Jacek

  • 9. Data: 2019-01-28 15:02:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.01.2019 o 14:52, Jacek pisze:
> [...]
    > pootwierane jakieś dokumenty A4 po kilka stron naraz, ale u mnie lepsze
    > będzie 16:9, bo do tego mam zoptymalizowany program sterujący maszyną.

    https://www.ceneo.pl/Monitory;017P2-966553-1265947-1
    202885-966554-1261356-1303604P4-1195478-966594;0112-
    0.htm

    Ale oczywiście telewizor też może być, czemu nie?

    MJ

  • 10. Data: 2019-01-28 15:10:19
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    w artykule <news:adp63t6izv9f$.vbncc3d685ue.dlg@40tude.net> pisze:

    > Na jak najwyższą rozdzielczość. Full HD to mało, 4K minimum. Na obecność
    > złącza HDMI ale to już standard w TV.

    Nie kupisz rozsądnego telewizora 4K mniejszego niż 40".
    Pytający chciał oszczędzić kupując 30-36", więc raczej nie ma zamiaru
    przepłacać czy kupować wynalazki z gwarancją teoretyczną (bo nie wiadomo
    czy marka i jej dystrybutor będą istnieć za pół roku).
    Biorąc pod uwagę fakt, że monitory mają zwykle rozdzielczość proporcjonalną
    do rozmiaru, czyli w tym przypadku większą niż Full HD (więc może być też
    4K), to jednak monitor może być lepszym nabytkiem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)