  • 1. Data: 2020-04-02 11:22:27
    Temat: Temperatura procesora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Proc i5-4590S ma w danych katalogowych podane Tcase=71 stC, co IMO
    znaczy że max. dopuszczalna temperatura obudowy wynosi 71 st. Ale np.
    program gkrellm podaje temperaturę oddzielnie dla każdego rdzenia (i te
    temp. naprawdę się różnią w zależności od tego co dany rdzeń robi).
    Należy sądzić że czujniki temp. są umieszczone indywidualnie dla każdego
    rdzenia gdzieś w jego strukturze. Zatem, obciążając proc nie należy nie
    przekraczać 71 st mierzone gkrellmem tylko około 100 stC ponieważ taką
    wartość T junction podają dane katalogowe. Mam rację czy nie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-04-02 13:51:41
    Temat: Re: Temperatura procesora
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 02/04/2020 10:22, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > przekraczać 71 st mierzone gkrellmem tylko około 100 stC ponieważ taką
    > wartość T junction podają dane katalogowe. Mam rację czy nie?

    Tak, czujniki są zaszyte w różnych miejscach CPU.

    Tutaj masz bardzo szczególowy poradnik jak to wszystko działa w Intelach:
    https://forums.tomshardware.com/threads/intel-temper
    ature-guide.1488337/

    Guide mówi:
    "Tcase specifications are factory only IHS temperature measurements that
    users can't monitor. Tcase is not a thermal limit, but is instead a
    thermal value based on processor TDP and stock cooler TDP."

    "the limiting Thermal Specification has always been Tj Max; not Tcase.
    For end users, this means Tcase is irrelevant."

    A więc wygląda na to, że masz rację, Tcase Cię nie interesuje, tylko Tj Max.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-04-02 14:36:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 12:51:41 +0100, pioruns napisał(a):

    > Tutaj masz bardzo szczególowy poradnik jak to wszystko działa w Intelach:
    > https://forums.tomshardware.com/threads/intel-temper
    ature-guide.1488337/

    Dosyć pouczające i w większości zrozumiałe. Wniosek ogólny jest taki że
    nie powinno się trwale przekraczać 85 stC dowolnego rdzenia (mierzone
    gkrellmem). Dzięki za info.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-04-05 19:26:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pioruns" r64jkc$fvb$1$p...@n...chmurka.net

    > Tak, czujniki są zaszyte w różnych miejscach CPU.

    Czy Intele wyłączają się stwierdziwszy przegrzanie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' : eneuel@@gmail.com : '.O_'

  • 5. Data: 2020-04-05 20:04:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2020 19:26:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "pioruns" r64jkc$fvb$1$p...@n...chmurka.net

    > Czy Intele wyłączają się stwierdziwszy przegrzanie?

    Nie tyle się wyłączają co zwalniają.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2020-04-07 17:51:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" fyvgxw6elc0v$.c622ioswfxu6$....@4...net

    > Nie tyle się wyłączają co zwalniają.

    Tylko zwalniają? -- nie wyłączą się, gdy zwolnienie nie wystarczy?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. ....................... .-.

  • 7. Data: 2020-04-07 17:57:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2020 17:51:39 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Jacek Maciejewski" fyvgxw6elc0v$.c622ioswfxu6$....@4...net

    > Tylko zwalniają? -- nie wyłączą się, gdy zwolnienie nie wystarczy?

    Tak czytałem. Ale większej precyzji od mnie nie oczekuj, sam poszukaj w
    materiałach Intela bo ja w to się nie wczytywałem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-04-07 22:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > "Jacek Maciejewski" fyvgxw6elc0v$.c622ioswfxu6$....@4...net

    > Tylko zwalniają? -- nie wyłączą się, gdy zwolnienie nie wystarczy?

    Wyłączy. Procek ma zakodowaną temperaturę Tmax. Płyta główna odczytuje
    ten parametr i jeśli dostaje sygnał od proca, że jest krytyczne
    przekroczenie temperatury to odłącza proca.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2020-04-11 17:06:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krystek" 5e8ce070$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Wyłączy. Procek ma zakodowaną temperaturę Tmax. Płyta główna
    > odczytuje ten parametr i jeśli dostaje sygnał od proca, że
    > jest krytyczne przekroczenie temperatury to odłącza proca.

    Znienacka czy najpierw ostrzeże? Jakie są to temperatury?
    Zapewne różne CPU mają różne -- gdzie szukać i czego? CPU
    raportują wiele temperatur -- z wielu termometrów.

    Może u mnie nie ma zwisów, lecz gwałtowne odcięcia spowodowane
    przegrzaniem CPU? Pod WXP mam ostrzegacz softowy zapowiadający
    wyłączenie i dający mi czas na mą reakcję, ale pod W10 program
    ten (NHC) nie pracuje.

    Zwisy pod W10 wyglądają inaczej niż pod WXP.

    Zwisy pod WXP znam bardzo dobrze, natomiast zwisy pod W10 były tak
    rzadko, że im nie przyjrzałem się starannie, lecz mogę powiedzieć,
    że zwisy pod W10 wyglądają inaczej niż zwisy pod WXP.

    Raz pod 32W10 nastąpił zwis w chwil kilka po uruchomieniu systemu,
    dlatego raczej powodem nie jest przegrzanie -- był to jedyny zwis,
    jaki miałem pod 32W10. Pod 64W10 miałem więcej niż jeden zwis...

    Pomiędzy chłodnicami i CPU raczej ;) nie ma pasty termoprzewodzącej.
    Temperatura CPU pod 64W10 sięga 85 °C -- nie wiem, której części CPU.
    Mając chwilę czasu -- przyjrzę się staranniej.

    --