  • 1. Data: 2018-12-31 14:31:29
    Temat: Temperatura rdzenia przy wlaczaniu kompa
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ciekawi mnie, że wg HWInfo uruchamianego razem z systemem (Win 10) temperatura rdzeni
    (core # 0 - #3) i7 na samym początku sięga ok.
    72-73 stopni Celsjusza, po czym spada do powiedzmy 47 - 59 stopni C (wiatrak 1650
    rpm, bywa też że się wyłącza do 0 rpm).
    Naprawdę przy uruchamianiu zimnego kompa rdzenie CPU tak się nagrzewają (i wiatrak
    2730 rpm), czy to kwestia jakichś błędów odczytu
    przez HWInfo?

  • 2. Data: 2018-12-31 15:08:15
    Temat: Re: Temperatura rdzenia przy wlaczaniu kompa
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-31 o 14:31, ń pisze:
> [...]
    > Naprawdę przy uruchamianiu zimnego kompa rdzenie CPU tak się nagrzewają
    > (i wiatrak 2730 rpm), czy to kwestia jakichś błędów odczytu przez HWInfo?

    Na początku chyba świece żarowe działają.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-12-31 15:32:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-31 o 15:08, Irokez pisze:

    > Na początku chyba świece żarowe działają.

    Oj, chyba się pomyliłeś.
    Świece żarowe to w AMD.
    Tutaj raczej świece zapłonowe i to irydowe ;)

    Osobiście z takim zjawiskiem nie spotkałem się, ale rzadko zaglądam do
    temperatury. Może jakaś wstępna kalibracja? Ale taka też powinna być
    przeprowadzona w przeciągu kilku sekund. Może pływa jakieś napięcie
    odniesienia do termopary - jeśli w ten sposób jest realizowany odczyt
    temperatury. Nie wiem, jak to jest realizowane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam