  • 1. Data: 2018-09-26 14:42:44
    Temat: Temperatura silnika
    Od: kacepr <c...@g...com>

    witam
    jaka macie temperature silnika jak sie rozgrzeje?
    u mnie w mercedesie jest 90 stopni, ale zdarzasie ze skacze do ok 95s
    topni podczas jazdy, czy to jest normalne ?

  • 2. Data: 2018-09-26 16:01:47
    Temat: Re: Temperatura silnika
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 26 Sep 2018 14:42:44 +0200, kacepr wrote:
    > witam jaka macie temperature silnika jak sie rozgrzeje?
    > u mnie w mercedesie jest 90 stopni, ale zdarzasie ze skacze do ok 95s
    > topni podczas jazdy, czy to jest normalne ?

    Może być normalne, to zależy +/- 10 st. od samochodu. Jakąś tam wskazówką
    jest miejsce od którego rozpoczyna się czerwone pole na zegarze. A ścisłą
    odpowiedź znajdziesz chyba tylko w podręczniku do danego modelu.

    U mnie (Łada Niva) 90 st. to normalna temperatura pracy, od tylu
    załączają się wentylatory. W praktyce oscyluje zależnie od jazdy między
    85 a 95 st.

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-09-26 20:25:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > U mnie (Łada Niva) 90 st. to normalna temperatura pracy, od tylu
    > załączają się wentylatory. W praktyce oscyluje zależnie od jazdy między
    > 85 a 95 st.

    Strzelasz czy samodzielnie sprawdzałeś?

    Bo ja jechałem kilkoma autami z podpiętym komputerem i napiszę że te
    wartości zawsze miały większy rozrzut. W Octavi wskazówka na 90C to
    wchodziła równo z tym gdy komputer pokazywał dopiero 75-76C. W A3
    analogicznie przy 81-82C, w kangoo było to 79-80C. Z kolei powyżej 90C
    zaczynała się unosić dopiero przy 104-105C w Octavi, 108-109C A3, 98-99C
    Kangoo.

    Generalnie podczas jazdy, temperatura płynu chłodzącego potrafi zmieniać
    się w zakresie od kilku do kilkunastu nawet stopni. Pewnie dlatego taka
    bezwładność na licznikach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2018-09-26 20:37:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 26 Sep 2018 20:25:35 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Strzelasz czy samodzielnie sprawdzałeś?

    Podałem to co pokazuje mi wskazówka na tablicy - nie mierzyłem czy
    zgodnie z prawdą (ani nie sprawdzałem przez interfejs ALDL czy komputer
    podaje tak samo).

    > Generalnie podczas jazdy, temperatura płynu chłodzącego potrafi zmieniać
    > się w zakresie od kilku do kilkunastu nawet stopni. Pewnie dlatego taka
    > bezwładność na licznikach.

    Całkiem możliwe że jest tam jakaś celowa bezwładność - może po to by nie
    straszyć użytkownika? A może komputer mierzy po prostu w innym miejscu
    niż wskaźnik na tablicy?
    Domniemywam jednak że OP bazował się po prostu na tym co mu zegary
    wskazują.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-09-28 18:06:14
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2018-09-26 20:37:01 niejaki Mateusz Viste napisał:

    > A może komputer mierzy po prostu w innym miejscu
    > niż wskaźnik na tablicy?

    z tego co się spotkałem w niektórych cytrynach (wszystkich nie znam)
    i w moim obecnym dajlikarze (chevy g20) osobny chujnik temperatury płynu
    jest do wskaźnika na desce i osobny dla kalkulatora silnika

    i dodatkowo są w innych, oddalonych od siebie miejscach

    z tego mogą wynikac różnice we wskazywanych temperaturach

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 6. Data: 2018-09-29 01:34:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mateusz Viste pisze tak:

    > Całkiem możliwe że jest tam jakaś celowa bezwładność - może po to
    > by nie straszyć użytkownika? A może komputer mierzy po prostu w
    > innym miejscu niż wskaźnik na tablicy?

    Jest bezwładność a szkoda bo byłoby widać co się dzieje. Miałem zepsute
    sprzęgło wiskotyczne i nie wiedziałem, że silnik ma 79st i dlatego brał
    olej. Pojeździłem z termometrem i wyszła Szydło z worka.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 7. Data: 2018-11-28 07:00:08
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Day 26 Sep 2018 18:37:01 GMT, Mateusz Viste wrote:

    > Całkiem możliwe że jest tam jakaś celowa bezwładność - może po to by nie
    > straszyć użytkownika? A może komputer mierzy po prostu w innym miejscu
    > niż wskaźnik na tablicy?

    Trafiłeś Pan w sedno.
    Tam duża histereza jest, właśnie po to, aby nie straszyć użyszkodnika.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Z próżnego i recover nie odzyska.