  • 1. Data: 2019-06-11 12:34:54
    Temat: Tempomat uniwersalny
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Kilka lat zastanawiałem się nad zakupem tempomatu uniwersalnego (Waeco
    Magic Speed MS 50).
    Teraz okazuje się, że już nie ma.

    Widział gdzieś ktoś coś podobnego, w podobnej cenie, jak Waeco - czyli
    ok. 500 zł?

    Teraz widzę różne, ale w cenie trzykrotnie wyższej :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2019-06-11 18:24:24
    Temat: Re: Tempomat uniwersalny
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-11 o 12:34, Adam pisze:
    > Waeco Magic Speed MS 50

    A nie ma w Twoim aucie opcji aby założyć oryginalny?
    U mnie w Avensis założył serwis Magic Speed MS 400 zamiast po prostu
    wymienić kierownicę na taką z manetką. No ale nic dziwnego, jak
    pojechałem do serwisu Toyoty w Wałbrzychu i gość szedł w zaparte że się
    tak nie da ;)
    Ponieważ denerwowała mnie manetka z lewej (zasłaniała przyciski) kupiłem
    kierownicę oryginalną z tempomatem a Waeco zdemontowałem (została tylko
    pompka pod maską i wiązka do centralki, ale nie mam jakoś natchnienia do
    ściągania półki i wyciągania tego).

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-06-11 21:42:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-11 o 18:24, Irokez pisze:

> [...]
    > kierownicę oryginalną z tempomatem a Waeco zdemontowałem (została tylko
    > pompka pod maską i wiązka do centralki, ale nie mam jakoś natchnienia do

    Gdybyś całość zdemontował, to byłbym chętny.

    Chodzi mi o Pajero II, ale po liftingu, rok 2001. Nawet w serwisach nie
    mają dokumentacji do niego, wg Mitsubishi wersja V46W skończyła się w
    1999. A tak naprawdę to była jeszcze później robiona (a częściowo
    składana z fabrycznych części) m.in. w Indiach do ok. roku 2012.
    Mam z silnikiem 2,8 TD, wersja long, automat.

    Po włączeniu tempomatu zgłasza się on na tablicy rozdzielczej, a po
    chwili gaśnie - nie mam dźwigienki (mam ale dla Pajero 2 przed
    liftingiem - nie pasuje ani mechanicznie ani elektrycznie) i nie mam
    siłownika. Nie znalazłem nigdzie brakujących części i nie wiem, czy znajdę.

    Dlatego wolałbym nie robić doktoratu z cyklu "czy będzie pasować", lecz
    wolę założyć osobny, uniwersalny. W komorze silnika mnóstwo wolnego
    miejsca, są dźwigienki do dodatkowego cięgna gazu, są punkty montażowe
    do siłownika.
    Tylko musiałbym wymyślić, jak zasilić czujnik prędkości. Ponoć można
    wziąć sygnał od ABS, albo iść "po rusku" - dołożyć jakiś hallotron czy
    cuś w ten deseń.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-06-12 22:57:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Tylko musiałbym wymyślić, jak zasilić czujnik prędkości. Ponoć można
    > wziąć sygnał od ABS, albo iść "po rusku" - dołożyć jakiś hallotron czy
    rzuciłem okiem na tempomat z conrada. nie bardzo rozumiem jak on ma
    działać. Czy Twoje auto ma "gaz" rozwiązany jak fiat 126p? Pełna
    mechanika bez elektroniki? Jeśli tak, to czy jakieś serwo nie mogło by
    ciągnąć linki gazu?
    ToMasz

  • 5. Data: 2019-06-13 20:01:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-12 o 22:57, ToMasz pisze:

> [...]
    > działać. Czy Twoje auto ma "gaz" rozwiązany jak fiat 126p? Pełna
    > mechanika bez elektroniki? Jeśli tak, to czy jakieś serwo nie mogło by

    Witaj,
    tak działa właśnie wspomniane Waeco. Serwo ciągnie linką pedał gazu.
    U mnie też tak jest/było (muszę odczepić jeszcze ;) ) mimo że
    przepustnica w pełni elektroniczna.
    Serwo zasilane jest podciśnieniem dostępnym w aucie - przecina się wężyk
    i trójnikiem podłącza serwo (tu też poległem, bo jak rozepnę to nie mam
    czym złączyć ;).
    Nie wiem tylko skąd impulsy u mnie brała elektronika, ale działało
    bezproblemowo i idealnie.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-06-14 02:06:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Chodzi mi o Pajero II, ale po liftingu, rok 2001.

    I ile lat jeszcze planujesz tego starocia eksploatować
    że takie spore inwestycje wciąż planujesz?

  • 7. Data: 2019-06-14 11:43:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-14 o 02:06, Pszemol pisze:
    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > I ile lat jeszcze planujesz tego starocia eksploatować
    > że takie spore inwestycje wciąż planujesz?

    Tempomat droższy od samochodu... :-)
    T.

  • 8. Data: 2019-06-14 14:00:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-14 o 11:43, T. pisze:

    > Tempomat droższy od samochodu... :-)

    Niekoniecznie droższy.

    Jest to jeden z pojazdów, których ludzie się raczej nie pozbywają.
    Wszędzie wjedzie, wszędzie dojedzie. Bez tykania palcem można przejechać
    i całą Afrykę, i całą Skandynawię.
    Silnik prosty, automat prosty, w zasadzie nie ma się co zepsuć.

    Strona kolegi:
    http://mudmania4x4.com.pl/

    Oczywiście, są w pewnych aspektach auta lepsze, np. LandCruiser HZJ -
    ale one są tak prymitywnie zrobione, że w zasadzie można je porównywać
    do Defendera Serii 1. Jako auto przeprawowe tak, ale jako wyprawowe już nie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam