  • 1. Data: 2017-08-10 11:18:09
    Temat: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
    Od: d...@g...com

    Cześć,
    Jest to mój pierwszy post tutaj, choć czytam to forum już od paru miesięcy. Chciałbym
    was spytać o opinię na temat pewnej tezy, bo nikt się ze mną w pracy nie zgadza ale
    równocześnie nie ma innych argumentów jak przeczucie.

    Gorąca (100*C), wilgotna (wręcz mokra) wstęga papieru wychodzi z parownika i przez
    powiedzmy 30m transportowana jest w otwartej przestrzeni hali, po walcach (w tym
    chłodzących) do nawijania w role. Podczas tej drogi, jej temp. spada do 30*C.
    W tym czasie ulatnia się z niej wilgoć, i spada nawet poniżej wartości jaką papier
    osiąga sam pozostawiony w atmosferze hali(spada do 2% podczas gdy papier pozostawiony
    w atmosferze hali naciąga ostatecznie około 4%).
    Pytanie, czy prędkość z jaką przesuwa się papier ma wpływ na tempo tego suszenia?
    Jeżeli tak, to czy większa prędkość utrzyma więcej wilgoci czy przyspieszy jej
    oddawanie?

    Nie chcę Was czymkolwiek sugerować ale moim zdaniem prędkość przy stałej drodze nie
    ma znaczenia, mam swoją tezę ale najpierw chciałbym posłuchać Was.

    Ps. O co chodzi z tymi "Solution Manual"? Spory spam tego jest.

  • 2. Data: 2017-08-10 11:27:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 11:18, d...@g...com pisze:
    > moim zdaniem prędkość przy stałej drodze nie ma znaczenia
    Ma znaczenie. Jeżeli droga jest stała a prędkość rośnie to czas
    schnięcia maleje.

    Robert

  • 3. Data: 2017-08-10 11:54:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-17 o 11:18, d...@g...com pisze:

    > Nie chcę Was czymkolwiek sugerować ale moim zdaniem prędkość przy
    > stałej drodze nie ma znaczenia, mam swoją tezę ale najpierw chciałbym
    > posłuchać Was

    Trzeba by potestować, ale sądzę, że prędkość wyprowadzania wilgoci z
    papieru będzie zależałą od różnicy w wilgotności pomiędzy papierem a
    powietrzem (niekoniecznie liniowo). Przy dłuższym czasie może mieć
    znaczenie wietrzenie po prostu.

    > Ps. O co chodzi z tymi "Solution Manual"? Spory spam tego jest.

    Ustaw sobie regułę. Jakiś idiota tow rzuca na wiele grup.

  • 4. Data: 2017-08-10 12:10:54
    Od: d...@g...com

    W dniu czwartek, 10 sierpnia 2017 11:27:57 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Ma znaczenie. Jeżeli droga jest stała a prędkość rośnie to czas
    > schnięcia maleje.
    >
    > Robert

    No tak, czyli większa prędkość = więcej wilgoci zachowane. To jest proste i logiczne.
    Ale co z pozornym wiatrem przy większej prędkości? Czy przy większej prędkości
    mocniejszy ale krócej trwający pozorny wiatr (bo to wstęga, a nie powietrze się
    porusza) nie będzie wysuszać wstęgi szybciej?

  • 5. Data: 2017-08-10 12:14:48
    Od: d...@g...com

    > Ustaw sobie regułę. Jakiś idiota tow rzuca na wiele grup.

    Tylko te "solution manuals" za każdym razem wrzuca kto inny.

> [...]
    > papieru będzie zależałą od różnicy w wilgotności pomiędzy papierem a
    > powietrzem (niekoniecznie liniowo). Przy dłuższym czasie może mieć

    Jak najbardziej będzie to miało znaczenie, kwestia tylko czy mocniejszy ale krótszy
    wiatr będzie działał inaczej niż słabszy ale dłuższy.

  • 6. Data: 2017-08-10 12:17:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-17 o 12:10, d...@g...com pisze:

> [...]
    > Czy przy większej prędkości mocniejszy ale krócej trwający pozorny
    > wiatr (bo to wstęga, a nie powietrze się porusza) nie będzie wysuszać

    Toteż właśnie dlatego pisałem, ze wymagałoby to potestowania.

  • 7. Data: 2017-08-10 12:20:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik d.bankosz napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Wańkowski napisał:

> [...]
    >Czy przy większej prędkości mocniejszy ale krócej trwający pozorny
    >wiatr (bo to wstęga, a nie powietrze się porusza) nie będzie wysuszać

    Ten pozorny wiatr to ma dwie strony.

    Wiatr przyspiesza suszenie, bo naplywa nowe powietrze, o mniejszej
    wilgotnosci.

    Ale ... jak tasma papierowa leci przez hale, to wcale nie powiedziane,
    ze naplynie nowe powietrze.
    W zamknietej hali po pewnym czasie powietrze sie wilgocia nasyci.

    No ale taki tasmociag moze spowodowac wiaterek na hali ...

    J.

  • 8. Data: 2017-08-10 12:27:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 12:10, d...@g...com pisze:
    > Ale co z pozornym wiatrem przy większej prędkości?
    Taka wstęgą znaczącego wiatru nie robi, nawet jak zwiększysz prędkość o
    rząd wielkości. A i tak nie zwiększysz.

    Robert

  • 9. Data: 2017-08-10 12:28:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-17 o 12:14, d...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Jak najbardziej będzie to miało znaczenie, kwestia tylko czy
    > mocniejszy ale krótszy wiatr będzie działał inaczej niż słabszy ale

    Bez badań tego nie rozkminisz.

  • 10. Data: 2017-08-10 12:30:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Taka wstęgą znaczącego wiatru nie robi, nawet jak zwiększysz prędkość o
    > rząd wielkości. A i tak nie zwiększysz.

    Rozumiem, że ów "pozorny" wiatr to po prostu prędkość stojącego
    powietrza względem ruchomego papieru.