    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?
    Date: Fri, 25 May 2018 00:15:14 +0200

    Mam oto taki komputerek jak na zdjęciu:
    <http://i64.tinypic.com/wr250.jpg> (tzn. ten ze zdjęcia nie jest mój,
    ale mam identyczny: DELL OptiPlex (FX) 160
    (<http://euro.dell.com/pl/pl/corp/Komputery-stacjona
    rne/desktop-optiplex-160/pd.aspx?refid=desktop-optip
    lex-160&s=corp>)).
    Prosiłem znajomego (który nota bene zainspirował mnie tym swoim do
    szukania i zakupu takowego w celu stworzenia małego domowego NAS-a), by
    podesłał mi zdjęcia w jaki sposób upchał dysk SSD w obudowie, w której
    znajduje się już 2,5-calowy dysk HDD przytwierdzony do metalowej kieszeni.

    Na jednym z forów w dyskusji o tym komputerku było zdjęcie -
    <https://lh3.googleusercontent.com/D6Nc9lca114x4hOb7
    cGaGWwedMiJoQPePZY3IJPQwpY=w1124-h831-no>
    - jednej z metod montażu dysku SSD, ale sprawdziłem u siebie i to jest
    takie trochę dopychanie kolanem. Ktoś inny pisał, że odkształciła się
    nieco obudowa (miękkie aluminium) i nie dało się dokładnie zasunąć tej
    pokrywy nad płytą główną.

    Ale wracając do zdjęcia nr 1, czyli dysku SSD położonego na kościach
    RAM-u, czy sądzicie - tzn. czy to pomoże - że warto nakleić termopady na
    RAM i na układy dysku SSD, by odprowadzić ciepło?

    Wczoraj robiłem drobne zakupy na Ali i zakupiłem taki zestaw termopadów
    -
    <https://www.aliexpress.com/item/100Pcs-10x10x0-5mm-
    Heatsink-Silicone-Thermal-Conductive-Pad-for-GPU-VGA
    -IC/32845236867.html>
    Majątku nie kosztowały, więc uznałem, że mogą się przydać.

    Czy ktoś z Was korzysta z termopadów do odprowadzania ciepła z
    odsłoniętych układów elektronicznych? Czytałem test i np. do schładzania
    procków termopadów nie polecali...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/