  • 1. Data: 2019-05-20 12:46:18
    Temat: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/ztz3bTq8Zqc

    Autor testu używa jakiś lakonicznych stwierdzeń dot. braku
    dostępności autonomii "z pewnych przyczyn", czyli jakich?? To w końcu
    autonomia działa w tym modelu w pl czy nie? No bo to imho jedyna
    zaleta i powód by kupić to auto. Ale skoro autonomia u nas
    niedostępna to nabycie mija się z celem.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-05-20 12:49:36
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >zaleta i powód by kupić to auto. Ale skoro autonomia u nas
    >niedostępna to nabycie mija się z celem.

    Czy dziala to nie wiem ... ale u nas prawo nie przewiduje nic takiego.
    Kierowca kieruje i ponosi odpowiedzialnosc.

    A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
    jest.

    A w USA jest juz ta autonomia oficjalnie, czy ciagle kierowca musi
    kierowac ?

    J.

  • 3. Data: 2019-05-20 13:31:18
    Od: p...@g...com

    --A w USA jest juz ta autonomia oficjalnie, czy ciagle kierowca musi kierowac ?

    no litosci :-) przeciez ten cyrk z niedzialajacym autopilotem potrwa jeszcze z 10 lat

  • 4. Data: 2019-05-20 13:46:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 12:31, p...@g...com pisze:
    > --A w USA jest juz ta autonomia oficjalnie, czy ciagle kierowca musi kierowac ?
    >
    > no litosci :-) przeciez ten cyrk z niedzialajacym autopilotem potrwa jeszcze z 10
    lat

    poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli konieczność
    nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA gdzie
    prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony ubezpieczyciel
    zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i wszystko ok :)

    Lukasz

  • 5. Data: 2019-05-20 14:01:23
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2019 12:46:36 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > zaleta i powód by kupić to auto. Ale skoro autonomia u nas
    > niedostępna to nabycie mija się z celem.

    Autonomia wymaga bardzo dokładnych map. Pewnie Tesla takich map Polski nie kupiła.

    AdamK

  • 6. Data: 2019-05-20 15:53:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 May 2019 12:49:36 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy dziala to nie wiem ... ale u nas prawo nie przewiduje nic
    > takiego.
    > Kierowca kieruje i ponosi odpowiedzialnosc.

    Prawo w pl explicite zabrania? Nie chodzi o odpowiedzialność a
    zakaz korzystania. Jest? Jak zamierzają to kontrolować? Będą
    patrzeć przez okna czy kierowca trzyma ręce na kierowniku?

    > A w USA jest juz ta autonomia oficjalnie, czy ciagle kierowca musi
    > kierowac ?

    Wg lakonicznych wypowiedzi "w Kalifornii można"

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-05-20 15:55:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 May 2019 05:01:23 -0700 (PDT), Adam Klobukowski
    <a...@g...com> wrote:
    > Autonomia wymaga bardzo dokładnych map. Pewnie Tesla takich map
    > Polski
    > nie kupiła.

    Ok, słuszny argument, szkoda że dopiero od Ciebie się o tym dowiaduję.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-05-20 16:00:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    <a...@g...com> wrote:
    > Autonomia wymaga bardzo dokładnych map. Pewnie Tesla takich map
    > Polski
    > nie kupiła.

    Moment, przecież to korzysta z API map Google, ja nie mam zastrzeżeń
    do tych map w pl.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-05-20 16:34:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Prawo w pl explicite zabrania? Nie chodzi o odpowiedzialność a
    >zakaz korzystania. Jest?

    Raczej nie ma explicite zezwolenia.
    A czy wymagane ... ustawa o kierujacych pojazdami, czy nie dotyczy ?

    > Jak zamierzają to kontrolować? Będą patrzeć przez okna czy kierowca
    > trzyma ręce na kierowniku?

    Na razie to Tesla ponoc pilnuje czy sie trzyma rece.

    Wiec ciekaw jestem czy juz oficjalnie autonomiczny pojazd, czy tylko
    takie reklamowki ...

    >Wg lakonicznych wypowiedzi "w Kalifornii można"

    Cos tam chyba mozna ..
    https://www.theverge.com/2019/2/13/18223356/californ
    ia-dmv-self-driving-car-disengagement-report-2018

    Ale Tesla chyba nie ...

    J.

  • 10. Data: 2019-05-20 17:04:08
    Od: p...@g...com

    Tak można tam testować autonomiczne auta o ile siedzi tam kierowca ;-)

    https://www.money.pl/gospodarka/roundup-wywolal-raka
    -bayer-straci-grube-miliardy-dolarow-636137276399833
    7a.html

    Ile zostanie z Tesli jak Autopilot rozsmaruje kogoś na chodniku ? Elon może mieć
    wizję ale akcjonariusze mają kasę i nie uśmiecha im się taka wtopa.