  • 1. Data: 2017-08-18 19:39:02
    Temat: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.
    Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykając chętnie wady silników z
    magnesami stałymi innym producentom...

    Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass")
    sięgnięto jednak po silnik z magnesami trwałymi:

    https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-
    tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h
    tml

  • 2. Data: 2017-08-18 19:57:29
    Temat: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-
    tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h

    A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze.
    Co z linkiem? :-(
    www.edmunds.com - Access Denied
    Error code 16
    This request was blocked by the security rules

    Robert

  • 3. Data: 2017-08-18 20:01:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h
    tml

    > A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze.

    Lepszy/gorszy to bardzo względne określenia i w dużym stopniu werdykt
    zależy od przyjętych kryteriów oceny co jest w danej sytuacji lepsze a co
    gorsze.

    > Co z linkiem? :-(
    > www.edmunds.com - Access Denied
    > Error code 16
    > This request was blocked by the security rules

    Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?

    Spróbuj pogooglać po tytule artykułu:

    "2017 Tesla Model 3 Has Unexpected Electric Motor Design"

    Albo po urywku treści:

    "The papers show that the long-range Model 3's rated battery capacity is
    80.5 kilowatt-hours (the actual usable capacity that Tesla historically
    uses to badge its models, which is always lower, never appears on such
    documents). They also state that its electric motor produces 258
    horsepower. But these facts were arguably not the most important bits of
    information contained within the EPA documents.

    The big news is this: the Model 3 uses a permanent magnet (PM) electric
    motor instead of the AC induction motors used in all Tesla products to
    date."

  • 4. Data: 2017-08-18 20:14:16
    Od: p...@g...com

    VPN -> USA i działa jakby ktoś chciał czytać bo mi się nie chce :-)

  • 5. Data: 2017-08-18 20:35:44
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > VPN -> USA i działa jakby ktoś chciał czytać bo mi się nie chce :-)

    Trochę te praktyki odcinania reszty świata poza USA "for security reasons"
    są nie fair...

    Admini sobie ułatwiają robotę kosztem ograniczania światu dostępu do
    informacji :-(

    A'propos - czy może ktoś polecić VPN'a w Polsce do podobnych zastosowań
    tylko odwrotnie? Bo często się spotykam z równie leniwymi adminami w
    Polsce.

  • 6. Data: 2017-08-18 20:52:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze:
    > Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?
    Zgadza się.
    Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-)

    BLDC miały być montowane bezpośrednio w kołach (nie pisze tego w
    kontekście Tesli).
    A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem?

    Robert

  • 7. Data: 2017-08-18 20:58:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pomogło/a Hola.
    Nawet niepotrzebna/y.
    Opera ma to samo wbudowane.

    Robert

  • 8. Data: 2017-08-19 00:45:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > BLDC miały być montowane bezpośrednio w kołach
    > (nie pisze tego w kontekście Tesli).
    > A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem?

    Tesle pierwsze - co masz na myśli?
    Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
    Czy pierwsze egzemplarze Tesli Roadster w 2010 roku?

  • 9. Data: 2017-08-19 07:45:00
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.

    wow, nie dosc ze jedzdzi to jeszcze sama produkuje prad, pewnie energie
    ruchu dla obrotowego pradnicy dostarczaja kola

    >Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass")

    naczy na msze?

  • 10. Data: 2017-08-19 09:25:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
    > Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
    Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.

    Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
    indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
    wydawał mi się idealny.
    Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
    https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
    -brushless-motors?redirect=no

    Robert