  • 1. Data: 2024-01-17 15:10:26
    Temat: Tesle masowo przestają działać na mrozie.
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    Na szczęście problem dotyczy usa. :-)

    https://ithardware.pl/aktualnosci/tesle_masowo_przes
    taja_dzialac_na_mrozie_laweciarze_zacieraja_rece-311
    79.html

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2024-01-17 16:44:24
    Temat: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 15:10:26 +0100, RadosławF wrote:
    > Na szczęście problem dotyczy usa. :-)
    > https://ithardware.pl/aktualnosci/tesle_masowo_przes
    taja_dzialac_na_mrozie_laweciarze_zacieraja_rece-311
    79.html

    Ale to bardzo dziwne, bo przeciez Tesle masowo kupowali Norwedzy.
    I nie narzekali.

    W USA mrozy ekstremalne, czy fabryka cos zmieniła, czy Amerykanie
    głupsi i nie patrzą na spadający zasięg?

    W Oslo inny problem - kupione w Polsce autobusy elektryczne straciły
    zasięg.
    Ale winne podobno ładowarki, które na mrozie nie wydalały.

    https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elek
    tryczne/news-polskie-autobusy-wstrzymaly-ruch-w-oslo
    -nie-da-sie-nimi-jezd,nId,7202669
    https://transinfo.pl/infobus/solaris-w-oslo-zawiodly
    -nie-autobusy-elektryczne-tylko-ladowarki/

    niestety cos nie pomogło
    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30579468,elektryczne-
    autobusy-znowu-zablokowaly-miasto-anulowano-ok.html

    J.

  • 3. Data: 2024-01-17 20:53:44
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 16:44, J.F pisze:

    taja_dzialac_na_mrozie_laweciarze_zacieraja_rece-311
    79.html

    > Ale to bardzo dziwne, bo przeciez Tesle masowo kupowali Norwedzy.
    > I nie narzekali.

    Tyle że oni mają zasilanie na parkingach.
    Teoretycznie jest małej mocy (ma ogrzewać silnik) ale nawet
    minimalne ładowania podnosi temperaturę akumulatora.

    > W USA mrozy ekstremalne, czy fabryka cos zmieniła, czy Amerykanie
    > głupsi i nie patrzą na spadający zasięg?

    Jak spadnie w nocy temperatura to wczoraj miałeś 30 czy 50 procent
    a dzisiaj laweta i do ładowarki.

    > W Oslo inny problem - kupione w Polsce autobusy elektryczne straciły
    > zasięg.
    > Ale winne podobno ładowarki, które na mrozie nie wydalały.

    To nie wina ładowarek a idiotów którzy takie pojazdy zakupili
    na podstawie bredni kretynów. W jednym z miast usa popadały elektryczne
    śmieciarki a w innym jakiś idiota zamówił pługi śnieżne na
    baterie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2024-01-17 21:02:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:azv8ja3foqyl.cqufi4sgexa5$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > W Oslo inny problem - kupione w Polsce autobusy elektryczne
    > straciły zasięg. Ale winne podobno ładowarki, które na mrozie nie
    > wydalały.

    W takich momentach kocham mojego pastucha.
    Nie można utrzymać ręki przy nawiewach.

    ogień to ogień

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 5. Data: 2024-01-18 08:17:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > I nie narzekali.
    >
    > W USA mrozy ekstremalne, czy fabryka cos zmieniła, czy Amerykanie
    > głupsi i nie patrzą na spadający zasięg?

    I na konieczność podgrzania baterii przed ładowaniem.
    Niektóre typy np. LifePo w ogóle się nie naładują dopóki nie zostaną
    podgrzane.

    > W Oslo inny problem - kupione w Polsce autobusy elektryczne straciły
    > zasięg.

    Kto tak powiedział?
    Bo to że nie byli w stanie ich naładować, nie oznacza że straciły
    zasięg, bo do tego potrzebne jest naładowanie....

    Diesel do którego nie wlejesz paliwa, też nie będzie miał zasięgu.

    > niestety cos nie pomogło
    > https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30579468,elektryczne-
    autobusy-znowu-zablokowaly-miasto-anulowano-ok.html

    Pytanie czy sytuacja się nie powtórzyła....

  • 6. Data: 2024-01-18 17:43:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 08:17:27 +0100, Cavallino wrote:
> [...]
    >
    > I na konieczność podgrzania baterii przed ładowaniem.
    > Niektóre typy np. LifePo w ogóle się nie naładują dopóki nie zostaną

    No ale to to to Tesla powinna zadbać ... i chyba dba..

    > Kto tak powiedział?

    Oslończycy? :-)

    > Bo to że nie byli w stanie ich naładować, nie oznacza że straciły
    > zasięg, bo do tego potrzebne jest naładowanie....
    > Diesel do którego nie wlejesz paliwa, też nie będzie miał zasięgu.

    Szczególnie jak "zamarznie" jeszcze w dystrybutorze.
    Można tankować i tankować :-)

    autobusy-znowu-zablokowaly-miasto-anulowano-ok.html

    > Pytanie czy sytuacja się nie powtórzyła....

    Pewnie tak, ale widać nie tak łatwo naprawić :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-01-19 07:27:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2024 o 17:43, J.F pisze:

    > No ale to to to Tesla powinna zadbać ... i chyba dba..

    Ale nie automatycznie.
    Owszem LFP będą podgrzane, bo na mrozie nie działają.
    Ale zwykłe baterie wymagają ustawienia celu w nawigacji którym jest
    stacja ładowania.

    Dopiero wtedy zaczynają się podgrzewać baterie, jeśli tego nie zrobisz,
    to zaczynają się grzać po podłączeniu do kabla, zamiast ładować.

    > Pewnie tak, ale widać nie tak łatwo naprawić :-)

    Ale to już problem producenta ładowarek, a nie autobusów.

  • 8. Data: 2024-01-19 18:20:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 07:27:48 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Dopiero wtedy zaczynają się podgrzewać baterie, jeśli tego nie zrobisz,
    > to zaczynają się grzać po podłączeniu do kabla, zamiast ładować.

    No, zaczynają, podgrzeją i będą ładować.
    Auto od tego nie stanie, tylko ładowanie się wydłuży.

    > Ale to już problem producenta ładowarek, a nie autobusów.

    Tak to jest, jak sie kupuje najtansze w przetargu :-P

    Autobusy też pewnie były najtansze :-P

    J.

  • 9. Data: 2024-01-20 07:06:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2024 o 18:20, J.F pisze:

    > No, zaczynają, podgrzeją i będą ładować.

    O ile prądu w baterii jest dużo.
    Przy minimalnych stanach podgrzewania nie będzie w ogóle, dopiero po
    podłączeniu kabla.

    I chyba na tym polega główny problem - osły nie wiedzą że się nie
    wyjeżdża baterii do minimum.
    A niektórzy nawet nie dojeżdżają do ładowarki, tylko lawetami dowożą, bo
    planowali dojechać z 1%, a tu zimą niespodzianka, zużycie jest większe i
    nie wystarczyło....

    > Auto od tego nie stanie, tylko ładowanie się wydłuży.

    Tak, przez godzinę będzie się TYLKO grzało, a drugą godzinę ładowało.
    Gdy takich talentów pod SC zbierze się spora grupka, to sobie poczekają....

  • 10. Data: 2024-01-20 12:13:16
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.01.2024 o 07:06, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Tak, przez godzinę będzie się TYLKO grzało, a drugą godzinę ładowało.
    > Gdy takich talentów pod SC zbierze się spora grupka, to sobie poczekają....

    No zobacz to jednak będą kolejki do ładowania. :-)