  • 1. Data: 2017-11-17 13:02:06
    Temat: Test nawigacji w Auto Moto 12/2017
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Chyba online magazynu nie ma, ale jest notka prasowa zwycięzcy:

    https://www.naviexpert.pl/blog/jaka-nawigacja-najlep
    sza/

  • 2. Data: 2017-11-17 13:05:18
    Temat: Re: Test nawigacji w Auto Moto 12/2017
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Był też jakiś test w Motorze:

    https://www.naviexpert.pl/blog/naviexpert-najlepsza-
    nawigacja-smartfony-wedlug-tygodnika-motor/

  • 3. Data: 2017-11-17 16:36:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-17 o 13:02, r...@k...pl pisze:
    > Chyba online magazynu nie ma, ale jest notka prasowa zwycięzcy:
    >
    > https://www.naviexpert.pl/blog/jaka-nawigacja-najlep
    sza/

    Jest teraz jakaś sensowna nawigacja nie na smartfony, tylko "fizyczna"?

    Wziąłem TomTom VIA 53 i bardzo fajnie wykonana i dobrze działająca
    nawigacja z wbudowanym zestawem głośnomówiącym. Ale nie nadaje się do
    realnego użytku, bo za każdym razem montując ją na szybie i zdejmując
    trzeba walczyć z przyssawką i kablem USB. Do tego abonament za
    aktualizację fotoradarów w absurdalnej wysokości.
    Więc zamieniłem ją na TomTom GO 520. Ta ma fajny uchwyt magnetyczny ze
    zintegrowanym USB, więc zdejmowanie/zakładanie urządzenia to
    przyjemność. Ma też w pakiecie wszystkie aktualizacje wliczone, więc
    płaci się raz i spokój (pewnie na kilka lat). Za to wbudowany zestaw
    głośnomówiący jest o wiele gorszy, niż w tańszej VIA 53. Ledwo da się
    rozmawiać i praktycznie nieużywalny dla połączeń wychodzących
    inicjowanych przez wybieranie głosowe.

  • 4. Data: 2017-11-17 19:13:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Poldek pisze tak:

    sza/

    > Jest teraz jakaś sensowna nawigacja nie na smartfony, tylko
    > "fizyczna"?

    Ja poproszę taką podłączaną do kompa żebym mógł załadować listę miejsc
    wg klucza współrzędne geograficzne - nazwa dom wujka Zdziśka.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 5. Data: 2017-11-17 21:27:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 16:36, Poldek pisze:

    > Jest teraz jakaś sensowna nawigacja nie na smartfony, tylko "fizyczna"?

    Pewnie jest, ale tanio nie jest więc przestaje być sensownie, chyba że
    dużo jeździsz. Go 520 już nie jest tani a sensownie mieć Traffic, więc
    Go 5200. Oczywiście jak Ci pasują mapy TomTom'a.

    Sam mam staruszka Beckera, ma to Traffica z RDS i powiem, że o ile
    kiedyś to jeszcze miało sens (zwłaszcza w Niemczech), to teraz Igo na
    Androida z włączonym Traffic z internetu działa lepiej.

    Zestaw głośnomówiący załatwia mi radio.
    Czyli mam telefon + radio i daje mi to w komplecie nawigację + tryb
    głośnomówiący + sterowanie głosem nawigacji, wybieranie numerów,
    dyktowanie SMS, itp.

    Becker leży w szufladzie. Jego jedyny plus to nie gaśnie ekran nawigacji
    jak ktoś dzwoni.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2017-11-17 23:37:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-17 o 21:27, Irokez pisze:

    > Pewnie jest, ale tanio nie jest więc przestaje być sensownie, chyba że

    Nie musi być po najtańszości. Ma być dobrze i wygodnie.
    Czyli dobra nawigacja z dobrym zestawem głośnomówiącym i wygodnym
    uchwytem do szybkiego i łatwego zdejmowania/zakładania.

    > dużo jeździsz. Go 520 już nie jest tani a sensownie mieć Traffic, więc

    Traffic akurat w GO 520 jest poprzez blutuh ze smartfona (lub przez WiFi
    jeśli ktoś woli).
    Słabością tego modelu jest kiepski zestaw głośnomówiący.

    > Go 5200. Oczywiście jak Ci pasują mapy TomTom'a.

    Czy ktoś się orientuje, jak w praktyce sprawdza się GO 5200 jako zestaw
    głośnomówiący?
    Mam jeszcze parę dni na zwrot/wymianę.

  • 7. Data: 2017-11-18 13:49:02
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 19:13, PiteR pisze:

    > Ja poproszę taką podłączaną do kompa żebym mógł załadować listę miejsc
    > wg klucza współrzędne geograficzne - nazwa dom wujka Zdziśka.

    TomTom w standardzie.
    Ładujesz "moje miejsca" "moje trasy" i co tam chcesz.

    Sławek

  • 8. Data: 2017-11-18 19:20:38
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Chyba online magazynu nie ma, ale jest notka prasowa zwycięzcy:
    >
    > https://www.naviexpert.pl/blog/jaka-nawigacja-najlep
    sza/

    Najlepsze to jest "kombo" NaviExpert + Janosik + Google Map.

    1) Navi expert fajny asysyent pasa - mało userów.
    2) Yanosik najwięcej userów - wybiera trasy gorzej niż Google Map, nie ma asystent
    apasa ruchu.
    3) Google Map wybiera najlepsze trasy, ale nie ma powiadomień o patrolach radarach
    zdarzeniach, nie ma asystenta pasa ruchu.

    Te trzy nawigacje są na androida ale jak przyjdzie zachmurzenie i desz to sygnał na
    zadupiach się wtelefonach traci i trzeba mieć jakąś typową nawigację nastawioną
    tylko na łapanie sygnału bez powiadomień, jak już wszystkie "skomputeryzowane zawiodą
    i stracą sygnał + zasięg".

    Najlepiej jechać na trzy androidy+ 1 toporną na WIn CE (ale cała szyba w
    nawigacjach).

    Ja osobiście jeżdżę na jednego "toporniaka z WInCe" + 1 android.

    Endriu

  • 9. Data: 2017-11-18 22:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Endriu p...@i...pl ...

> [...]
    > jakąś typową nawigację nastawioną tylko na łapanie sygnału bez
    > powiadomień, jak już wszystkie "skomputeryzowane zawiodą i stracą

    Yanosik i gm mozna przeciez uzywac razem - gm jako mapa plus yanosik w
    tle jako ostrzegacz.
    Co do tracenia sygnału GPS to przyznam ze dawno mi sie to w telefonie nie
    trafiło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 10. Data: 2017-11-18 23:03:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Nov 2017 19:20:38 +0100, w <ouptlr$8oj$1@usenet.news.interia.pl>,
    "Endriu" <p...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    tylko na łapanie sygnału bez powiadomień, jak już wszystkie "skomputeryzowane zawiodą

    Zbędna kombinacja. NaviExpert ma wbudowane ostrzeganie takie jak Yanosik, więc
    Yanosik jest zbędny.
    Ma również dużo dane o ruchu od Google i wyznacza zdecydowanie najlepsze trasy.

    Google Maps ma sens jedynie ze względu na POI i na tym jego zalety kończą się.

    Uzupełnieniem może być jedynie nawigacja z mapami offline i wystarczy byle jaka
    jakbyśmy przypadkiem nie znali drogi powrotu do cywilizacji (a zazwyczaj jest
    to jedna droga którą przyjechaliśmy na zadupie bez sygnału).