  • 1. Data: 2011-07-26 10:21:17
    Temat: Testowa karta SD micro
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    Mam kilka prototypów urządzenia z kartą SD micro. Gniazdo firmy Attend
    dostępne w TME jest umieszczone w niezbyt dostępnym miejscu (moduł wlutowany
    pionowo w płytke główną, cześciowo zasłonięty od dołu) i po zamontowaniu są
    małe możliwości poprawienia czegokolwiek. Mam spore problemy z poprawnym
    lutowaniem gniazda. Montuję to na pastę i grzeję gorącym powietrzem.
    Po montażu wyglada OK, na ile mogę sprawdzić elektrycznie miernikiem to jest
    w porządku natomiast często albo karta nie jest widziana w gnieździe, albo
    nie działa detekcja włożenia karty.

    Właściwe pytanie: Czy znacie może źródło czegoś udajacego kartę np wycięty z
    laminatu kształt karty z wyprowadzonymi na zewnątrz stykami, tak żeby można
    to było wetknąć w gniazdo i przetestować połączenie między tą niby-kartą a
    swoją płytką?
    Próbowałem szukać w sieci, ale nie mogę trafić na właściwe słowo kluczowe.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 2. Data: 2011-07-28 22:25:01
    Temat: Re: Testowa karta SD micro
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-07-26 12:21 Pitlab napisał(a):

> [...]
    > między tą niby-kartą a swoją płytką?
    > Próbowałem szukać w sieci, ale nie mogę trafić na właściwe słowo kluczowe.

    Sam sobie odpowiedziałeś właściwie - potrzebujesz wykonać (zamówić?)
    płytkę drukowaną udającą kartę (mechanicznie). Styki najlepiej złocone,
    bo grafit się szybko wyciera.

    Dokładny pinout karty microSD znajdziesz w dokumentacji standardu. Stąd
    już krótka droga do płytki z odpowiednio rozłożonymi stykami - a potem
    do testera twoich urządzeń.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-07-29 06:47:56
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Sam sobie odpowiedziałeś właściwie - potrzebujesz wykonać (zamówić?)
    > płytkę drukowaną udającą kartę (mechanicznie).
    Wiem że zawsze mogę to zrobić, ale to dosyć standardowy problem i prawie na
    pewno gdzieś jest już rozwiązanie.
    Przysiadłem jeszcze do googli i zacząłem szukać jak nazywają się urządzenia
    do dekoderów telewizji na kartę. Znalazłem słowo kluczowe "przedłużacz
    karty". Idąc tym tropem znalazłem MicroSD Card Extender:
    http://www.hwtools.net/extenderboard/TFEX.html
    albo: http://www.aptolink.com/content/sd-microsd-extender-
    card
    oraz:
    http://www.aliexpress.com/product-gs/459024285-Paten
    t-Manufacture-Micro-SD-Card-Extension-Cable-wholesal
    ers.html

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 4. Data: 2011-07-29 07:29:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-29 08:47, Pitlab pisze:
> [...]
    > oraz:
    > http://www.aliexpress.com/product-gs/459024285-Paten
    t-Manufacture-Micro-SD-Card-Extension-Cable-wholesal

    A na szybko i bardzotanio
    http://www.dealextreme.com/p/sd-to-microsd-transflas
    h-card-converter-module-27001

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-07-29 12:10:47
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:j0snjt$g0k$1@news.onet.pl...

    > Sam sobie odpowiedziałeś właściwie - potrzebujesz wykonać (zamówić?)
    > płytkę drukowaną udającą kartę (mechanicznie). Styki najlepiej złocone, bo
    > grafit się szybko wyciera.

    Tylko informacyjnie:
    Trafiłem kiedyś na czytnik USB SD micro (za 5zł) w którym nieco grubsze
    karty kontaktowały, a nieco cieńsze (innej firmy) tylko włożone z kawałkiem
    papieru (wcześniej myślałem, że wymiary są dokładnie znormalizowane, ale
    różnicę grubości było widać na oko).
    P.G.

  • 6. Data: 2011-07-29 19:13:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-07-29 09:29 BartekK napisał(a):

    > A na szybko i bardzotanio
    > http://www.dealextreme.com/p/sd-to-microsd-transflas
    h-card-converter-module-27001

    Szybko to właśnie nie będzie - dostawa średnio 3-4 tygodnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-07-29 19:20:20
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-29 21:13, Adam Dybkowski pisze:

    h-card-converter-module-27001

    > Szybko to właśnie nie będzie - dostawa średnio 3-4 tygodnie.
    Różnie bywa. Kilka razy z dealextreme graty docierały do mnie w mniej
    niż tydzień roboczy (np w wtorek zamówione, w piątek u mnie w domu). Nie
    wiem jak to robią, ale szybciej niż wiele sklepów w PL :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173