  • 1. Data: 2019-06-06 11:32:11
    Temat: Testowanie połączenia USB 3.0
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Poszukuję urządzenia do sprawdzania poprawnej transmisji USB 3.0.

    Coś, co wykrywało by jakość połączenia lub/i ilość przekłamanych
    albo utraconych ramek. Przykładowa ścieżka to: PC/laptop -- przewody
    2-5m -- HUB -- kabel 1-2m -- HUB -- urządzenie.

    W zależności od jakości przewodów, HUBów wykorzystanych w projekcie
    transmisja jest czasem zrywana lub urządzenia w ogóle nie potrafią się
    dogadać. Wiele zależy również od jakości wykonania portu w komputerze.

    Potrzebuję testera, którym będzie można sprawdzić i eliminować słabe
    elementy w takiej ścieżce.

    Czy możecie coś polecić?

    Pozdrawiam,
    --
    sword

  • 2. Data: 2019-06-06 12:22:41
    Temat: Re: Testowanie połączenia USB 3.0
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 11:32, sword pisze:

> [...]
    > dogadać. Wiele zależy również od jakości wykonania portu w komputerze.
    >
    > Potrzebuję testera, którym będzie można sprawdzić i eliminować słabe

    A jaki masz budżet?

  • 3. Data: 2019-06-06 14:18:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Jun 2019 11:32:11 +0200, sword <n...@p...onet.pl> wrote:
    > W zależności od jakości przewodów, HUBów wykorzystanych w projekcie
    > transmisja jest czasem zrywana lub

    Co to znaczy zrywana? W usb w warstwie aplikacyjnej może być co
    najwyżej disconnect albo cisza. Coś zwraca zgrep EMI /var/log/kern*
    ?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2019-06-06 15:47:41
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 06.06.2019 12:22, Zbych wrote:
    > W dniu 06.06.2019 o 11:32, sword pisze:
    > A jaki masz budżet?

    Jak będzie coś sensownego to i budżet się znajdzie,
    nie szukam tego do prywatnego użytku.

    --
    sword

  • 5. Data: 2019-06-06 15:51:35
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 06.06.2019 14:18, Marek wrote:
    > On Thu, 6 Jun 2019 11:32:11 +0200, sword <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Co to znaczy zrywana? W usb w warstwie aplikacyjnej może być co najwyżej
    > disconnect  albo cisza. Coś zwraca zgrep EMI /var/log/kern* ?

    Aplikacja jest pod WIN i MAC, przy niektórych konfiguracjach system
    wyłącza i ponownie enumeruje i tak w kółko. Jak bym miał tester to
    mogę po kolei szukać na ścieżce, która część jest najbardziej wrażliwa.

    --
    sword

  • 6. Data: 2019-06-06 16:34:01
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 06.06.2019 o 15:47, sword pisze:

    > Jak będzie coś sensownego to i budżet się znajdzie,
    > nie szukam tego do prywatnego użytku.

    To nie było pytanie "czy" tylko "ile" masz tego budżetu. Bo jak
    problemem jakość sygnału na wyjściu huba albo po przejściu przez kabel,
    to żeby sprawdzić jak wygląda eye diagram dla sygnału 5GHz to potrzebny
    jest oscyloskop z pasmem 20GHz a taki kosztuje tyle co porządny samochód
    (albo dwa).
    https://www.edn.com/design/test-and-measurement/4438
    374/USB-3-1-testing--start-to-finish--part-1

    Taniej będzie jak po prostu podłączysz jakieś szybkie urządzenie (dysk
    SSD/NVMe?) pod badane kable i huby, prześlesz zawartość dysku do
    /dev/null i przejrzysz logi systemowe pod kątem błędów transmisji USB
    tak jak napisał Marek.