  • 1. Data: 2020-04-05 08:18:19
    Temat: The Coronavirus Could Change How We Vote In 2020 And Beyond
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://fivethirtyeight.com/features/the-coronavirus
    -could-change-how-we-vote-in-2020-and-beyond

    Tak się zastanawiam, że w zdjęciach ze Stanów kolejek do urn zawsze bardzo przeciętni
    Amerykanie stoją, a jakichś dresach,
    adidasach, w większości podkolorowani, trudno wyłowić kogokolwiek w garniturze.
    Na zdrowy rozum to właśnie P0 p0winna przeć do głosowania korespondencyjnego, ale im
    wszystkim się w głowach p0mieszało, schetynieli
    gówniarze odsunięci od piaskownic...

  • 2. Data: 2020-04-06 07:47:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05-04-2020 o 08:18, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > korespondencyjnego, ale im wszystkim się w głowach p0mieszało,
    > schetynieli gówniarze odsunięci od piaskownic...

    Może być i głosowanie korespondencyjne, ale w 1 miesiąc tego nie
    przygotuje się dobrze.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 3. Data: 2020-04-06 08:06:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
    -could-change-how-we-vote-in-2020-and-beyond

    > Może być i głosowanie korespondencyjne, ale w 1 miesiąc tego nie
    > przygotuje się dobrze.

    Żeby przełożyć wybory w RP3 potrzeba stanu nadzwyczajnego.
    W stanie nadzwyczajnym miany ordynacji wyborczej są zabronione.
    Przekładanie wyborów bez zmian ordynacji to za duża szansa że
    "na jesieni" wybory zostaną znowu przełożone i Duda
    *na żądanie opozycji* dostanie "rok prezydentury ekstra" bez wyborów.

    Przekładanie wyborów " *na jesień* " ma większy sens tylko jeśli na
    jesieni będzie już (prawna) możliwość wyborów całkowicie
    korespondencyjnych *jeśli epidemia będzie groźnie trwać* .

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2020-04-06 09:33:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06-04-2020 o 08:06, A. Filip pisze:
> [...]
    > jesieni będzie już (prawna) możliwość wyborów całkowicie
    > korespondencyjnych *jeśli epidemia będzie groźnie trwać* .

    Wiesz, w naszym interesie jest teraz zrobić wszystko, aby do jesieni
    wszystko zaczęło działac w miarę normalnie inaczej będzie problem, że
    zimą nie będziemy mieli co jeść.

    Wprowadzając stan nadzwyczajny może dać szansę na zakup odpowiedniej
    ilości testów, jak pokazują przykłady innych krajów, duża ilość
    rozsądnie wykonywanych testów pozwala na przywrócenie w miarę normalnego
    życia przy panowaniu nad pandemią. Na razie u nas wykonano mniej testów
    niż w niemczech wykonuje się w tydzień.

    Osoby, które przeszły już chorobę, będą uodpornione, więc część
    społeczeństwa będzie bezpieczna, testy w dużej ilości mogłyby wskazać
    takie osoby, mogłyby być w komisjach, nie narażalibyśmy wtedy członków
    komisji.

    No ale tak, rozpędziłem się... Mamy rząd, który w czasach prosperity
    rozdał wszelkie możliwe pieniądze z funduszy na głupoty (głupio
    skierowany socjal, dodatki dla górników, poprzez skupowanie miału i
    wiele innych), które teraz właśnie by się przydały.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 5. Data: 2020-04-06 11:23:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 5 Apr 2020 08:18:19 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Na zdrowy rozum to właśnie P0 p0winna przeć do głosowania korespondencyjnego,

    Zmiany kodeksu wyborczego mniej niż 6 miesięcy przed wyborami są sprzeczne
    z konstytucją.
    Tyle w temacie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2020-04-06 12:18:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie pitol, jakby nie wydał na to to by wydał na cokolwiek innego, każdy jeden
    [nie]rząd.
    Np na parę kolejek linowych wzdłuż Wisły ("prowincja nadwiślańska to dziki kraj") i
    kilka nowych stadionów dla ITI/TVN do haratania
    w gałę, swojej propagandzie trzeba dać jeść, a pospólstwo nie p0winno zajmować się
    czymś bardziej skomplikowanym niż piłka.
    Gdyby nie 500+ to od kwietnia 2020 co czwarta rodzina z dziećmi by nie miała co jeść,
    a co dzieci winne?
    I przypomnij, jak P0 ratowało polskie firmy gdy Chińczycy i Włosi im nie zapłacili za
    budowanie autostrad.

    -----

  • 7. Data: 2020-04-06 12:22:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli wybierasz komisje wyborcze 10 maja.
    Trzeba było tak od razu.

    -----

  • 8. Data: 2020-04-06 16:45:40
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-04-06 o 11:23, Olin pisze:

    > Zmiany kodeksu wyborczego mniej niż 6 miesięcy przed wyborami są sprzeczne
    > z konstytucją.
    > Tyle w temacie.

    Gowin właśnie złożył dymisję.

    --
    animka

  • 9. Data: 2020-04-06 20:07:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > rozsądnie wykonywanych testów pozwala na przywrócenie w miarę normalnego
    > życia przy panowaniu nad pandemią. Na razie u nas wykonano mniej testów

    Tylko, czy to Niemcom jakoś pomogło? Pytam, bo z tego, co w telewizji
    mówią, to raczej cienko u nich, ale mogą kłamać.

> [...]
    > społeczeństwa będzie bezpieczna, testy w dużej ilości mogłyby wskazać
    > takie osoby, mogłyby być w komisjach, nie narażalibyśmy wtedy członków

    No właśnie podobno się nie uodporniają i w tym problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-04-06 20:09:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2020 o 12:22, ąćęłńóśźż pisze:

    > Czyli wybierasz komisje wyborcze 10 maja.
    > Trzeba było tak od razu.

    Próbujesz tej samej retoryki, co w Dzienniku Telewizyjnym przed chwilą.
    Zrobili "referendum" i zapytali ludzi, czy wolą iść do urny, czy
    głosować korespondencyjnie. 80% woli korespondencyjnie, wiec ogłosili,
    ze 80% ludzi jest za wyborami korespondencyjnymi. Tylko zapomnieli
    dodać, ze nie można było być przeciwko.

    --
    Robert Tomasik