  • 1. Data: 2016-05-20 16:08:00
    Temat: To jak to jest z tym CE.
    Od: s...@g...com

    Do tej pry myślałem że wystarczy znak CE żeby handlować w UE a tu:

    - Wchodzimy na rynek niemiecki, który jest takim Świętym Graalem. Zawsze się mówiło,
    że polski producent z polską marką nie jest w stanie zaistnieć - mówi Zarajczyk. Jak
    dodaje, te problemy szybko udało się przezwyciężyć, bo np. we wschodnich landach
    Ursus nadal jest cenioną marką. Okazało się jednak, że w Niemczech czy innych krajach
    Europy Zachodniej, urzędnicy blokują wejście na rynek gracza z Polski żądając
    dodatkowych certyfikatów.

  • 2. Data: 2016-05-20 16:31:41
    Temat: Re: To jak to jest z tym CE.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Do tej pry myślałem że wystarczy znak CE żeby handlować w UE a tu:

    Konieczny jest

> [...]
    >krajach Europy Zachodniej, urzędnicy blokują wejście na rynek gracza
    >z Polski żądając dodatkowych certyfikatów.

    Szczegoly by sie przydaly.
    Niektorzy odbiorcy moga wymagac dodatkowych
    wymagan/badan/ceryfikatow.

    Niektore CE moga wymagac badan przez uprawniona (notyfikowana)
    jednostke ... moze sobie zazyczyli certyfikatow z tych badan.

    J.

  • 3. Data: 2016-05-20 16:57:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 16:08, s...@g...com pisze:
> [...]
    czy innych krajach Europy Zachodniej, urzędnicy blokują wejście na rynek gracza z
    Polski żądając dodatkowych certyfikatów.

    Nasi urzędnicy też żądają.
    CBA ma kupę roboty.

  • 4. Data: 2016-05-20 17:13:53
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 maja 2016 16:31:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Konieczny jest

    > Szczegoly by sie przydaly.
    > Niektorzy odbiorcy moga wymagac dodatkowych

    Ale wiesz że my o traktorach rozmawiamy?
    Mojego dziadka Ursus C-330 znaku CE nie ma a jeździ.

    Doczytałem że Ursus sprzedaje jako używki z zerowym przebiegiem
    i na razie nie ma problemu.

  • 5. Data: 2016-05-20 19:18:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Mojego dziadka Ursus C-330 znaku CE nie ma a jeździ.
    >Doczytałem że Ursus sprzedaje jako używki z zerowym przebiegiem

    Ale sprzedaje. A CE nie maja :-)

    Trzeba by sie dowiedziec o co szkopom chodzi - brak CE, homologacja
    pojazdu ?
    Jakies tam swoje podstawy maja, malo to razy nasze urzedy
    kwestionowaly auta od Niemca ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-05-21 07:46:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    czy innych krajach Europy Zachodniej, urzędnicy blokują wejście na rynek gracza z
    Polski żądając dodatkowych certyfikatów.

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2016-05-21 11:12:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 May 2016 19:18:59 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Trzeba by sie dowiedziec o co szkopom chodzi - brak CE, homologacja
    > pojazdu ?

    CE to tylko deklaracja. Dziwne, że duża firma nie jest w stanie
    wystawić takiej deklaracji zgodności.

    Homologacji już nie ma od kilku lat.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-05-21 12:56:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-21 o 11:12, Marek pisze:

    > CE to tylko deklaracja. Dziwne, że duża firma nie jest w stanie wystawić
    > takiej deklaracji zgodności.
    > Homologacji już nie ma od kilku lat.

    Homologacja typu pojazdu obowiązuje nadal, tyle że wg wymagań jakiejś
    tam dyrektywy i jak spełnia te wymagania w jakimkolwiek kraju,
    to nie trzeba przechodzić procedury uzyskania homologacji w innym kraju
    unii.

  • 9. Data: 2016-05-22 17:19:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 May 2016 12:56:44 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > tam dyrektywy i jak spełnia te wymagania w jakimkolwiek kraju,
    > to nie trzeba przechodzić procedury uzyskania homologacji w innym

    Toteż jaki jest konkretnie problem z tym traktorem?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-05-23 15:27:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Toteż jaki jest konkretnie problem z tym traktorem?

    Od ustalenia tego wypadaloby zaczac.

    A tak to sie moge tylko domyslac, ze Niemcom zabraklo jakis danych o
    homologacji, koniecznej przy dopuszczeniu do ruchu drogowego.
    Byc moze maja tez jakies nowe wymogi czystosci spalin, ktorych nasze
    stare zlomy nie spelniaja.

    J.