  • 11. Data: 2019-11-06 15:12:16
    Temat: Re: To jak to się w końcu mówi Irak, czy Iran
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-11-06 o 13:48, viktorius pisze:
> [...]
    ny-probnik-elektryczny-sunco-frazer-777-id-35463.htm

    > ...a nie lepiej dwie żarówki w szereg?
    >
    > Ja stronię od sprawdzania czegoś żarówkami skoro mogę zrobić to samo
    > przy wyłączonym zasilaniu. Nie lubię "gorących" gołych kabli wokół mnie.
    > Cytowany phaser777 ma sprawdzanie ciągłości obwodu, nie potrzeba nawet
    > przedłużaczy, tylko inną osobę, gdy rozstaw ramion jest za mały żeby
    > dotknąć dwóch końcówek kabla.
    >
    > Stojąc na drabinie, chwytałem "pomocnika" za rękę, on drugą dotykał
    > kabli przy wyłączniku i mieliśmy żyły zidentyfikowane.

    Ty widzisz co piszesz ?
    Zamiast tych akrobacji na drabinie z pomocnikami i chwytaniem się za
    ramiona wolę żarówkę

    Swego czasu miałem nawet zrobiony "brzęczyk" z cewki od stycznika TSM-1,
    kawałka rdzenia i ruchomej sprężynującej zwory.
    mieściło się w kieszeni, nie rozbiło się w razie upadku, nie parzyło w
    ręce, a w razie czego 380 V też przeżyło brzęcząc głośniej.

  • 12. Data: 2019-11-06 15:40:18
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 06.11.2019 o 11:09, viktorius pisze:

    > Omomierzem z miernika + jakieś długie kable, np. z przedlużacza

    > Powodzenia z neonówką przy mocnym słońcu...

    Przy pesymistycznych założeniach, to może mieć też wysoki sufit, brak stołu i stojąc
    na krześle może nie sięgnąć do tych przewodów, więc może od razu odrzućmy badanie
    wszelkimi miernikami, sondami, próbnikami, lupami, bo i tak nie sięgnie :-P

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 13. Data: 2019-11-06 16:53:19
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-11-06 o 15:12, Roman Rogóż pisze:

    > Ty widzisz co piszesz ?
    > Zamiast tych akrobacji na drabinie z pomocnikami i chwytaniem się za
    > ramiona wolę żarówkę

    A ja nie lubię dłubać przy przewodach pod napięciem, dlatego żarówkami
    napędzanymi 230V kabli identyfikował nie będę.
    Przykład z pomocnikiem może ekstremalny i niekoniecznie stosowany za
    każdym razem, ale po prostu wykonalny.
    Czy przy każdym przełączeniu tej żarówki do innej żyły kabla, wyłączasz
    obwód w rozdzielni? Czy może nie chce ci się łazić w te i z powrotem i
    robisz na gorąco?

> [...]
    > mieściło się w kieszeni, nie rozbiło się w razie upadku, nie parzyło w
    > ręce, a w razie czego 380 V też przeżyło brzęcząc głośniej.

    Kiedyś kupię sobie to:
    https://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=08221
    Czułość taka, że odbiornik słyszy tony gdy nadajnik zapięty na kablu
    długości 500m, przez izolację. Do celów hobbistycznych, bo zawodowo to
    aktualnie mi nie jest potrzebne.
    Od wielkiego dzwonu mam ten żółty phaser i taki tester:
    https://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=04065
    Ale on ma generator tak słaby, 20m skretki i ciężko usłyszeć ton przy
    ustawieniu odbiornika na najwiekszą czułość.
    Tylko że tester w domu na półce, a phaser w samochodzie, więc częściej
    używam tego drugiego.

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2019-11-07 11:27:46
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-11-06 o 16:53, viktorius pisze:

> [...]
    > Czy przy każdym przełączeniu tej żarówki do innej żyły kabla, wyłączasz
    > obwód w rozdzielni? Czy może nie chce ci się łazić w te i z powrotem i
    To nawet nie jest kwestia ochoty, jak mogę to oczywiście wyłączam, ale
    czasem jest się w takim terenie, że nawet nie wiadomo gdzie ta
    rozdzielnia jest, albo nie ma tego co wie, albo nie pozwoli teraz
    wyłączyć, albo po sprawdzeniu żarówką okazuje się coś zupełnie innego
    niż zakładano że ten przewód to nie był dodatkowy kabel do żyrandola
    tylko jakiś kabelek do sąsiedniego pokoju który poprzedni właściciel
    przed remontem poprowadził bo tak było najbliżej etc.

  • 15. Data: 2019-11-07 12:14:42
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-11-07 o 11:27, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > tylko jakiś kabelek do sąsiedniego pokoju który poprzedni właściciel
    > przed remontem poprowadził bo tak było najbliżej etc.

    Nie dłubię już zawodowo przy elektryce, zwykle u rodziny, czasem u
    znajomych. Zwykle jestem sam, dlatego jak ognia unikam pracy przy
    gorących przewodach.
    Nie raz niestety przypadkowo się dotknąłem, jakbym sie nie oderwał, to
    by mnie znaleziono. Raz tak źle się czułem, ze poszedłem zrobić EKG pod
    kątem arytmii. Dlatego moja troska o brak napięcia w obwodach. Phaser ma
    wykrywanie kabli pod napięciem, zawsze je "obdzwaniam" zanim je dotknę.
    Nawet jak chwilę wcześniej wyłączyłem zasilanie.

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2019-11-07 21:11:06
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-11-07 o 12:14, viktorius pisze:

> [...]
    > wykrywanie kabli pod napięciem, zawsze je "obdzwaniam" zanim je dotknę.
    > Nawet jak chwilę wcześniej wyłączyłem zasilanie.

    EKG raczej nic nie wykaże, po dłuższym porażeniu można się raczej
    spodziewać zakrzepów krążących w układzie krwionośnym. Jeżeli taka
    skrzeplina trafi do jakiegoś wąskiego naczynia w mózgu (np. po 2 dniach)
    efekty mogą być zaskakujące.
    Stara zasada, najpierw dotknąć metalowe drzwi szafki elektrycznej
    zewnętrzną częścią dłoni. W razie czego, skurcz mięśni nie zaciśnie ci
    ręki na uchwycie

    W trakcie pierwszej wyprawy na drewniany słup w słupołazach byłem tak
    zaaferowany pilnowaniem liny odciągowej przy pasie, że dobiłem głową do
    przewodu fazowego. Wtedy już wiedziałem po co ojciec kazał mi ubrać
    gruba czapkę.