  • 1. Data: 2018-07-09 21:12:38
    Temat: Toshiba NB510 - nie bootuje z pendrive'a
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Mój laptop to Toshiba NB510-11G. Pendrive który spreparowałem jako bootowalny to
    Kingston, soft "boot" jest z CDRinfo - jest to multiboot i bootuje moje pozostałe 2
    laptopy : HP 250G i Ergo Ensis 211 - płyta główna - Asus), bootuje tez inne laptopy -
    znajomych. Sama Toshiba przyjmuje też "boot'a" z USB-owego CD/DVD jako że sam
    laptopik swojej stacji nie posiada. Na początku myślałem że to wina bios'u , zrobiłem
    update z wersji 1.30 na 1.40, ale nic się nie zmieniło - laptop na samym początku
    wypisuje kilka linijek tekstu odnośnie bootowania poczym wszystko znika i w górnym
    lewym rogu pojawia się kursor który może sobie migać w nieskończoność. Proszę o jakąś
    pomoc w temacie.

  • 2. Data: 2018-07-09 21:39:11
    Temat: Re: Toshiba NB510 - nie bootuje z pendrive'a
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-09 o 21:12, Universis pisze:
> [...]
    > odnośnie bootowania poczym wszystko znika i w górnym lewym rogu
    > pojawia się kursor który może sobie migać w nieskończoność. Proszę o

    Jaki klawisz masz wcisnąć przy uruchomianiu systemu, żeby wejść do boot
    i wybrać z którego urządzenia (w tym przypadku pendrive) ma uruchomić
    się system?
    U mnie jest "Esc" i "enter".

    --
    animka

  • 3. Data: 2018-07-09 21:45:58
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Universis" <u...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    <Mój laptop to Toshiba NB510-11G. [....................]

    Nie masz włączonego jakiegoś nowoczesnego "uszczęśliwiacza" typu UEFI, Secure Boot ?

  • 4. Data: 2018-07-09 21:52:21
    Od: Universis <u...@w...pl>

    [..]
    > Jaki klawisz masz wcisnąć przy uruchomianiu systemu, żeby wejść do boot
    > i wybrać z którego urządzenia (w tym przypadku pendrive) ma uruchomić
    > się system?
    > U mnie jest "Esc" i "enter".
    [..]

    U mnie na tym laptopie wciskam F12 po czym pokazują się opcje z czego chcę bootować.
    Jak wybiorę ten bootowalny pendrive - to jak już pisałem : laptop wypisuje kilka
    stosownych bootowi linijek , po czym wszystko znika i mruga kursor w lewym górnym
    rogu.

  • 5. Data: 2018-07-09 22:06:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2018 9:52 PM, Universis wrote:
    > wypisuje kilka stosownych bootowi linijek , po czym wszystko znika i mruga kursor w
    lewym górnym rogu.

    Sprawdź inne bootowalne OSy jak linuxy. Zainteresuj się narzedziami
    rufus, unetbootin universalusbinstaller, lili usb creator.

    Musisz najpierw wyeliminować problem czy to UEFI czy poputy OS na USB
    czy może BIOS ktory nie lubi mass storage czy może pendrive z
    dziadowskim firmware.

  • 6. Data: 2018-07-09 22:12:24
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 20:46:00 UTC+1 użytkownik ggs napisał:
    [..]
    > Nie masz włączonego jakiegoś nowoczesnego "uszczęśliwiacza" typu UEFI, Secure Boot
    ?
    [..]

    Jedyne co było teraz ustawione, a dotyczyło "boot'a" to : Boot Fast albo Normal.
    Przestawiłem na Normal, ale dalej bez zmian. Opcji o których piszesz w biosie tego
    laptopa nie ma.

  • 7. Data: 2018-07-09 22:41:07
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-09 o 21:12, Universis pisze:
    > Sama Toshiba przyjmuje też "boot'a" z USB-owego CD/DVD jako że sam
    > laptopik swojej stacji nie posiada.

    > Proszę o jakąś pomoc w temacie

    Pewnie mieszają gnomy, albo koboldy (różnią się stopniem
    złośliwo-upierdliwości), trzeba poszukać poza rozwiązaniami
    "technicznymi", czyli tak magicznie popróbować. Zrób pena z kopią tego
    krążka, z którego botuje się OK, może są tam inne sterowniki, albo "cóś"...

  • 8. Data: 2018-07-09 22:42:29
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-09 o 21:39, Animka pisze:
    > U mnie jest "Esc" i "enter".

    To trzeba wyryć na kamiennych tablicach, na tę informację wszyscy
    czekali z zapartym tchem...

  • 9. Data: 2018-07-10 16:07:53
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-09 o 21:52, Universis pisze:
> [...]
    > pisałem : laptop wypisuje kilka stosownych bootowi linijek , po czym
    > wszystko znika i mruga kursor w lewym górnym rogu.

    U mnie w tych kilku stosownych linijkach widnieje, żebył teraz wybrała
    F2 i dopiero pendrive jest uruchamiane.

    Nie raz mi migał kursor na czarnym ekranie ( po zmianie jakichś
    ustawień) i trzeba było trochę poczekać aż się system uruchomi

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-07-10 19:35:01
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 21:06:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > On 7/9/2018 9:52 PM, Universis wroDziękuję za tte:
    >
    > Sprawdź inne bootowalne OSy jak linuxy. Zainteresuj się narzedziami
    > rufus, [..]

    Dziekuję za podpowiedź. Na początek - tak żeby nie kupować w próżno pendrive'a
    postanowiłem Unetbootin'em zrobić bootowalny system na karcie micro SD - wynik : Boot
    Error - więc jeszcze gorszy od Kingston'a (pendrive). Przy takim stanie rzeczy -
    wybrałem sie do supermarketu i kupiłem pendrive - Toshiba 16 GB. Operacja
    Unetbootin'em - niestety powtórzyła rezultat z karty micro SD : Boot Error. Nie
    skapitulowałem - ściągnąłem Rufus'a i.... succesfully ! Udało się - mała Toshiba
    zabootowała się. Bardzo dziękuję za pomoc.