  • 1. Data: 2017-09-22 10:41:39
    Temat: Toshiba Tecra A11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Wie ktoś jak się dostać do baterii cmos w Tecra A11? Przez otwory od
    dysku i pamięci nic nie widać a wiem że bateria w tym lapku jest
    podłączona kabelkiem z wtyczką.
    Czy żeby znaleźć baterią lub wtyczkę to trzeba rozebrać lapka na
    kawałki? Czy zdjęcie spodu obudowy wymaga demontażu klapy matrycy i
    odkręcenia jakichś śrubek z wierzchu pod klawiaturą?
    Mało jest ogólnie w necie o tecra A11 a kiedy rozbieram lapka na
    kawałki to zawsze mi trochę śrubek zostaje więc wolałbym tego uniknąć :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-09-22 11:01:13
    Temat: Re: Toshiba Tecra A11
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Wie ktoś jak się dostać do baterii cmos w Tecra A11? [...]

    Daj sobie spokój z tym dyskiem, na który owa Toshiba najwyraźniej się
    obraziła. Jest to dobra okazja do wymiany go na SSD, co - jak powszechnie
    wiadomo - jest panaceum na wszystkie bolączki ;->
    Ta teoryjka o FFP jest mocno naciągana, przedstawiłem ją tylko dlatego, że
    nie pojawiło się żadne inne wytłumaczenie. A co do rozkręcania - tu jest
    trochę o tym:
    http://manualmachine.com/toshiba/satellite-pro-s500-
    tecra-/204780-service-manual/page:83/#204

    JoteR

  • 3. Data: 2017-09-22 15:14:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 11:01:13 +0200, JoteR napisał(a):

    > Daj sobie spokój z tym dyskiem, na który owa Toshiba najwyraźniej się
    > obraziła.
    Mimo wszystko ciekawe by było zdiagnozować sprawę.
    >Jest to dobra okazja do wymiany go na SSD, co - jak powszechnie
    > wiadomo - jest panaceum na wszystkie bolączki ;->
    Wiem, wiem :) Ale w tym przypadku mamy SATA w wersji 1 co może powodować
    kłopoty ze współpracą z dyskami SSD wyższych wersji SATA oraz da
    niewielki zysk na prędkości. No i małe czyli tanie SSD są już śladowo na
    Allegro, kupić coś taniej niż 100-150 zł nie da się.
    > Ta teoryjka o FFP jest mocno naciągana, przedstawiłem ją tylko dlatego, że
    > nie pojawiło się żadne inne wytłumaczenie.
    Fakt :) ZTCW, FFP to jest ficzer zwiazany z akcelerometrem (w który ta
    Tecra jest podobno wyposażona) ale obsługiwany przez system operacyjny.
    Jakoś dziwnie by dla mnie było żeby to co wykrył OS zapisywało się w
    pamięci biosu.
    > A co do rozkręcania - tu jest trochę o tym:
    > http://manualmachine.com/toshiba/satellite-pro-s500-
    tecra-/204780-service-manual/page:83/#204
    Dzięki, to najlepsze z tego co widziałem, może się przyda jak zdecyduję
    się dotrzeć do baterii.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-09-22 18:30:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-09-22 10:41, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > Mało jest ogólnie w necie o tecra A11 a kiedy rozbieram lapka na
    > kawałki to zawsze mi trochę śrubek zostaje więc wolałbym tego uniknąć :)

    Szukałbym pod klawiaturą. Zazwyczaj w laptopach klawiaturę wyjmuje się
    dość łatwo.

  • 5. Data: 2017-09-22 20:18:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 18:30:36 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Szukałbym pod klawiaturą. Zazwyczaj w laptopach klawiaturę wyjmuje się
    > dość łatwo.

    Niestety... :) Zdjąłem klawiaturę i też nic nie widać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-09-22 20:44:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Mało jest ogólnie w necie o tecra A11

    Jeśliby chodziło o sterowniki, to chyba tu:
    http://www.toshiba.pl/discontinued-products/tecra-a1
    1-1fq/
    - ale nic ze schematów serwisowych...

  • 7. Data: 2017-09-22 20:55:12
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JaNus" napisał:

    > Jeśliby chodziło o sterowniki, to chyba tu:
    > http://www.toshiba.pl/discontinued-products/tecra-a1
    1-1fq/

    Oj, chyba nie... ;->

    JoteR

  • 8. Data: 2017-09-24 11:42:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 10:41:39 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > Mało jest ogólnie w necie o tecra A11 a kiedy rozbieram lapka na
    > kawałki to zawsze mi trochę śrubek zostaje więc wolałbym tego uniknąć :)

    No więc rozebrałem tego lapka. Trzeba wyjąć płytę główną aby się dostać
    do baterii. Odłączyłem kabelek, cmos się wyzerował, złożyłem do kupy
    (jak zwykle została jedna śrubka :) uruchomiłem, ustawiłem datę i kicha.
    Dalej nie startuje z tego felernego dysku, podaje komunikat "media test
    failure".
    Tak z ciekawości sprawdziłem SMART tego dysku:
    czas pracy jakieś 13000 h
    free fall protection 1411
    spin-up retry count 5
    Jakby FFP był na rzeczy to dlaczego wymiękł akurat po 1411 zdarzeniach?
    Dziwne to wszystko, nie? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.