  • 1. Data: 2015-11-30 14:51:50
    Temat: Toyota Avensis, falowanie obrotów
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Pacjent: Toyota Avensis r. 2001, benzyna+gaz (silnik 4A-FE)

    Objawy: po włączeniu na zimno, zanim przejdzie na gaz, do niepełnego rozgrzania się
    (wystarczy że wskazówka temperatury silnika zacznie iść do góry), obroty mają
    tendencję do falowania a silnik gaśnie łatwiej niz normalnie (potrafi zgasnąć po
    wciśnięciu sprzęgła), chyba że wymusza się obroty pedałem gazu.

    Diagnoza?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2015-12-16 09:30:43
    Temat: Re: Toyota Avensis, falowanie obrotów
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-30 o 14:51, Adam Klobukowski pisze:
> [...]
    tendencję do falowania a silnik gaśnie łatwiej niz normalnie (potrafi zgasnąć po
    wciśnięciu sprzęgła), chyba że wymusza się obroty pedałem gazu.

    Zacznij od najprostszych (najtańszych) rzeczy, takich jak wymiana kabli
    zapłonowych i świec, następnie czyszczenie przepustnicy. Kolejny krok to
    wizyta u mechanika.

  • 3. Data: 2015-12-16 10:55:15
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Zacznij od najprostszych (najtańszych) rzeczy, takich jak wymiana kabli
    > zapłonowych i świec, następnie czyszczenie przepustnicy. Kolejny krok to
    > wizyta u mechanika.

    ROTFL.

  • 4. Data: 2015-12-17 11:28:27
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 10:55, Czesław Wiśniak pisze:

    > ROTFL.

    Potwierdzam.

  • 5. Data: 2015-12-17 19:42:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zacznij od najprostszych (najtańszych) rzeczy, takich jak wymiana kabli
    > zapłonowych i świec, następnie czyszczenie przepustnicy. Kolejny krok to
    > wizyta u mechanika.

    300-500zł nazywasz najtańszymi rzeczami? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2015-12-17 19:51:12
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    W dniu 17.12.2015 o 19:42, Mateusz Bogusz pisze:

    > 300-500zł nazywasz najtańszymi rzeczami? :-)

    Trybun maluchem jezdzi

  • 7. Data: 2015-12-18 09:27:59
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-17 o 19:42, Mateusz Bogusz pisze:

    > 300-500zł nazywasz najtańszymi rzeczami? :-)

    Co tu takie drogie - kable i świece czy samodzielne czyszczenie
    przepustnicy? To na takie duperele do Toyoty trzeba wydać fortunę?
    Koszty cześć do innych aut przy takiej operacji które niedawno robiłem,
    kable+świece, czyszczenia przepustnicy nie wyceniam - Volkswagen -
    koszt 140, Chevrolet 125 zł. Tyle prawie żąda mechanik za samo
    podłączenie do komputera.

  • 8. Data: 2015-12-18 11:16:50
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-12-18 o 09:27, Trybun pisze:

> [...]
    > kable+świece, czyszczenia przepustnicy nie wyceniam - Volkswagen - koszt
    > 140, Chevrolet 125 zł. Tyle prawie żąda mechanik za samo podłączenie do
    No to w tej toyocie świece NGK kosztują w detalu 70 pln/szt., przewody
    NGK to wydatek rzędu 320 PLN. Nie powiedziałbym, że to tanio (zwłaszcza,
    że te części wcale nie muszą być potrzebne).

  • 9. Data: 2015-12-18 12:55:08
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-18 o 11:16, kosmos pisze:

    > No to w tej toyocie świece NGK kosztują w detalu 70 pln/szt., przewody
    > NGK to wydatek rzędu 320 PLN. Nie powiedziałbym, że to tanio
    > (zwłaszcza, że te części wcale nie muszą być potrzebne).

    Nie widzę przeciwwskazań aby wymienić świece na takie po kilkanaście zł
    sztuka (choćby niedoceniane Iskry"), takoż i jakieś uniwersalne kable za
    1/10 ceny które wymieniłeś. No chyba że jak już napisałem - 15letni
    Avensis to jakiś wóz z ekstra wymaganiami. Tak jak kiedyś telefony Nokii
    musiały mieć oryginalne przewody do ładowania i transferu danych za
    kilkaset zł podczas gdy uniwersalne, do "normalnych" telefonów można
    było kupić za kilkanaście zł...
    Potrzebne niepotrzebne, objawy wskazują że po lekkim zagorzeniu wyłazi
    jakaś wilgoć i to ona powoduje perturbacji w prawidłowej pracy silnika.
    Wymiana kabli i świec to pierwsze co bym zrobił.

  • 10. Data: 2015-12-21 10:01:45
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-18 o 12:55, Trybun pisze:

> [...]
    > wyłazi jakaś wilgoć i to ona powoduje perturbacji w prawidłowej pracy
    > silnika. Wymiana kabli i świec to pierwsze co bym zrobił.

    Gdy ja szukałem kiedyś kabli do avensis, bo ktoś mi polecił wymianę,
    to kosztowały około 400 i nie dało się kupić żadnych tańszych zastępczych.