  • 1. Data: 2015-10-09 15:37:33
    Temat: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Hej,

    Potrzebuję na odległości 20-25 metrów puścić zasilanie pompy (sieć 230V,
    ok. 200W, obciążenie oczywiście indukcyjne) i tym samym kablem puścić
    wymianę informacji między dwoma układami cyfrowymi po obu stronach
    (układy odseparowane od sieci). Wymyśliłem taki układ:

    http://www.chmurka.net/r/transmission-230v.png

    Dzięki temu na trzecim przewodzie mamy co 10ms jedynkę, trwającą 10ms,
    którą każdy procesor może odczytać (OK1, OK3) i zewrzeć do masy (którą
    będzie przewód neutralny, ale chcę żeby układ działał prawidłowo i
    bezpiecznie też przy odwróceniu sieci - niech to będzie faza), tworząc
    zero (OK2, OK4), coś jak I2C, tylko jednoprzewodowe i modulowane co 10ms
    (komunikacja będzie tylko na jednej połówce napięcia sieci, to wystarczy).

    Lewa strona będzie w domu (po stronie zasilania), prawa na zewnątrz. Zener
    D3 jest po to, żeby OK3 i OK4, które są po drugiej stronie przewodu (to
    przewężenie na środku symbolizuje przewód) nie oberwały od impulsów,
    indukowanych przy włączaniu i wyłączaniu pompy (system będzie po tej
    cyfrze transmitował m.in. informacje do włączania i wyłączania pompy,
    ale nie tylko).

    Stronę cyfrową (komunikację procesorów, synchronizację z narastającym
    zboczem, filtrowanie szpilek, odporność protokołu na zakłócenia) sobie
    ogarnę, chodzi mi na razie o stronę elektroniczną. Widzicie jakieś wady
    tego rozwiązania?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2015-10-09 15:53:07
    Temat: Re: Transmisja trzecim przewodem przy 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wymianę informacji między dwoma układami cyfrowymi po obu stronach
    >(układy odseparowane od sieci). Wymyśliłem taki układ:

    Rozumiem ze masz kabel 3 przewodowy, z ktorego wykorzystujesz 2 linie
    do zasilania, a trzecia chcialbys poswiecic na transmisje danych ?

    To co wymysliles powinno dzialac (powoli, osiagniecie 50b/s moze byc
    pewnym wyzwaniem)
    ale ... czy nie powinienes pompy podlaczyc takze do przewodu
    ochronnego ?

    No chyba ze uziemiona solidnie na miejscu, co chyba nawet lepsze ...
    to moze skorzystac z transmisji przez 3 drut i ziemie ?

    Poza tym sa rozwiania do transmisji po sieci, chocby stare X-10.
    No i na dobra sprawe mozna sprobowac na czestotliwosciach radiowych -
    majac jeden drut do dyspozycji nie powinno byc problemow z lacznoscia
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-10-09 16:07:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gof,

    Friday, October 9, 2015, 3:37:33 PM, you wrote:

> [...]

    > zboczem, filtrowanie szpilek, odporność protokołu na zakłócenia) sobie
    > ogarnę, chodzi mi na razie o stronę elektroniczną. Widzicie jakieś wady

    Dlaczego sobie sam życie utrudniasz? Zastosuj sygnał nośny, wstrzyknij
    go poprzez kondensatory (jak w PLC) a trzeci przewód wykorzystaj
    zgodnie z przeznaczeniem na PE.

    Obecnie masz za dużą impedancję tej linii i samo napięcie sieci zabije
    Ci komunikację poprzez pojemności przewodów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-10-09 17:12:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Oct 2015 16:07:21 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Dlaczego sobie sam życie utrudniasz? Zastosuj sygnał nośny,
    wstrzyknij
    > go poprzez kondensatory (jak w PLC) a trzeci przewód wykorzystaj
    > zgodnie z przeznaczeniem na PE.

    Czy ktoś mógłby zapytać Romana czy są jakieś proste rozwiązania
    scalone do takiej modulacji? Znam dedykowany na TDAcostam ale układ
    drogi a i sam wymaga kilku komponentów, tym duże gabarytowo
    kondensator separujący lub trafo przy separacji galwanicznej - w
    pudełku od zapałek elektronika się nie zmieści.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-10-09 17:32:20
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja zapytam:
    mandziejewicz odpowiesz?

  • 6. Data: 2015-10-09 17:33:49
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    zapytaj jeszcze hebla, on wsszystko robi w vhdlu i rozumie równnia
    maxwella...

  • 7. Data: 2015-10-09 22:17:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Gof" <g...@s...invalid> wrote in message
> [...]
    > wymianę informacji między dwoma układami cyfrowymi po obu stronach
    > (układy odseparowane od sieci). Wymyśliłem taki układ:

    nie napisales co dokladnie chcesz laczyc ale moze wykorzystac
    jakis gotowy dlan?

    http://allegro.pl/internet-po-pradzie-dlan-nc-multir
    oom-200mb-s-fv-i5643895114.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 8. Data: 2015-10-10 02:29:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jest też rozwiązanie dla transmisji szeregowej;

    http://store.linksprite.com/mclaren-v2-high-speed-po
    werline-communication-module/

  • 9. Data: 2015-10-10 02:30:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Albo ;

    http://www.st.com/web/en/resource/technical/document
    /application_note/DM00050178.pdf

  • 10. Data: 2015-10-10 09:52:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-09 15:37, Gof wrote:
> [...]
    > ok. 200W, obciążenie oczywiście indukcyjne) i tym samym kablem puścić
    > wymianę informacji między dwoma układami cyfrowymi po obu stronach

    Może to śmieszne, ale nie da się radiowo na 433?