  • 1. Data: 2009-04-27 05:01:53
    Temat: Transoptor
    Od: "roxy" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy sa takie transoptory ktore w obudowie DIP-6 posiadaja dwa tranzystory
    oswietlane jedną diodą?

  • 2. Data: 2009-04-27 13:26:56
    Temat: Re: Transoptor
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "roxy" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > Czy sa takie transoptory ktore w obudowie DIP-6 posiadaja dwa tranzystory
    > oswietlane jedną diodą?

    Tak. Dokładnie takie stosuje się w myszkach komputerowych.
    Dzięki użyciu 2 tranzystorów układ rozpoznaje kierunek obrotu rolek.

  • 3. Data: 2009-04-27 15:23:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Apr 2009 15:26:56 +0200, Jacek "Plumpi" wrote:

    >Tak. Dokładnie takie stosuje się w myszkach komputerowych.
    >Dzięki użyciu 2 tranzystorów układ rozpoznaje kierunek obrotu rolek.

    Tylko nie maja LED w tej obudowie, wiec trudno to nazwac transoptorem.

    Podejrzewam ze raczej chodzi o slynny IL300 .. ale on ma chyba dwie
    fotodiody OIDP.

    J.

  • 4. Data: 2009-04-27 20:58:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Tylko nie maja LED w tej obudowie, wiec trudno to nazwac transoptorem.

    W myszkach z kulką stosuje się transoptory szczelinowe. To też
    transoptor. Obecnie używane są też m.in. w drukarkach jako czujniki
    otwarcia obudowy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-04-28 09:12:44
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    cos takiego miałem jeden służył do normalnej komunikacji a drugi do
    kompensacji musze poszukać co to było :)
    Marek S

  • 6. Data: 2009-04-29 19:08:44
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > Tylko nie maja LED w tej obudowie, wiec trudno to nazwac transoptorem.
    >

    > Podejrzewam ze raczej chodzi o slynny IL300 .. ale on ma chyba dwie
    > fotodiody OIDP.

    Oraz DIP8.
    A to da sie jeszcze kupic? Ze 2 lata temu chcialem i jakos ciezko bylo.

    --
    Jerry1111