  • 1. Data: 2011-01-15 11:33:52
    Temat: Tranzystor 20CL36
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Może tutaj znajde jakąś pomoc ?
    Szukam parametrów tranzystora 20CL36, to co gogle wypluwa to kołomyja,
    oferty zamiennikow 20N36 lub 20C36 ale nigdzie nie ma danych tych
    tranzystorów.
    To cudo siedzi w komputerze silnika Ranult Scenic jako sterownik cewek.
    Udało mi się doszukać że to podobno jakiś hexfet.
    Wolal bym wstawić coś co dostanie się w Polsce a nie ściągać tego z drugiego
    końca Europy albo i dalej.

    Piotr sq3ogx

  • 2. Data: 2011-01-15 15:04:01
    Temat: Re: Tranzystor 20CL36
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Gejzero SQ3OGX wrote:
> [...]
    > cewek. Udało mi się doszukać że to podobno jakiś hexfet.
    > Wolal bym wstawić coś co dostanie się w Polsce a nie ściągać tego z
    W jakiej obudowie ten tranzystor występuje?
    Zaczął bym od sprawdzenia czy IRLR2705PBF lubIRLZ34NSPBF nie
    będzie pasował. Z oznaczenia wnioskuję że to jest 20A hexfet na 36V
    z wejściem LOGL.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-01-15 16:04:10
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W jakiej obudowie ten tranzystor występuje?
    > Zaczął bym od sprawdzenia czy IRLR2705PBF lubIRLZ34NSPBF nie
    > będzie pasował. Z oznaczenia wnioskuję że to jest 20A hexfet na 36V
    > z wejściem LOGL.

    Obudowa wyglądała na D2PACK

    Piotr sq3ogx

  • 4. Data: 2011-01-15 16:26:55
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Gejzero SQ3OGX wrote:

    > Obudowa wyglądała na D2PACK
    Cudów nie ma cewki nie są sterowane MHz tylko znacznie mniej.
    Więc każdy logic-level mosfet 20-30A 30-50V w D2PACK powinien
    sobie poradzić. Przy tranzystorach o podobnych prądach Ron jest podobny.
    Nie należy tylko szaleć ze zwiększaniem napięć i prądów tranzystora
    za wysoko aby pojemności bramki nie zwiększać zbytnio.
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2011-01-16 00:35:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gejzero,

    http://search.datasheetcatalog.net/key/20N36

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-01-16 00:36:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello j.r.,

    Saturday, January 15, 2011, 5:26:55 PM, you wrote:

> [...]
    > Nie należy tylko szaleć ze zwiększaniem napięć i prądów tranzystora
    > za wysoko aby pojemności bramki nie zwiększać zbytnio.

    Zaniżasz napięcia o rząd wielkości - tu chodzi o MOSFETa 20A 360V.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-01-16 00:43:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    > Zaniżasz napięcia o rząd wielkości - tu chodzi o MOSFETa 20A 360V.

    Tfu! Pora późna - IGBT a nie MOSFET.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-01-16 10:39:10
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello,

    > Tfu! Pora późna - IGBT a nie MOSFET.
    Witam,
    rzeczywiście 360V bardziej pasuje a IGBT też jak najbardziej.
    Zmyliło mnie zastosowanie samochodowe, myślałem o sterowaniu cewkami
    od wtryskiwaczy a nie zapłonowych:)
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2011-01-16 11:09:44
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    > http://search.datasheetcatalog.net/key/20N36

    A jak wyglądało z dostępnością takiego IGBT w czasie kiedy projektowane ten
    komputer tj przed 1999r. Choć widze w opisie że dokładnie do tego jest
    przewidziany ten tranzystor.
    Teraz trzeba znaleźć takie cudo gdzieś niedaleko i jeszcze w cenie niższej
    nic uzywany komputer ;) A tak na poważnie czy przemysł samochodowy musi
    stosować takie wymyślne części ? Czy tam nie szło wsadzić cegoś bardziej
    dostępnego ;) ?

    Piotr sq3ogx

  • 10. Data: 2011-01-16 11:23:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gejzero,

    Sunday, January 16, 2011, 12:09:44 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > nic uzywany komputer ;) A tak na poważnie czy przemysł samochodowy musi
    > stosować takie wymyślne części ? Czy tam nie szło wsadzić cegoś bardziej

    Przemysł samochodowy z samej zasady stosuje wymyślne podzespoły,
    produkowane specjalnie dla nich. Przemysł samochodowy zarabia na
    sprzedaży części a nie samochodów. Na potrzeby przemysłu samochodowego
    często normalne elementy otrzymują wycudaczone oznaczenia, żeby się nie
    dało znaleźć PDFów i dobrać odpowiedników. Wolą, żebyś przepłacił
    kilkakrotnie za cały moduł niż naprawił go sobie poprzez wymianę jednego
    elementu za kilka PLN. Oczywiście wszystko w ramach szczytnych idei
    ochrony środowiska...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl