  • 1. Data: 2016-06-29 11:55:13
    Temat: Trasa Warszawa - Budapeszt
    Od: Chris <a...@g...pl>

    Tak się zastanawiam czy nie wyskoczyć na 4-5 dni do Budapesztu i mam
    dylemat co do trasy.
    Czy wybrać trasę przez Słowację czy o 160km dłuższą przez Czech ale za
    to same autostrady.

    http://www.wyznaczanie-trasy.pl/budapeszt-warszawa

    Jakieś doświadczenie w pokonaniu tej trasy? dawno temu jechałem przez
    Zakopane (okolice) i potem Słowacja i jazda tam to był kiepski pomysł ze
    względu na bardzo kiepski stan dróg.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 2. Data: 2016-06-29 14:27:26
    Temat: Re: Trasa Warszawa - Budapeszt
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Jakieś doświadczenie w pokonaniu tej trasy? dawno temu jechałem przez
    >Zakopane (okolice) i potem Słowacja i jazda tam to był kiepski pomysł

    Ja pare lat temu to tego kiepskiego stanu drog na Slowacji nie
    stwierdzilem, na pewno lepsze niz w Walbrzychu, natomiast tak ogolnie
    ... no, kiepskie te drogi jesli chodzi o taka jakosc ogolna i dluzsza
    trase - gorskie, pokrecone, z wioskami i dlugimi miasteczkami. Wolno
    sie jedzie.

    Ale zeby nadkladac 160 km to nie wiem czy warto.
    I to po co - uzbiera sie choc godzina szybciej ? Lacznie np z postojem
    na zakup czeskiej winietki ?

    Jesli natomiast planujesz przejazd przez Slowacje w nocy, to moze i
    warto ominac - nieznane serpentyny po ciemku to nie jest dobry pomysl
    do szybkiej jazdy ... chyba, ze sie dobrego zajaca zlapie :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-06-29 19:17:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2016 o 14:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale zeby nadkladac 160 km to nie wiem czy warto.
    > I to po co - uzbiera sie choc godzina szybciej ? Lacznie np z postojem
    > na zakup czeskiej winietki ?

    Winietkę można kupić w PL. 160km po autostradzie to 1h20min.
    160 km przez te ich dziury zajmuje czasem ponad 3h.
    Ja bym jechał autostradami.

    TG

  • 4. Data: 2016-06-30 08:39:13
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-29 o 19:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> [...]

    Na trasie spalę dużo mniej niż na krętej serpentynie a winietkę kupię w
    5 min na stacji paliw.

    > Winietkę można kupić w PL. 160km po autostradzie to 1h20min.
    > 160 km przez te ich dziury zajmuje czasem ponad 3h.
    > Ja bym jechał autostradami.

    Dokładnie, do tego ustawiam tempomat na określoną prędkość a nie muszę
    się co chwila bawić skrzynią bo droga to serpentyna nie mówiąc o
    lokalnej policji :) ostatnio wzięli 100 zł bo miałem 70km na
    ograniczeniu do 60km ... (10km przed granicą z PL)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-06-30 11:12:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >Na trasie spalę dużo mniej niż na krętej serpentynie a winietkę kupię
    >w 5 min na stacji paliw.

    Zebys sie nie zdziwil - imo - auto wiecej spala na kilometr przy
    120km/h niz przy 70.
    No chyba, ze charakter nie pozwoli ci jechac inaczej niz sportowo ...

> [...]
    >o lokalnej policji :) ostatnio wzięli 100 zł bo miałem 70km na
    >ograniczeniu do 60km ... (10km przed granicą z PL)

    Porownanie Wroclaw - Szczecin
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,14327510,
    Z_Wroclawia_nad_morze__w_czwartek_przetestujemy_dwie
    .html
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,14338123,
    Ktoredy_jechac_nad_morze__Podsumowujemy_nasz_test.ht
    ml

    9 litrow paliwa wiecej - no, na mandat by nie starczylo.
    Co ciekawe - spalanie na kilometr niemal to samo.
    Moze dlatego, ze "szybka trasa autostradowa" okazala sie godzine
    wolniejsza.

    Mam wrazenie, ze bylo jeszcze inny test, gdzie faktycznie przez Berlin
    bylo szybciej, ale tez sporo drozej.
    Wiecej niz te 100 zl mandatu ... ale przeciez nie musi sie na 100 zl
    skonczyc :-(

    J.

  • 6. Data: 2016-06-30 11:52:54
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-30 o 11:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Zebys sie nie zdziwil - imo - auto wiecej spala na kilometr przy 120km/h
    > niz przy 70.

    Masz rację ALE pamiętaj że na trasie jadę cały czas na 5-6 biegi i nie
    muszę co chwilę zmieniać 2-3-6 tak jak jest na wiejskich trasach.

    > No chyba, ze charakter nie pozwoli ci jechac inaczej niz sportowo ...

    Za stary już jestem na rajdy :)

> [...]
    .html

    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,14338123,
    Ktoredy_jechac_nad_morze__Podsumowujemy_nasz_test.ht

    Nie znam tej trasy więc się nie wypowiem, trasę Warszawa - Budapeszt już
    pokonałem i nie były to pozytywne wrażenia z trasy.

    > 9 litrow paliwa wiecej - no, na mandat by nie starczylo.
    > Co ciekawe - spalanie na kilometr niemal to samo.
    > Moze dlatego, ze "szybka trasa autostradowa" okazala sie godzine
    > wolniejsza.

    9 litrów to ze 150 km ...

    > Mam wrazenie, ze bylo jeszcze inny test, gdzie faktycznie przez Berlin
    > bylo szybciej, ale tez sporo drozej.
    > Wiecej niz te 100 zl mandatu ... ale przeciez nie musi sie na 100 zl
    > skonczyc :-(

    Ostatnio jechałem trasą Warszawa - Kazimierz Dolny i wybrałem trasę
    krótszą i żałuję bo widoki faktycznie ładne ale co chwila zamiast jechać
    spokojnie 130km/h to miałem zwolnienia do 30-40km/h, przejazdy przez
    wioski co parę km ... ogólnie 2h dłużej jechałem trasą krótszą niż
    wracałem trasą dłuższą ...

    Na razie wolę spokojną drogę ....

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2016-06-30 13:33:55
    Od: g...@g...com

> [...]
    .html
    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,14338123,
    Ktoredy_jechac_nad_morze__Podsumowujemy_nasz_test.ht

    Jeździmy regularnie ze Stargardu do Świeradowa (i vice versal) i odkąd otworzyli
    odcinek Gorzów-Zielona to jazda S3 jest już OK - bo do Zielonej G. jedzie się S3 a
    potem w bok, bez większego ruchu bocznymi drogami (jeżeli jazda w dzień) albo ciągle
    S3 jeżeli nocą. Tak na prawdę największymi problemami są (już niedługo) jednopasmowe
    obwodnice Gorzowa i Międzyrzecza - w zeszłym roku, latem, w stronę gór jechało się
    bezproblemowo a korki przed oboma zwężeniami były na ładnych kilka kilometrów.

  • 8. Data: 2016-06-30 13:46:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Jun 2016 11:12:57 +0200, w
    <5774e29d$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > wolniejsza.
    >
    > Mam wrazenie, ze bylo jeszcze inny test, gdzie faktycznie przez Berlin

    Zapewne jakiś archiwalny test, sprzed czasów S3.

  • 9. Data: 2016-06-30 13:47:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >Masz rację ALE pamiętaj że na trasie jadę cały czas na 5-6 biegi i
    >nie muszę co chwilę zmieniać 2-3-6 tak jak jest na wiejskich trasach.

    Blizej polskiej granicy to tak jest rzadko - jak sa gory, to droga
    jest naprawde kreta :-)

    >Za stary już jestem na rajdy :)

    To charakter a nie wiek. 200m prostej do zakretu - przyspieszamy ?

> [...]
    Ktoredy_jechac_nad_morze__Podsumowujemy_nasz_test.ht
    ml

    >Nie znam tej trasy więc się nie wypowiem,

    Droga polska calkiem dobra, standard wyzszy niz "zwykla krajowka", ale
    jeszcze nie czteropasowa ekspresowka - choc miejscami chyba nawet w
    2013 juz byly.
    Jesli wyjechali za dnia, to w gestym ruchu szybciej niz tiry nie
    pojedziesz ... zreszta srednia widac 456km/6h = 76 km/h.
    Przepisowo jechala czy jak ?

    >9 litrów to ze 150 km ...

    Ale on przejechal 588 km w wiekszosci autostradami. Wiec powinien
    spalic wiecej o te 132km plus nadwyzka spalania na 456km z powodu
    szybszej jazdy.
    Po prawdzie to jeszcze inaczej - bo czesc trasy byla wspolna w obu
    wariantach.
    Ale jesli szybszej jazdy nie bylo, to moze i dobrze spalil :-)

> [...]
    >jechać spokojnie 130km/h to miałem zwolnienia do 30-40km/h, przejazdy
    >przez wioski co parę km ... ogólnie 2h dłużej jechałem trasą krótszą

    Rozumiem, ale wez pod uwage, ze tu tez jeszcze inaczej - do Siewierza
    droga wspolna.
    Przed Budapestem tez.
    Zostaje wiec 600km po autostradach lub 450 slowackimi drogami.
    5h ... i 6h. Albo i mniej, bo od Siewierza do Bielska tez ekspresowka
    ..

    >Na razie wolę spokojną drogę ....

    spokojnie to tez mozna, a nawet nalezy, po slowackich krajowkach
    jezdzic :-)

    J.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2016-06-30 14:04:50
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-30 o 13:47, J.F. pisze:

> [...]
    > 5h ... i 6h. Albo i mniej, bo od Siewierza do Bielska tez ekspresowka ..

    > spokojnie to tez mozna, a nawet nalezy, po slowackich krajowkach jezdzic

    No i właśnie ta słowacka część mnie zastanawia bo ostatnio jak jechałem
    do Budapesztu to nie wspominam tego zbyt dobrze bo drogi były kiepskie i
    co chwila albo wioski albo taka droga że szybciej niż 40 nie dało się
    jechać. Tylko że ja wtedy jechałem trasą Warszawa - Nowy Targ - Poprad -
    Budapeszt. Czemu taką trasą, nie pytaj :) miałem jechać na Jurę a
    dotarłem do Budapesztu, taki spontan :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl