  • 1. Data: 2010-02-11 09:52:59
    Temat: [Trochę OT]
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Może nie całkiem w temacie, ale ponieważ większość naszych zabawek
    (przynajmniej te najdroższe) pochodzi z Kraju Kwitnącej Wiśni, postanowiłem
    to wrzucić:

    http://www.rp.pl/artykul/432227_Jakosc_made_in_Japan
    __bolesny_koniec_legendy.html

    Aby nie było całkiem "na bakier", stwierdzam, że tezy artykułu potwierdzają
    moje doświadczenia z N24-70, N12-24, N24PC-E na przestrzeni kilku (4-5)
    ostatnich lat.

    A na DPR (chyba) ktoś napisał, że Japończycy mają lepsze jakościowo produkty
    pochodzące z Malezji, czy nawet Chin, bo nie mają tam problemów ze związkami
    zawodowymi.

  • 2. Data: 2010-02-11 09:57:32
    Temat: Re: [Trochę OT]
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin [3M] pisze:
    > http://www.rp.pl/artykul/432227_Jakosc_made_in_Japan
    __bolesny_koniec_legendy.html

    Ktoś tu ostatnio pytał o ''Made in Japan'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-02-11 10:04:27
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A na DPR (chyba) ktoś napisał, że Japończycy mają lepsze jakościowo
    > produkty pochodzące z Malezji, czy nawet Chin, bo nie mają tam problemów
    > ze związkami zawodowymi.

    Jak kupowac auto to japonca tak mi mówia mechanicy i dodają ale najlepiej
    takiego z przed kilku lat a juz w ogole najlepiej takiego, ktory ma jak
    najmniej
    komputerow. Nowe produkty powoli równaja sie z reszta. To samo mercedes
    dawniej synonim luskusu i jaosci, teraz nic nadzwyczajnego.
    Predzej czy pozniej wszyscy skoncza w podobny sposob u chinczykow pewnie.
    Wszystko bedzie boliczone na kilka lat dzialania ale zapewne zgodne z
    normami wszelkimi unijnymi tez :) Bylejakosc i tyle.

    Roger

  • 4. Data: 2010-02-11 10:10:44
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hl0j3h$eo0$1@news.interia.pl...

> [...]
    > Wszystko bedzie boliczone na kilka lat dzialania ale zapewne zgodne z
    > normami wszelkimi unijnymi tez :) Bylejakosc i tyle.

    Co do elektroniki, mozna to trochę zrozumieć.
    Wszak dzięki ROHS nie mamy ołowiu w spoiwach, za to sprzęt o kilka lat
    szybciej wyląduje na śmietniku, zasilając go np. w arsen zawarty w
    elementach półprzewodnikowych (uwalnia sie np. po spaleniu) ...
    Znów, żeby nie było off-topicznie:
    Ofiarą ROHS był Hasselblad X-Pan (wycofany w/g zapewnień producenta w wyniku
    wprowadzenia tej normy).

  • 5. Data: 2010-02-11 10:21:05
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Jak kupowac auto to japonca tak mi mówia mechanicy i dodają ale najlepiej
    > takiego z przed kilku lat a juz w ogole najlepiej takiego, ktory ma jak
    > najmniej komputerow.

    Taaa jakas Honde Acord produkowana z 15 lat temu na rynek USA bym kupil...
    Silnik ze 3l, automat :)

  • 6. Data: 2010-02-11 14:25:37
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On Feb 11, 11:21 am, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Taaa jakas Honde Acord produkowana z 15 lat temu na rynek USA bym kupil...
    > Silnik ze 3l, automat :)

    Popieram w 100%, chociaz w ameryce w tym czasie mialem tylko Honde
    Civik, ale tez nie do zdarcia.
    StaM