    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Troll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnych
    Date: Sat, 12 Jan 2019 21:57:22 +0100

    Witam Was,

    Zostałem okrzyknięty trollem na niniejszej grupie przez Shreka i jeszcze
    kogoś tam. Więc skoro noszę tą plakietkę więc muszę się na nią powoływać
    :-)

    Ostatnio zastanawiałem się nad licznikami czasu przy sygnalizatorach
    świetlnych, takich jak w Szczecinie chociażby. Jakiś czas temu władze
    lamentowały o zasadność ich stosowania. Ponoć miało to powodować
    niebezpieczne zachowania kierowców polegające na przyspieszaniu gdy
    będzie się zanosiło na rychłą zmianę na czerwone.

    Moja samodiagnostyka wskazuje, że faktycznie mieli rację. Widząc, że
    przyspieszając załapię się na zieloną falę - przyspieszam łamiąc
    ograniczenie prędkości. Ale co byłoby bez tej sygnalizacji? Jeśli
    obecnie nie wiem jak długo świeci się zielone, tym samym nie wiedząc ile
    czasu pozostało do zmiany na czerwone - zawsze przyspieszam. Szczególnie
    w miejscach, gdzie zielone jest tylko na krótką chwilę a potem trzeba
    długo stać. Gdybym wiedział, że zostało do zmiany świateł np. 20s - nie
    przyspieszałbym.

    Jak Waszym zdaniem instalowanie liczników wpłynie na zachowanie kierowców?

    --
    Pozdrawiam,
    troll Marek