  • 1. Data: 2016-06-24 12:22:34
    Temat: Trudny wybór marki - pomysły?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    chcę zmienić samochód. I mam dwa do wyboru. Dwa konkretne auta: jedno sprzedaje mój
    sąsiad z prawej, drugie sąsiad z lewej. Obaj sąsiedzi są porządni, uczciwi, znam ich
    i ufam. Znam też ich samochody /historię/.

    Do wyboru mam: Toyota Yaris 1.4 D4D i Volkswagen Golf 1.9 1.9 TDI.
    Wiem, że to dwa różne wielkością i klasą auta, jednak mają wiele innych cech
    wspólnych, np oba:

    - oba od sąsiada, którego znam
    - oba od nowości u sąsiada
    - oba bezwypadkowe, widziałam je przez całe ich /samochodów/ życie
    - oba były garażowane
    - oba były drugimi samochodami w rodzinie
    - oboma nie jeździły dzieci sąsiadów, dzieci są samodzielne, auta nie były katowane
    - oba sześcioletnie
    - oba przebieg prawie 60 tysięcy km
    - oba mają klimatyzację
    - oba diesle
    - oba skrzynie manualne
    - oba 5 drzwi
    - oba skrzynia manual 5 biegów

    Oba mają mnóstwo (jak dla mnie) zalet, i wiele jeszcze innych cech wspólnych.

    Poprzednie auto, Fabię 1 gen. kupiłam od ojca, i nie chcę kupić inaczej, niż od
    pierwszego właściciela, którego znam.
    Nie wchodzi w grę zabawa typu kupu-kota-w-worku od
    handlarza-pośrednika-oszusta-kręcącęgo-licznikiem, który sprzedaje nówkę bitą pięc
    razy, po dziadku niemcu co biegł do granicy za autem bo się rozmyślił.

    Jako że korzystam teraz z Fabii, to przesiadka na auto odrobinę mniejsze/Yarisa, czy
    odrobinę większe/Golfa nie stanowi problemu.
    Wielkość auta nie ma znaczenia dla mnie, jak i różnica w klasie/segmancie.
    Zastanawiam się i proszę Was o pomoc:
    co wybrać?
    Co będzie trwalsze, przyjemniejsze w użytkowaniu, tańsze, mniej psujące się?Nie chcę
    kierować się kolorem lakieru, ale kupić rozważnie.
    Zakładam kupić auto na następne 6 lub nawet 8 lat.
    Yaris czy Golf?

    Majka

  • 2. Data: 2016-06-25 07:00:06
    Temat: Re: Trudny wybór marki - pomysły?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Majka k...@g...com ...

    > Yaris czy Golf?

    Wez tanszego. :)
    Albo tego ktorym ci sie lepiej jezdzi...

    Ach ten nadmiar bogactwa, ludzie szukaja chociaz jednego porzadnego a Ty
    masz dwa...

    Jaka cena tych aut?

    Pociesze cie - jeżeli jest tak jak piszesz, to oba autka beda dobrym
    wyborem.
    Toyotka jezdziłem - auto praktycznie bezawaryjne w przedziale km 0-150kkm.
    Miałem je jako firmówkę, wiec nie oszczedzałem zbytnio.

    Spalanie - mega oszczednie - 4l
    Cisnac ile wlezie trudno przekroczyc 7,5l.

    Na autostradzie spokojnie mozna latac 140km/h

    Predkosc maks - ok 170.

    Ogólnie całkiem sympatyczne autko ale ja bym chyba jednak wział golfa :)

  • 3. Data: 2016-06-25 08:31:07
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 25 czerwca 2016 02:00:05 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    i ufam. Znam też ich samochody /historię/.

    > Do wyboru mam: Toyota Yaris 1.4 D4D i Volkswagen Golf 1.9 1.9 TDI.

    Możesz zrobić prosty test - zaparkuj każde z tych aut w odległości 30-40 cm od ściany
    i otwórz drzwi kierowcy. Potem wybierz to, gdzie drzwiami nie przywaliłaś w ścianę.
    No chyba, że żadnego z tych aut nie będziesz używać w mieście.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Jońca

  • 4. Data: 2016-06-25 11:12:27
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-06-25 08:31, g...@g...com wrote:
> [...]
    ścianę. No chyba, że żadnego z tych aut nie będziesz używać w mieście.

    No przy takich kryteriach to polecam rower ;)

    --
    mk4

  • 5. Data: 2016-06-25 11:20:10
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 25 czerwca 2016 11:12:28 UTC+2 użytkownik mk4 napisał:
> [...]
    ścianę. No chyba, że żadnego z tych aut nie będziesz używać w mieście.

    > No przy takich kryteriach to polecam rower ;)

    Przecież nie każę jej otwierać drzwi na oścież tylko do pierwszej zapadki. Byłem
    naprawdę zdziwiony jak auto podobno miejskie tego testu nie przeszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Jońca

  • 6. Data: 2016-06-25 11:20:25
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-06-24 12:22, Majka wrote:
> [...]
    chcę kierować się kolorem lakieru, ale kupić rozważnie.
    > Zakładam kupić auto na następne 6 lub nawet 8 lat.

    Jeśli warunki są jak piszesz to bez wahania Golf - zwłaszcza, ze 60kkm
    to przecież nówka sztuka.

    A swoją drogą zastanawiam się co skłania ludzi do kupowania nowego
    diesla żeby nim robić rocznie 10kkm?

    --
    mk4

  • 7. Data: 2016-06-25 11:36:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** mk4 pisze tak:

    > A swoją drogą zastanawiam się co skłania ludzi do kupowania nowego
    > diesla żeby nim robić rocznie 10kkm?

    Duży moment, niższe obroty, tańsze są bo diesli nikt teraz nie chce,
    służbowy na ropę.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 8. Data: 2016-06-25 11:42:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.06.2016 o 11:36, PiteR pisze:

    > Duży moment, niższe obroty, tańsze są

    Od czego, od elektryków?

    To że wśród klientów na powypadkowe przystanki z Niemiec panuje strach
    przed dieslami, nijak nie oznacza, że tak samo jest wśród klientów
    nowych aut.
    Ja mam gdzieś względną awaryjność diesla, bo jak się zacznie psuć to już
    najczęściej u kolejnego właściciela, a do tego czasu na gwarancji koszty
    pokrywa gwarant.

  • 9. Data: 2016-06-25 12:02:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

> [...]
    > Ja mam gdzieś względną awaryjność diesla, bo jak się zacznie psuć
    > to już najczęściej u kolejnego właściciela, a do tego czasu na

    ups przegapiłem nowego. Dziś 29st w mieszkaniu i wzrok nie ten ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 10. Data: 2016-06-25 12:30:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 11:20, g...@g...com pisze:

> [...]
    naprawdę zdziwiony jak auto podobno miejskie tego testu nie przeszło.

    A o co chodzi z tym testem?
    Że się nie otwiera i trzeba wychodzić bagażnikiem czy co?