  • 1. Data: 2020-02-12 13:47:53
    Temat: TrueCrypt7.1a
    Od: anna <a...@g...com>

    Jest sobie laptop, na którym przywrócono system z ukrytej partycji. Na
    pozostałej części dysku C:\ utworzono kilka kontenerów TC71a o łącznej
    wielkości odpowiadającej wolnej przestrzeni, czyli zatankowano dysk pod
    korek. Do wnętrza kontenerów nie wrzucono jakichkolwiek plików. Pytanie.
    Czy z przestrzeni zapełnionej pustymi kontenerami, można odzyskać dane,
    które znajdowały się na tym HDD, tj partycji C:\ zanim przywrócono system?
    Czy nadpisanie "wolnej" przestrzeni dyskowej pustymi kontenerami nadpisuje
    znajdujące się tam wcześniej dane w taki sposób jakby były w kontenerze i
    są już nie do odzyskania?

  • 2. Data: 2020-02-12 14:04:45
    Temat: Re: TrueCrypt7.1a
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Feb 2020 13:47:53 +0100
    doszła do mnie wiadomość <r20s3o$17qe$1@gioia.aioe.org>
    od anna <a...@g...com> :
> [...]
    >znajdujące się tam wcześniej dane w taki sposób jakby były w kontenerze i

    Kontenery statyczne wymazują dane, dynamiczne tylko częściowo, rozumiem, że to były
    kontenery statyczne, więc daneych nie da się odzyskać.
    Jednak jeśli zostało jakieś wolne miejsce na dysku, to można spróbować DMDE, może coś
    do
    odzyskania tam znajdzie.

  • 3. Data: 2020-02-12 14:38:21
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 14:04:45 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    >
    > Kontenery statyczne wymazują dane, dynamiczne tylko częściowo, rozumiem, że to były
    > kontenery statyczne, więc daneych nie da się odzyskać.
    Yyy, "dynamiczne","statyczne"? Takie paczki XGB x kilka. A potem jeden
    kontener mniejszy dla zapełnienia "pod korek". Potem zostały usunięte jak
    zwykły plik, tak że znowu była wolna przestrzeń na dysku C:\. Zatem
    ewentualna próba odzyskania jakimś programem wskazywałaby właśnie na te
    kilka kontenerów. Chodzi o to czy można odzyskać to co było tam zanim się
    te kontenery pojawiły. Bo to zwykły HDD, a nie SSD. I chodzi o te "czary
    mary" z "nietrafianiem głowicy w to samo miejsce" przy nadpisywaniu domen
    magnetycznych. A i nie bierzemy pod uwagę agencji trzyliterowych z
    zagranicy bo krajowe się nie liczą, że o serwisach odzyskujących dane nie
    wspomnę.
    > Jednak jeśli zostało jakieś wolne miejsce na dysku, to można spróbować DMDE, może
    coś do
    > odzyskania tam znajdzie.
    Właśnie chodzi o to by nie znalazł czegokolwiek nowonabywca ;)

  • 4. Data: 2020-02-12 14:49:07
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 12/02/2020 13:38, anna wrote:

    > Właśnie chodzi o to by nie znalazł czegokolwiek nowonabywca ;)

    A więc wszelkie te manipulacje kontenerami zostały zrobione aby wymazać
    dane? Po co tak komplikować?

    Użyj LiveCD (czy USB) z DBAN albo polecenia dd z konsoli Linuksa, aby
    permanentnie wymazać wszystko z dysku. Szybko, przyjemnie i pewnie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2020-02-12 14:57:54
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Feb 2020 14:38:21 +0100
    doszła do mnie wiadomość <r20v30$1lou$1@gioia.aioe.org>
    od anna <a...@g...com> :
    >Właśnie chodzi o to by nie znalazł czegokolwiek nowonabywca ;)

    Ja bym użył sdelete lub erasera, oba chyba kasują slack space i wolne rekordy MFT(nie
    pamiętam, ale warto jedno i drugie nadpisać), znacznie pewniejsze od zapełniania po
    korek.
    https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downlo
    ads/sdelete
    https://eraser.heidi.ie/download/
    Natomiast DMDE dla pewności nie zaszkodzi.

  • 6. Data: 2020-02-12 15:04:34
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

> [...]
    >magnetycznych. A i nie bierzemy pod uwagę agencji trzyliterowych z
    >zagranicy bo krajowe się nie liczą, że o serwisach odzyskujących dane nie

    Metody na odzyskanie danych z nadpisanego fizycznie obszaru chwilowo nie ma, więc nie
    ma
    czego się bać. Czy taka metoda się pojawi? Nawet jeśli tak, to będzie piekieinie
    droga.

  • 7. Data: 2020-02-12 15:06:29
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 14:57:54 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    ads/sdelete
    > https://eraser.heidi.ie/download/
    > Natomiast DMDE dla pewności nie zaszkodzi.

    Na Windows XP?

  • 8. Data: 2020-02-12 15:10:08
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 15:04:34 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    > <a...@g...com> :
    >
    > Metody na odzyskanie danych z nadpisanego fizycznie obszaru chwilowo nie
    Nie można nadpisać całości fizycznego obszaru domeny magnetycznej
    głowica nigdy nie trafia w "to samo miejsce".

    > Czy taka metoda się pojawi? Nawet jeśli
    > tak, to będzie piekieinie droga.
    Takie programy istniały już w latach '90.

  • 9. Data: 2020-02-12 15:11:58
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Feb 2020 15:06:29 +0100
    doszła do mnie wiadomość <r210ne$1sft$1@gioia.aioe.org>
    od anna <a...@g...com> :

    MFT(nie
    ads/sdelete

    >Na Windows XP?

    Czy XP, W7 czy W10 - bez znaczenia, slack space i wolne wpisy MFT mogą zawierać
    pewne
    informacje, lub nawet fragmenty plików.

  • 10. Data: 2020-02-12 15:14:41
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2020 15:11:58 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen napisał(a):

> [...]
    ads/sdelete

    > Czy XP, W7 czy W10 - bez znaczenia, slack space i wolne wpisy MFT mogą zawierać

    Ile procentowo miejsca na HDD zajmują te slack space i MFT?