  • 1. Data: 2017-06-11 18:16:52
    Temat: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: marko <m...@g...com>

    co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
    tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
    audi b7

  • 2. Data: 2017-06-11 18:53:45
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 11/06/2017 18:16, marko wrote:
    > co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
    > tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
    > audi b7

    Wyważenie kół?

  • 3. Data: 2017-06-11 20:47:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200, marko napisał(a):

    > co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
    > tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
    > audi b7

    Niewyważone koła.
    A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
    czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
    Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.

  • 4. Data: 2017-06-11 22:45:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-06-11 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Niewyważone koła.
    > A jeśli koła są wyważone, to w dalszej kolejności do sprawdzenia jest to
    > czy koła są okrągłe, czyli czy nie pękł kord opony.
    > Dalej luzy w zaswieszeniu, albo amortyzator.

    Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
    Jakoś nie widzę związku.

    --
    MN

  • 5. Data: 2017-06-11 23:01:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:45:06 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Amortyzator jako powód trzęsącej się kierownicy przy konkretnej prędkości?
    > Jakoś nie widzę związku.

    Związek jest taki, że sprawne zawieszenie nie pozwoli tak łatwo wprowadzić
    masy nieresorowanej w rezonans.
    A jak w zawieszeniu nie ma siły tłumiącej drgania, to najmniejsze
    niewyważenie koła powoduje wyczuwalne drgania.

  • 6. Data: 2017-06-11 23:11:10
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 18:17:09 UTC+2 użytkownik marko napisał:
    > co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
    > tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
    > audi b7

    Krzywe felgi. Albo nie wyważone.
    zakladam ze felga to pi*oko 16-17 cali?
    U mnie 15-ka jak krzywa to telepie przy 110...

  • 7. Data: 2017-06-12 06:50:03
    Od: marko <m...@g...com>

    Koła miałem wyważane
    Felgi 18, nie są krzywe

  • 8. Data: 2017-06-12 08:51:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 11 Jun 2017 18:16:52 +0200
    marko <m...@g...com> wrote:

    > co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
    > tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
    > audi b7

    U mnie był podobny efekt tylko przy niższych prędkościach, tak około 50km/h, zmiana
    opon pomogła.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 9. Data: 2017-06-12 08:52:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 06:50, marko pisze:
    > Koła miałem wyważane
    > Felgi 18, nie są krzywe

    Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie
    buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie.
    Jak się nie zmieni, do sprawdzenia zawieszenie.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2017-06-12 10:51:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Zamień koła przód na tył i sprawdź. Jak znikną wibracje, a dojdzie
    >buczenie z tyłu, to reklamuj wyważanie.

    Trudno reklamowac.
    Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
    Wina byc moze w oponie.

    Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i
    faktycznie lepiej to robila.

    J.