  • 1. Data: 2014-04-24 19:02:41
    Temat: Tuba Geigera STS-5 - liczenie uSv/h
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ktoś z was miał może do czynienia obliczaniem wartości promieniowania w
    uSv/h na podstawie zliczeń na minutę.

    W paru miejscach w sieci natknąłem się na informację, że 100 zliczeń na
    minutę odpowiada 1uSv/h. Oznaczałoby to, że zliczoną wartość wystarczy
    przemnożyć przez 0,01 i mamy właściwy wynik.

    Jednak przecież chyba każdy jeden typ tuby będzie miał inną
    charakterystykę (pomijam na razie kwestię ewentualnej konieczności
    kalibrowania konkretnego egzemplarza). Ktoś się może orientuje jaka jest
    właściwa wartość dla popularnej tuby STS-5?

  • 2. Data: 2014-04-24 19:31:08
    Temat: Re: Tuba Geigera STS-5 - liczenie uSv/h
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > kalibrowania konkretnego egzemplarza). Ktoś się może orientuje jaka jest
    > właściwa wartość dla popularnej tuby STS-5?

    A pytałeś wujka Googla? Bo mi powiedział że 29cps/mR/h.
    Dead time 190us, tło: 0.16cps.

  • 3. Data: 2014-04-24 20:56:04
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-04-24 19:02, Atlantis pisze:
> [...]
    > kalibrowania konkretnego egzemplarza). Ktoś się może orientuje jaka jest
    > właściwa wartość dla popularnej tuby STS-5?

    Może najpierw warto byłoby przeczytać definicję siewerta?

    JK

  • 4. Data: 2014-04-24 21:32:12
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 24.04.2014 19:02, Atlantis wrote:
> [...]
    > kalibrowania konkretnego egzemplarza). Ktoś się może orientuje jaka jest
    > właściwa wartość dla popularnej tuby STS-5?

    W którymś z ostatnich EP jest projekt z wykorzystaniem tej lampy, zdaje
    się że były podane takie przeliczenia.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-04-26 13:04:08
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > kalibrowania konkretnego egzemplarza). Ktoś się może orientuje jaka jest
    > właściwa wartość dla popularnej tuby STS-5?

    Jest zbliżona do 1 mikrosiwerta na godzinę.

    Ja swój licznik (3 x STS-5 połączone równolegle) wy kalibrowałem w
    laboratorium i mam 1,1 faktycznie.

    Ew. porównaj z innym licznikiem lub promieniowaniem tła.

    W Warszawie tło to teraz ok. 250 uS/h

  • 6. Data: 2014-04-29 14:30:24
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    "Marvin" news:ljg3pr$4ek$1@speranza.aioe.org

    > W Warszawie tło to teraz ok. 250 uS/h

    Czy to promieniowanie jest takie jak sprzed Czeronbyla w roku 1986?
    Czy jednak ileś tam uS większe?