  • 1. Data: 2016-08-22 13:48:50
    Temat: Tuleja podnosząca świece zapłonowe w cylindrach
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Witam

    Czy są dostępne w handlu jakieś tulejki podnoszące świece w cylindrach. Nie
    chodzi o redukcję gwintu z 18mm na 14mm.
    Tuleja taka ma zdaniem mojego teścia zabezpieczyć przed zalewaniem świec
    olejem gdy ten już dostanie się do ich gniazd i spowodować, że olej po
    gwincie spłynie do cylindra i spali się.
    Podobno kiedyś funkcjonowały takie patenty, ale mam wątpliwości, czy w ogóle
    ma szase to zadziałać w bardziej wspołczesnych autach, chociażby poprzez
    zmianę kształtu komory spalania i umieszczenie elementu zapalającego
    mieszanke dalej od jej środka.

  • 2. Data: 2016-08-22 14:16:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-08-22 o 13:48, Vlad The Ripper pisze:
> [...]
    > poprzez zmianę kształtu komory spalania i umieszczenie elementu
    > zapalającego mieszanke dalej od jej środka.

    To jaki ma stopień sprężania taki silnik, jeśli olej wywalony na gniazda
    świec "po gwincie spłynie do cylindra"? A może coś źle myślę?
    T.

  • 3. Data: 2016-08-22 14:20:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-22 o 14:16, T. pisze:

    > To jaki ma stopień sprężania taki silnik, jeśli olej wywalony na gniazda
    > świec "po gwincie spłynie do cylindra"? A może coś źle myślę?
    > T.

    Jeden taki silnik miał kolega ;)
    Nie pamiętam, co to było - coś w rodzaju Panonii lub innej CZ-tki.
    Kopał to i kopał, a tam tylko świst.
    Mówimy mu: sprawdź, co się dzieje.
    A ten uparty - próbuje odpalić na pych.
    Maszyna mimo wszystko odpaliła, by po chwili przebić bak świecą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-08-22 14:24:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.08.2016 o 13:48, Vlad The Ripper pisze:
> [...]
    > olejem gdy ten już dostanie się do ich gniazd i spowodować, że olej po
    > gwincie spłynie do cylindra i spali się.
    Jeżeli olej dostaje się nad tłok w takich ilościach, jak sugerujesz, to
    silnik nadaje się do remontu i nic mu nie pomoże żadna tulejka.
    Jeżeli jest problem z zalewaniem świec, to wystarczy po prostu
    zmniejszyć odstęp elektrod o jakieś 20% i po kłopocie.
    Sugeruję to też Kolegom na okres jesienno zimowy, gdy wilgoć kondensuje
    się na elementach WN.
    Jacek