  • 1. Data: 2019-01-20 17:21:28
    Temat: Tulejka na linkę, tylko że nie tulejka
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Szukam tulejek mosiężnych które zakładane są na koncówkę przewodów 230V
    w prawie każdym żyrandolu itp jaki kupuje.

    Wydawało mi się to trywialne ale po 30 minutch poddaje się, nie potrafie
    znaleźc, brakuje mi słowa klczowego. Tulejki które znajduje to prawdziwe
    tulejki, najczęsciej z izolowanym końcem, ze srebrnego metalu.

    A ja szukam nieizolowanej, rozciętej, z zębatymi bokami które po
    zaciśnieciu zazębiają się, no oko mosiądz bądź coś miedzianego.

    Ktoś mnie poratuje słowem kluczowym?

  • 2. Data: 2019-01-20 17:52:46
    Temat: Re: Tulejka na linkę, tylko że nie tulejka
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/20/19 11:21 AM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > A ja szukam nieizolowanej, rozciętej, z zębatymi bokami które po
    > zaciśnieciu zazębiają się, no oko mosiądz bądź coś miedzianego.

    Takie mogą być?
    https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-DJ454-
    U-shape-cross-belt-buckle-buckle-joint-the-joint-pre
    ss-line-deduction-Joint/32400098631.html

    Jacek.

  • 3. Data: 2019-01-20 18:07:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 20/01/2019 17:52, Jacek Radzikowski wrote:
    > Takie mogą być?
    > https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-DJ454-
    U-shape-cross-belt-buckle-buckle-joint-the-joint-pre
    ss-line-deduction-Joint/32400098631.html

    Wyglądają zupełnie inaczej. Te o których mówie po zaciśnięciu sa okrągłe
    "ze szwem" w postaci zębów. Mają docelowo mieścić sie w kostkę połaczeniową.

  • 4. Data: 2019-01-20 18:57:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, January 20, 2019, 5:21:28 PM, you wrote:

    > Szukam tulejek mosiężnych które zakładane są na koncówkę przewodów 230V
    > w prawie każdym żyrandolu itp jaki kupuje.

    Dlaczego akurat mosiężne?

    > Wydawało mi się to trywialne ale po 30 minutch poddaje się, nie potrafie
    > znaleźc, brakuje mi słowa klczowego. Tulejki które znajduje to prawdziwe
    > tulejki, najczęsciej z izolowanym końcem, ze srebrnego metalu.

    Cynowane.

    > A ja szukam nieizolowanej, rozciętej, z zębatymi bokami które po
    > zaciśnieciu zazębiają się, no oko mosiądz bądź coś miedzianego.

    Zaciskanie tego jest trudniejsze niż zwykłej tulejki.

    > Ktoś mnie poratuje słowem kluczowym?

    Jak kupowałem tulejki to tych zębatych nawet nie widziałem. Używam
    cynowanych izolowanych i nieizolowanych i nie ma problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-01-20 19:01:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, January 20, 2019, 6:07:09 PM, you wrote:

> [...]

    > "ze szwem" w postaci zębów. Mają docelowo mieścić sie w kostkę połaczeniową.

    Normalne tulejki, zaciskane ręczną zaciskarką też się mieszczą.
    Problematyczne są tylko zaciskane zaciskarką 4-szczękową.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2019-01-20 19:13:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 20/01/2019 18:57, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dlaczego akurat mosiężne?

    Chcę coś sprawdzić. Dzisiaj wyciągnąłem przewód z kotki, osmalony. Ale
    to nic. Okazuje się że mimo że tulejka (srebrna) siedzi ciasno, to
    połączenie ma ponad 1 Ohm. Czyli coś się w środku utleniło jak zgaduje
    choć przypuszczam że miało być gazoszczelne. Sam zaciskałem, raczej
    fuszerki nie zrobiłem.

    > Zaciskanie tego jest trudniejsze niż zwykłej tulejki.

    Tak przypuszczam, ale chciałbym sprawdzić.

    > Jak kupowałem tulejki to tych zębatych nawet nie widziałem. Używam
    > cynowanych izolowanych i nieizolowanych i nie ma problemu.

    Dociśnięcie spowodowało tylko spadek rezystancji ale nie spowodowało
    poprawnego kontaktu. Nie chce mi się robić doktoratu nad powodami tego,
    ale to będzie już któryśtam przypadek że prąd w granicach kilku A
    uszkadza mi właśnie ten punkt i trace do nich zaufanie. To się nigdy nie
    trafiło z mosiężnymi, ale też mam je tylko w żyrandolach więc chciałbym
    sprawdzić czy faktycznie dobrze kombinuje.

  • 7. Data: 2019-01-20 21:10:09
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-20 17:21, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > A ja szukam nieizolowanej, rozciętej, z zębatymi bokami które po
    > zaciśnieciu zazębiają się, no oko mosiądz bądź coś miedzianego.

    Niedługo u Niemca trzeba będzie bułki i mleko kupować.

    https://www.ebay.de/itm/Aderendhuelsen-DIN-46228-2-2
    -5-mm-11mm-Messing-blank-100-Stk-/263498463870

  • 8. Data: 2019-01-20 21:23:40
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 20.01.2019 o 17:21, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > A ja szukam nieizolowanej, rozciętej, z zębatymi bokami które po
    > zaciśnieciu zazębiają się, no oko mosiądz bądź coś miedzianego.

    pogooglałem i pierwszy raz przeczytałem słowo 'kazetka'
    https://wiresolutions.pl/main/product?id=60

    pozdr
    tc

  • 9. Data: 2019-01-20 21:33:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 20/01/2019 21:23, tck wrote:
    > pogooglałem i pierwszy raz przeczytałem słowo 'kazetka'

    Dzięki, wygląda na to że to to.

  • 10. Data: 2019-01-20 21:34:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 20/01/2019 21:10, Ilona wrote:
    > https://www.ebay.de/itm/Aderendhuelsen-DIN-46228-2-2
    -5-mm-11mm-Messing-blank-100-Stk-/263498463870

    Nie, to nie to. To tylko zwykly kontektor zawijany.