  • 1. Data: 2017-02-05 18:30:36
    Temat: Tulejka termokurczliwa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Naprawiam stary malakser kuchenny, gdzie potrzebuję połączyć nową
    końcówkę wałka ze starym sprzęgłem. W uproszczeniu łączę osiowo z sobą
    dwa wałki z tworzywa sztucznego. Nowy wałek ma średnicę zewnętrzną 22
    mm, a stare sprzęgło zewnętrzną 21.
    Początkowo chciałem rozwiercić nowy wałek od wewnątrz na ok 18 mm, a
    stare sprzęgło przetoczyć też na tyle i połączyć jedno z drugim na kleju
    na wcisk. Niestety tak się nie da, bo w każdym przypadku będzie za
    cienka grubość ścianki.
    Poszerzyć części zewnętrznej na gorąco też się nie da, bo jest to jakieś
    dziwne tworzywo, które zaczyna się palić wcześniej, niż mięknie.
    Wymyśliłem, że kupię jakąś tuleję termokurczliwą, którą nałożę na oba
    elementy i w ten sposób połączę. Niestety wszystko, co znajduję z tulei
    termokurczliwych to albo koszulki, które są za cienkie, albo tuleje z
    metalowymi elementami wewnątrz do łączenia przewodów
    Czy ktoś z Kolegów spotkał się z tulejkami termokurczliwymi o średnicy
    ok 22 mm i grubości ścianki minimum 1 mm (wolałbym 2)?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-02-05 20:34:43
    Temat: Re: Tulejka termokurczliwa
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 18:30, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy ktoś z Kolegów spotkał się z tulejkami termokurczliwymi o średnicy
    > ok 22 mm i grubości ścianki minimum 1 mm (wolałbym 2)?

    A kilka cieńszych koszulek nie starczy?
    Myślę też, ze powinieneś nawiercić oba wałki i wcisnąć pręt centrujący.

  • 3. Data: 2017-02-05 21:41:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 18:30, Jacek pisze:
    > Czy ktoś z Kolegów spotkał się z tulejkami termokurczliwymi o średnicy
    > ok 22 mm i grubości ścianki minimum 1 mm (wolałbym 2)?
    Te z klejem są grubsze. Ale czy milimetr mają... zmierzę.

    Robert

  • 4. Data: 2017-02-05 22:56:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.02.2017 o 20:34, t-1 pisze:

    > A kilka cieńszych koszulek nie starczy?
    Raczej nie, bo wałek powinien być sztywny (przenosi obciążenia
    promieniowe i osiowe).
    > Myślę też, ze powinieneś nawiercić oba wałki i wcisnąć pręt centrujący.
    Tak się nie da, bo wałek jest wewnątrz pusty. Stara część ma wewnątrz
    wielowypust spiralny, a nowa wielowypust prosty. Właśnie z powodu tego,
    że producent zmienił ten wielowypust muszę tak kombinować.
    Chyba skończy się na wytoczeniu tulejki ze stali inox.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-02-05 23:02:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 22:56, Jacek pisze:

> [...]
    > że producent zmienił ten wielowypust muszę tak kombinować.
    > Chyba skończy się na wytoczeniu tulejki ze stali inox.
    No to wklej na Poxiline cokolwiek. Pręt, sześciokąt, płaskownik...

    Robert

  • 6. Data: 2017-02-05 23:22:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.02.2017 o 23:02, Robert Wańkowski pisze:
    > No to wklej na Poxiline cokolwiek. Pręt, sześciokąt, płaskownik...
    Tak też się nie da, bo do wewnątrz wchodzi wałek napędu z tym spiralnym
    wielowypustem. Wchodzi na tyle głęboko, że nie ma już miejsca na
    cokolwiek. Łączenie musi być zrealizowane na zewnątrz.
    Jacek

  • 7. Data: 2017-02-05 23:30:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 23:22, Jacek pisze:
    > Łączenie musi być zrealizowane na zewnątrz.
    To tez Poxilina. :-) Ze zbrojeniem.

    Robert

  • 8. Data: 2017-02-06 19:06:23
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]

    > Czy ktoś z Kolegów spotkał się z tulejkami termokurczliwymi o średnicy ok 22
    > mm i grubości ścianki minimum 1 mm (wolałbym 2)?

    Koszulki będą się ślizgać. Dasz na kleju to się ukręcą. Proponuję
    tuleję mosiężną o odpowiednich średnicach i klej. Tylko daj tokarzowi
    obie części żeby sam dopasował.
    Wojtek

  • 9. Data: 2017-02-06 20:43:45
    Od: 4...@g...com

    a ja szukal bym nowego malaksera. Ale ja truskawki cukrem posypuje.

  • 10. Data: 2017-02-06 20:55:09
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 18:30, Jacek pisze:
    > Naprawiam stary malakser kuchenny, gdzie potrzebuję połączyć nową
    > końcówkę wałka ze starym sprzęgłem.

    Jeśli ten malakser stary, to szkoda zachodu. Typowe tworzywa
    konstrukcyjne po parunastu latach mają ułamek wytrzymałości nowych. A do
    tego narzędzia robocze zapewne już zużyte.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem