  • 1. Data: 2017-12-01 09:36:36
    Temat: Tuner DVB-T Comsat TE 2040 HD
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Od momentu cyfryzacji telewizji naziemnej rodzice używali tunera Comsat
    TE 2040 HD. Jakiś czas temu urządzenie zaczęło jednak wariować - przy
    każdym uruchomieniu prosi o ponowną konfigurację, jakby pamięć EEPROM
    traciła zawartość. Po ustawieniu wszystko działa normalnie - do
    ponownego wyłączenia. W związku z tym użytkowanie tunera na dłuższą metę
    jest dość frustrującym doświadczeniem.

    Okres gwarancji już chyba minął (zresztą paragon i pudełko gdzieś się
    zapodziały) więc otworzyłem urządzenie. Na płytce głównej udało mi się
    zidentyfikować układ pamięci EEPROM o oznaczeniu "eFeon Q32B 104HIP".
    Widzę, że układy te da się kupić, kiedyś pojawiały się nawet na Allegro.

    Jak jednak wyglądają same perspektywy naprawy zakładając, że już zdobędę
    nowy element? Pamięć służy tylko do przechowania konfiguracji czy także
    jest na niej zapisany jakiś wsad? W tym pierwszym przypadku wystarczy
    wymienić układ i FW sam go sobie skonfiguruje, czy konieczne będą jakieś
    dodatkowe operacje? W tym drugim - gdzie mam szukać odpowiedniego wsadu?

  • 2. Data: 2017-12-01 10:57:38
    Temat: Re: Tuner DVB-T Comsat TE 2040 HD
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 01/12/2017 08:36, Atlantis wrote:
    > Feon Q32B 104HIP

    Jestes pewien ze to eeprom? google na pierwszych linkach wyrzuca ze to
    32Mbit serial flash.

  • 3. Data: 2017-12-01 11:54:42
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-12-01 o 09:36, Atlantis pisze:
> [...]
    > wymienić układ i FW sam go sobie skonfiguruje, czy konieczne będą jakieś
    > dodatkowe operacje? W tym drugim - gdzie mam szukać odpowiedniego wsadu?

    Zanim zaczniesz wymieniać pamięć, spróbuj jeszcze reset do stanu
    fabrycznego jakąś magiczną kombinacją przycisków na przednim panelu. Sam
    byłem zdziwiony, jak to przywróciło do życia jedno urządzenie, którego
    zachowanie też wskazywało na awarię układu pamięci. Po prostu procek coś
    źle zapisał w strukturach danych, a potem wariował po odczycie.

  • 4. Data: 2017-12-01 12:20:09
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > wymienić układ i FW sam go sobie skonfiguruje, czy konieczne będą jakieś
    > dodatkowe operacje? W tym drugim - gdzie mam szukać odpowiedniego wsadu?
    Mam ten dekoder (teściom nie był już potrzebny po zakupie telewizora)
    Jedyna jego zaleta to to, że nagrane na pendrive programy są w plikach
    mp4 które można gdziekolwiek odtwarzać. W odróżnieniu od tego nagrania z
    TV samsung można odtworzyć wyłącznie na tym telewizorze.

  • 5. Data: 2017-12-01 13:02:08
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-12-01 o 12:20, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > mp4 które można gdziekolwiek odtwarzać. W odróżnieniu od tego nagrania z
    > TV samsung można odtworzyć wyłącznie na tym telewizorze.

    Poważnie? Bo ja tylko widziałem telewizory nagrywające w formacie ts,
    czyli mpeg transport stream. Po prostu kopia strumienia, który wchodzi
    na dekoder mpeg. Odtworzyć to można wieloma programami, chociażby Media
    Player Classic.

  • 6. Data: 2017-12-01 13:14:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-12-01 o 13:02, SnCu pisze:

> [...]
    > czyli mpeg transport stream. Po prostu kopia strumienia, który wchodzi
    > na dekoder mpeg. Odtworzyć to można wieloma programami, chociażby Media

    Bo komputer może nie wiedział co zrobić z plikiem .ts
    Jakby zamienić w nazwie ts na mpeg to by prawdopodobnie odtwarzał.

  • 7. Data: 2017-12-01 13:33:01
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-01 o 13:14, t-1 pisze:

    > Bo komputer może nie wiedział co zrobić z plikiem .ts
    > Jakby zamienić w nazwie ts na mpeg to by prawdopodobnie odtwarzał.
    Nic z tych rzeczy, plik jest zabezpieczony binarnie i może go otworzyć
    tylko ten egzemplarz telewizora na którym został nagrany
    Taka niby ochrona kopiowania treści cyfrowej nadawców.
    Nie wykluczone, że ktoś już to shakował ale olałem to.

  • 8. Data: 2017-12-01 16:20:49
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-12-01 o 13:33, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Taka niby ochrona kopiowania treści cyfrowej nadawców.
    > Nie wykluczone, że ktoś już to shakował ale olałem to.

    Czyli w innym Samsungu też się tego nie otworzy? Krótko mówiąc, plik
    zaszyfrowany kluczem specyficznym dla danego egzemplarza telewizora?

  • 9. Data: 2017-12-01 16:26:46
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 01.12.2017 o 09:36, Atlantis pisze:
> [...]
    > traciła zawartość. Po ustawieniu wszystko działa normalnie - do
    > ponownego wyłączenia. W związku z tym użytkowanie tunera na dłuższą metę

    Dawno, dawno temu, typowym sposobem podtrzymania zawartości jakiejś
    pamięci były supercapy. Kto wie, może i tutaj jest coś podobnego.
    EdiM

  • 10. Data: 2017-12-01 16:39:49
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-12-01 o 16:20, SnCu pisze:

    > Czyli w innym Samsungu też się tego nie otworzy? Krótko mówiąc, plik
    > zaszyfrowany kluczem specyficznym dla danego egzemplarza telewizora?

    Tak. Plik zaszyfrowany pod dany egzemplarz TV.
    Samsung nawet pisał o tym w instrukcjach do swoich TV.

    yabba