  • 1. Data: 2017-11-24 12:07:50
    Temat: Tuner DVB-T-S
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Co może być przyczyną przycinania obrazu z przekazu satelitarnego,
    konwerter czy sam tuner? Tuner to Ariva 250 Combo. Albo zaraz po zmianie
    kanałów albo za jakiś czas obraz zaczyna się przycinać, szczególnie
    denerwujące to jest przy transmisjach sportowych. Po jakimś czasie
    przycinanie ustępuje samoistnie, także naprawia tą usterkę zmiana kanału
    i powrót do wcześniej oglądanego. Przy przekazie naziemnym usterka nie
    występuje.

  • 2. Data: 2017-11-24 13:34:15
    Temat: Re: Tuner DVB-T-S
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Nov 2017 12:07:50 +0100, Trybun napisał(a):

    > konwerter czy sam tuner?

    Konwerter nie ma takiej możliwości. Co wlata to wylata. Tuner tak samo.
    IMO w twoim przypadku zapewne masz zbyt słaby sygnał na czaszy. Albo za
    mała albo przysłonięta albo za mokra etc.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-11-24 15:47:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Konwerter nie ma takiej możliwości. Co wlata to wylata. Tuner tak samo.
    > IMO w twoim przypadku zapewne masz zbyt słaby sygnał na czaszy. Albo za
    > mała albo przysłonięta albo za mokra etc.

    Sygnał w miarę dobry, - 90% silą sygnału - 70% jakość. Od czasu do
    czasu, tylko drobne wahnięcia tych wartości. No i trzeba także wziąć pod
    uwagę to że przewijanie kanałów pomaga - przynajmniej na jakiś czas nie
    ma problemu z zacinaniem. Odbywa się to w taki sposób - włączam Nsport -
    obraz przycina - przełączam na Polsat - obraz OK - cofam na Nsport i tu
    teraz też OK.

  • 4. Data: 2017-11-24 17:56:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Nov 2017 15:47:50 +0100, Trybun napisał(a):

    > Sygnał w miarę dobry, - 90% silą sygnału - 70% jakość. Od czasu do
    > czasu, tylko drobne wahnięcia tych wartości.
    Pozostaje jeszcze stosunek sygnał/szum. A jaki tam jest gdzie mieszkasz
    cholera wie. Sądząc po "jakości" dosyć kiepski.
> [...]
    > ma problemu z zacinaniem. Odbywa się to w taki sposób - włączam Nsport -
    > obraz przycina - przełączam na Polsat - obraz OK - cofam na Nsport i tu
    Zapewne przez ten czas kiedy jesteś na innym kanale, na poprzednim zdąży
    się uzupełnić bufor.
    Ale nie przywiązuj się specjalnie do tego co mówię :) Wszelako ja,
    gdybym miał ten problem, najpierw wypróbowałbym większą czaszę.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-11-26 13:55:22
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Pozostaje jeszcze stosunek sygnał/szum. A jaki tam jest gdzie mieszkasz
    > cholera wie. Sądząc po "jakości" dosyć kiepski.

    Lekarstwo na to jakie - jakiś nowocześniejszy konwerter? Ten używany to
    jest z czasów gdy o przekazie w FHD jeszcze nikt nie słyszał. Z drugiej
    jednak strony do  niedawna wszystko było w porządku..

> [...]
    > Ale nie przywiązuj się specjalnie do tego co mówię :) Wszelako ja,
    > gdybym miał ten problem, najpierw wypróbowałbym większą czaszę.

    No tak, to wszystko spekulacje i od czegoś trzeba zacząć usprawnianie
    skoro nikt kto miał podobny problem i go rozwiązał się nie odzywa. Chyba
    zacznę faktycznie od nowej czaszy i konwertera. Jedno i drugie swoje
    lata już ma..